1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736628 inlägg · 7967 ämnen

Laget säsongen 2014/2015

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Men för i helvete Sundlöv!! Sunken till 2018... Bedrövligt!

Peja: Det bästa med den artikeln är att den säger att Djoos och Bertil är tillbaka imorgon...

Sundqvist har förlängt till 2018. När han summerar sin karriär kommer han att ha gjort otroligt många säsonger i Brynäs.

tjugo8: Lukas Bengtsson, Mora IK

Calle tradad... hur påverkar det en ev återkomst...?

bifhjärta:
Vem är den där Bengtsson?

Hur troligt är det egentligen att Andersén är tillbaka hos oss nästa säsong?

sshs: Angående Kronwall. Det vore ju ytterst märkligt om Sundlöv eller för den delen alla andra sportchefer INTE är intresserade av Kronwall om han är tillgänglig. Jag tycker att det rentav vore en förbättring att ersätta Gunde med Kronwall men det känns väl inte sannolikt, vilket ju du och många andra också påpekar.

atilla: På forwardssidan skulle jag gärna se att Brynäs plockar in Ryan Russel från Leksand. Han är fantastisk i boxplay och framförallt på att täcka skott. Han vore en klockren rollspelare att få in i Brynäs.  

Här är andra backar som skulle kunna vara värt att lägga bud på för Sundlöv. Alla har utgående kontrakt efter säsongen samt spelar i SHL denna säsong. Jag skulle gärna se samtliga i Brynäs nästa säsong. Carlsson, Ahnelöv och Hägg är defensiva backar som skulle kunna hjälpa vårt boxplay medan Salmela och Regehr skulle kunna ersätta Gunderson.

Antar att Salmela kommer bli svinigt dyr nästa säsong så honom skulle man kanske kunna räkna bort redan nu.

Carlsson tror jag skulle passa bra in hos oss i ett tredje backpar exempelvis med Andersén där dom har som främsta mål att döda utvisningar samt ta bort motståndarens vassaste anfallare.

Hägg finns det utvecklingspotential i och jag tror han kommer bli väldigt bra om något/några år. Frågan är ju dock hur trogen han är Modo.

sshs: Du är nog på rätt spår där! Men Eklund tycker jag är helt okej!

Peja: Tror nog vi kan stryka Kronwalls ryktet, Wahlman hade säkert hört att Brynäs var ute efter en f.d. djurgårdare som har landslagsmeriter och det är ju Eklund

70 Rodrigues: Det verkar som att han missade väldigt många matcher under förra säsongen men inte denna. Jag förutsätter att Brynäs kommer att se till att en läkarundersökning görs innan han eventuellt skriver på ett kontrakt med klubben.

Redigerad kommentar

Peja: Han blev också svårt knäskadad i en match mot Luleå i ET förra säsongen tror jag det var. Något som har hämmat honom den här säsongen.

Backen Oscar Eklund är nära en flytt till Brynäs, skriver Aftonbladet. Gör inlägget här i och med att denna tråd handlar om nästa säsongs trupp.

Jag tycker att Eklund är en kapabel tvåvägsback. Har hellre honom än typ Dennis Persson i laget, men han kan naturligtvis inte ersätta Gunderson. Minns att Eklund var ojämn i DIF.

Brynäslegenden: Janmark i ett bättre lag? Skulle kunna vara grym. varför inte i brynäs? Har han skändat ert klubbmärke?

Pettisbif: Janmark i Brynäs? Är du allvarlig? Någon måtta får det väl ändå vara, skulle spy av att se honom i vår tröja.

Pettisbif: Det var längesen !

70 Rodrigues:Vilken förstärkning det skulle vara, tänk om vi kunde få hem Andersen med. Samt om Roger Melin tog över som tränare. Vilken dröm.. 

