Brynäs IF

715012 inlägg · 7953 ämnen

Läkerol Arena byggs om.

« · 1261198 Till forumet


Sv: Läkerol Arena byggs om.
GävleLasse: Plus att man vid köp av säsongsplåt får en matchtröja!
Kommentera

Sv: Läkerol Arena byggs om.
Peja: Man borde ha nån drive där man får gå in för halva priset på hemmastå och man har en Brynäströja på sig.
Kommentera

Sv: Läkerol Arena byggs om.
Peja: Mycket bra beslut!
Kommentera

Sv: Läkerol Arena byggs om.

Conrad:Jag tror inte att det är den enda anledningen men det är säkert en starkt bidragande orsak.

Lösningen innan har ju varit kritiserad länge nu. Bra att man förekommer saker och ting innan de händer.

Kommentera

Sv: Läkerol Arena byggs om.
Lika bra att ta bort sittplatserna under ståplats. I princip alla som sitter där har ju fått fribiljett. Bättre att göra ståplats av hela och ge fribiljetter dit.
Kommentera

Sv: Läkerol Arena byggs om.
Är det bara jag som tror att det är jävla skitsnack att man bygger om läkerol för gnagarnas skull?
Kommentera

Sv: Läkerol Arena byggs om.

Qvarre:JA det beror ju på om Brynäs bunit räntan eller inte.

Oavsett så känns det väldigt dumt att bygga en stor arena och sedan inte marknadsföra sig i Gävle på ett vettigt sätt.

Att ta gävleborna för givna har ju visat sig vara ett väldigt dåligt koncept.

Kommentera

Sv: Läkerol Arena byggs om.
GävleLasse:

Kostnaderna borde vara ganska låga mot för vad de kan bli om man tänker på att räntan är historiskt låg för närvarande.
Kan bli riktigt jobbigt om räntan drar upp mot 5-6 %
Kanske Brynäs har något upplägg så att kostnaden för arenan ej påverkas av räntan, vad vet jag.
Kommentera

Sv: Läkerol Arena byggs om.
Äntligen, har velat ha ståplats på hela kortsidan ända sen hallen byggdes :P
Nu är det upp till oss att fylla den helt ;)
Kommentera

Sv: Läkerol Arena byggs om.

tompap71: Visst behövde man en ny hall. Men storleken, utformningen känns väldigt "rosa moln".

Man ligger på ett publiksnitt på runt 4500 och bygger för över 8000 och erbjuder en produkt som är ett lindansarlag som man dessutom drar ner på nu när arenan inte betalar sig.

Kansliets fikarum är större än sovenirbutiken.  Det säger en del ;)

Kommentera

Sv: Läkerol Arena byggs om.
GävleLasse:

Tar det till lämplig tråd.

Visst, jag kan hålla med om att tidpunkten för byggandet inte var det allra lämpligaste. Samtidigt måste man fundera på vad det fanns för alternativ, att stå kvar med en av Sveriges mest omorderna hallar -Gavlerinken- var knappast något alternativ som skulle ta oss till famtiden. Man byggde delvis fel, men att bygga nytt var som jag ser det ett måste.
Kommentera

Sv: Läkerol Arena byggs om.
GävleLasse:

Så kan man också se det, men som jag är positivt lagd väljer jag att se det som att det är bra att man nu verkar växla in på ett bättre spår. :)
Kommentera

Sv: Läkerol Arena byggs om.

tompap71: Sent skall syndaren vakna. Ibland tar det några år innan Brynäsledningen inser så enkla fakta.

Beklämmande att det skall ta flera år för en så självklar grej.

Kommentera

Läkerol Arena byggs om.
Av rädsla för AIK raljeras det om i pressen. Förutom att förstärka säkerheten så kommer 176 sittplatser plockas bort till förmån för 400 ståplatser.
En mycket vettig förändring om jag får säga det själv.
Kommentera

« · 1261198