70 Rodrigues: Åja roddan... Pudelrock och blaskig bira är inte vidare manligt det heller. Köpte du nya spandexbrallor so du tänkte?
asg
Huge: Tack.. Äntligen lite nyans från dig ;-)
Visst kanske jag tenderar att välja väl starka ord ibland. Men läser man mellan raderna så är budskapet ett annat.
I mitt inlägg om skutan som du bemötte så inleder jag med att mina förväntningar inte är högt ställda. Detta är inte bara baserat på det jag tar upp i inlägget utan det finns ju även hänsyn till svikande publiksiffror/intäkter. minusresultat för den gångna säsongen etc.
Att sitta och kräva idel stjärnvärvningar i det läget vore fel. Därför lite lägre förväntningar. Det är ju bättre att bli positivt överraskad än grymt besviken...
Lunkan: Haha... huge och jag har haft och HAR våra duster här inne. Vi har tampats i 10 år. Men i grunden så finns det en smula respekt och det mesta som skrivs har en liten glimt i ögat.
I grund och botten så håller vi ju på samma lag och jublar lika mycket när Brynäs gör mål. (även om Huge ser det på Text TV medan jag såg det live när det begav sig)
Som det ser ut just nu så lutar det mot att det blir två SC till nästa säsong. Dock är det inte definitivt spikat.
Personligen tycker jag att det skall räcka med en heltidsanställd SC och en Sportkommité.
Huge: Haha, det vet jag inget om för jag var endast en cell i märgen på pappa vid den tiden. Men faan va gammal du är. Röd tee eller? ;-)
Redigerad kommentar
Ringde Brynäs idag
Bokade bord på hyllan t hemmapremiären
Nått att se fram emot över den där jävla sommaren...!
Luleås ersättare för Hedman
De inser iaf nyttan m tyngd som går rakt på mål o river upp sår i ett tight försvar...Låt säga Leksands, Fbk, Luleås etc...
Iom att Thure (m all sannolikhet) försvinner är jag Orolig...
Redigerad kommentar
tjugo8: Ja Lule mfl har insett att man måste ha lite kött i muren oxå. För vilka skrämms av Djoos, Sunken, Kilström eller glas pärlan Bertil?
Men som sagt marknaden är väl död..
UT IN
Gunde Andersén
Jacob Eklund
DP Westlund
Löf Nörtsebö
Harju Pov
Granis Pav
Basse Jacke.B
Larsson Olden
Warg Brodecki
Thure Lindblom
Nocke
GD lär ju få äta upp om det nu skulle ha fel när de för en gångs skull är först på ngt...
Jävligt mkt erfarenhet ut, enb Jacke bland forwards som är shl-erfaren...Men det är också mkt dökött ut...Granis, Basse, Harju
Allt hänger på att spelare kan ta rejäla utvecklingssteg + bättre skadesituation...känns halvbra
Redigerad kommentar
Peja:
Mmm...du är på ngt där m BP som varit uselt på sistone, o gör det svårt att nå riktigt högt/långt...
Kollar man stats över forwards (BP-tid per minusmål) så är det egentligen bara Ollas som har en relevant placering, rank 16
Larsson #20, Warg #44, Granis #68, Norky #82, Scott #87, Enter #90 (Thure #3, men spelat väldigt lite) är våra placeringar på topp-100 forwards
Man hade kanske önskat att det funnits plats för en utpräglad BP-forward, Markusson är 6:e bäst i SHL, Kristian Forsberg MoDo #5, eller en hel Alex Larsson...typ nått sånt
Undrar om inte största problemet var backarnas BP-spel?
De blev alldeles för lätta byten framför eget mål...
Våra backars placeringar i BP är föga smickrande; Bäst Kilas #26
Sunken var den som nästan hade mest BP-tid av backarna...o hade plats 81 i SHL-ranking...
Minns Ni hur vi startade 13/14 borta mot Leksand?
Harju & Ollas i en 4:e kedja...Nocke mellan Scott o Thure, gillade den kedjan, Scott bättre på en kant...
Kommande start-säsong känns faktiskt mkt tunnare ut än förra året, förutom målvakterna
4th Line | 90. Harju, Johan | 20. Larsson, Alexander | 11. Ollas, Jesper | |||
---|---|---|---|---|---|---|
29. Molin, Emil | 8. Persson, Dennis | |||||
3rd Line | 4. Lauritzen, Sebastian | 9. Enterfeldt, Sebastian | 34. Brodin, Daniel | |||
55. Jacobsson, Robin | 3. Djoos, Christian | |||||
2nd Line | 23. Sweatt, Bill | 39. Nordquist, Jonas | 18. Rödin, Anton | |||
22. Sundqvist, Jörgen | 52. Kilström, Lukas | |||||
1st Line | 53. Thuresson, Andreas | 16. Nokelainen, Petteri | 41. Scott, Greg | |||
15. Bertilsson, Simon | 13. Gunderson, Ryan |
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Väldigt intressant!
Fysiskt spel är inte bara viktigt för att ta sig in på mål, det är också underhållande för publiken...kanske tom mer underhållande än en Skybar...
GD/AB tycker det är mer intressant om Honken hamnar i Almtuna el om Widdes brygga än en sådan här avstämning m Sundlöv...
"inte helt enkelt att ersätta. Christian Djoos kommer att få ta en del av det ansvar som Ryan hade i offensiven. Även Oscar Eklund och Simon Bertilsson kommer att få ta stort ansvar liksom Lukas Kilström. Det Ryan lämnar efter sig får fördelas på fler spelare helt enkelt, resonerar Sundlöv"
Skönt att det inte är vi som har två raka ES/SHL-guld...slipper den där jävla nhl/khl-flykten...
Najs!