Hyfsat:

Bernhard Starkbaum - Jonas Johansson

Mattias Ekholm - Niclas Andersén

Staffan Kronwall - Simon Bertilsson

Lukas Kilström - Christian Djoos

Jörgen Sundqvist

Mattias Janmark - Calle Järnkrok - Anton Rödin

Jesper Ollas - Jonas Nordquist - Bill Sweatt

Per Åslund - Greg Scott - Andreas Thuresson

Jonathan Granström - Sebastian Enterfeldt - Daniel Brodin

13e:Alexander Lindgren

Extra spelare:Adam Brodecki,Mattias Nörstebö,David Westlund,Oskar Lindblom

70 Rodrigues: Skulle gärna ha honom i laget, men tror inte det blir så troligt. Han har kontrakt 2 säsonger till. Iofs har väl kontrakt i Ryssland visat sig vara ganska lätt att bryta, men ändå...

70 Rodrigues: Tänkte väl det :-)

Zappaholic: Kommer aldrig att nöja mig vid det lilla ;-)

70 Rodrigues: Kronvall och Calle. Till och med du skulle nästan kunna ge Sundlöv beröm då ;-)

Magnus Wahlman twittrar om att Staffan Kronvall är aktuell till nästa säsong :-)

Oväntat kort.

Rodrigo: Mkt som vi i sammanhanget relativt okunniga och oinsatta läktarcoacher inte fattar utan att det fördenskull saknas logiska och godtagbara förklaringar.
I just det här fallet känns det dock som att förklaringen är relativt enkel att hitta: Rollin-Karlsson är en spelartyp som bäst ersätter framförallt Warg och Larsson och han är ju heller inte tänkt som nån spetsvärvning utan mer som back-up för skadorna på det sistnämnda.
De sistnämnda är väl dessutom utlånade för att dom helt enkelt inte tar en plats för tillfället, isf bättre att dom får istid i AS än att nöta bänk hemma.
Sen känns väl även en säsong i AS som lite mer meriterande än några inhopp i SHL, om vi nu ska tala i termer om förvärvad erfarenhet och införskaffad hårdhet.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Eller är det något jag missat? Förstår verkligen inte.

Vad är grejen med att låna ut Ljunggren och Strid till Almtuna för att sedan behöva låna in en spelare för att man har för mycket skador? Tycker man verkligen Ljunggren/Strid är så dåliga att dom inte platsar i en fjärdekedja? Rollin Karlsson har ingen SHL-erfarenhet.

Fattar inte.

Davey_22:

Mooaahahaa...!

Allt klarnar...

"Victor är tillbaka efter långvarig skada"

Davey_22: Wow :-)

Viktor Rollin-Karlsson har gjort två mål ikväll.

Grymt byte av Löf faktiskt

70 Rodrigues:Blås av säsongen för fan. Så jävla dåligt!

Det var den torsken :-(

Dumt att skylla på domarasen, vi hänger inte med helt enkelt. Vi är inte bättre än så här. Jävla skitgäng!!

Nu dömer dom bort oss....

underbart att starky stannar... han är viktig!

70 Rodrigues: Hahaha är detta ett skämt elle? Bra jobbat Sundlöv OBS IRONI!!!

smallround: Sundlöv o Huge ;-) Nu är det väl ändå bevisat att degen är slut. Vi vann SM-GULD 2012 med alt vad dedt innebär ekonomiskt, ändå kan inte Sundlöv värva någon värd namnet.

70 Rodrigues: Han förlängde kontraktet med Almtuna för 8 dagar sen. Vet inte om jag tror det stämmer...

Gunde har sett risig ut hitills. Rödin pigg men väldigt slarvig. Upp med fokus.

Zappaholic: Stavas : Billig..
Ett äpple hög, under 80 kg & dåligt målsinne = brunkare till 4e linan.

Finns inte detta i J18 eller J20 att plocka upp?!

Zappaholic: En back hade funkat!!

någon som har hört talas om honom innan? sundlöv leverar...

70 Rodrigues: Jadu.. Jag har inte sett killen spela vad jag vet. Inte lagt märke till honom iaf. Men att han varit skadad känns ju...sådär va ?

Förstår inte detta.

70 Rodrigues: Jag kollade en extra gång i kalendern om det var 1:a april men det var det inte. 

Hur tänkte Sundlöv? En utfyllnadsspelare i ett halvkasst gäng i HA

70 Rodrigues: Ojdå... did not see that coming.

« · 1614259 · »