1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736051 inlägg · 7967 ämnen

Linköping-Brynäs 13 Nov 2008

Sv: Linköping-Brynäs 13 Nov 2008
Gusten: hörde att han avbröt, vad sa han?

MickeB: Alcéns dumma utvisning som gav 2-0 är inte vatten värd heller.

MickeB: Amen!!

sylf: Ankjäveln hånar Cz i studion. Det harklande mongot tror att hans mick inte är på.

AVGÅ: Självklart undviker jag att kommentera förra säsongen, han skulle förövrigt åka och se SSK-Rögle ikväll, Kuben hade tydligen fixat biljetter.

Kvällens insats var spelmässigt helt okej men visst saknas det en riktig målskytt. Kostsam tabbe av Markström/Jonsson men Widings duttande på blå momentet innan bäddade för målet.

andreasknox: Ja det är gubbväldet som sänker oss ikväll. Lind kom inlallade från skadeperioden, första enheten i SÄRKLASS sämsta enheten ikväll.

sylf: Skönt för LHC, nu kan dom åka upp till Luleå på lördag och göra en plattmatch. Allt går enligt planerna!

Just nu är vi 5 pinnar från 11:e platsen

Brynäs var värda nåt bättre ikväll men men...Trots en rätt bra insats av brynäs, så säger jag: SKÄRPNING FÖR HELVETE!! Molin är ju fan en av dom bättre i Brynäs, det säger en del när gamlingarna ska behöva göra allt jobb....

65selander:

Jag är oskyldig !

AVGÅ: Lipat har man ju gjort i åratal, jag orkar inte längre, klubben är helt enkelt inte värd det. Den sköts av ett gäng amatörer och har misshandlats i decennier, då ser det ut så här. Priset får vi som har hjärta för klubbmärket betala.

sylf: masjäveln har satsat löningen på en hemmaseger. Och Frölunda på lördag... åhåjaja

AVGÅ:

Inte bir det bättre av att Leksands J 20 vann med 5 - 1 mot Brynäs ikväll..

AVGÅ: Pissandet på klubbmärket kommer att fortsätta i evigheter.

Kan inte LHC avgöra själva så gör naturligtvis Brynäs det åt dom. Ett gäng rikshjon på skridskor.

mattias - 74: Tydligen i BIF. Hade jag varit CZ hade jag spöat på Jonsson å låtit honom ta sig hem själv. Jag blir så jävla ledsen rent ut sagt, tar snart på fullaste allvar till lipen. Ska pajaserierna och pissandet på klubbmärket aldrig ta slut. Folk som aldrig sett en riktig hockeymatch i städer som inte producerat en enda hockeyspelare skrattar åt oss. FY FAAN!

Det var ju Jonssons fel o ingen annans! Markström är så pass bra så det var ju hans puck!

sylf:

Spelar man så där för 250 000 i månaden :-)

Gusten: vilka jävla pajaser, inte ens i p13 ser man sånt där. Lika bra att lämna wo å sluta pissa ner klubbmärket

AVGÅ:Och där gav man bort den här matchen!!

Jävlar vad surt fy faan!

AVGÅ: Fyfan vilket gäng nollor!

andreasknox: ska vara typ flrsta pp målet på 12 matcher då som gör det...

as if

AVGÅ: Visst fan har vi chans, vi förtjänar ju 2-2 nu LHC FEGAR ju!!

andreasknox: RAGGARHOCKEY AN MASS!!!!

andreasknox: Mmm, svårt att fortsätta som i andra när det var guds försyn, en gigantisk skopa tur och en domare som trodde att han redan avgjort matchen som gjorde att vi vann den perioden. Räcker med att domaren inser sin missberäkning så är det tvärkört.

rafalski: Aha, stackars Olof som fick gå in och ta skiten som andra ställt till. Jag har all respekt för honom, han måste vara en riktigt stark människa som fortfarande står upp. Var snäll med karln.

Fortsätt som i andra perioden nu så kan det här bli bra!!

Betydligt bättre andraperiod av Brynäs, kan hoppas att LHC är slitna i tredje. Nu hoppas jag dom vågar fortsätta att trycka på. En liten kuriosa är att jag den här veckan går på utbildning tillsammans med Olof Östblom, en riktigt trevlig kille.

AVGÅ: Ja men vänta till tredje du, då kommer han att dömma bort brynäs igen...Men hoppas man har fel..Skulle man lyckas vinna eller ta en enda pinne ikväll så gör man det jävligt bra isf!!

Bissett19: a-men

Luktar hedersam förlust ända till Flen.....

andreasknox: t o m domar-j*veln har hämtat sig något från första. Dock är han fortfarande föremål för en olycklig överkörning och anmälan till både civil domstol och disciplinnämnden!

AVGÅ: hehe ja för fan! Men tycker Ove är rätt bra ända jag med tanke på ålder o så, finns som sagt dom som är sämre än han i brynäs..

Fan jag tycker att Brynäs gör en bra andra period! Man åker ju skridskor o så har man blivit lite hetare med =)

AVGÅ: Fan, nu spelar dom helt plötsligt bra???

andreasknox: hade ove varit typ 20 år yngre hade det stått 2-2 nu

Moahahahaha

andreasknox: helvete!

aphac: alltid nånting innan LHC gör sina nästa 3 baljor

Jaa 2-1 match ett tag till =)

aphac: Dom ÄR små!!

2-1 nu.

sylf: BIF har ju för f-n inget eget spel! lallande med pass i PP och inga riktiga avslut. BIF er "små" ut jämfört med LHC

Peja: Finns ju dom som än värre än Molin isf i mitt tycke..

HAHAHAHAHA!!!

5 mot 3 och målvakten utan klubba!!!!

sylf: 5 mot 0 nu, NU blire må....NÄE!! Linköping gör mål i stället typ

Molin i PP, fyfan.

5 mot 3 nu, NU blire må....NÄE!!

AVGÅ: PP BIF, nu blire må.......NÄE!!

andreasknox: Helt rätt av dig. Ber om ursäkt, det var inte du som klagade. Det var jag som tog upp det senaste inlägget av ren lättja. Sorry...

Lindström: Den här matchen är redan förlorad. Frör en gångs skull så förstår jag att spelarna att dom tappar suget. Det finns inte en chans att vinna det här när domarn uppträder som han gör. Bättre att spara sig till på lördag.

AVGÅ: Jag har inte klagat på nån brynäsare...mer än att dom aldrig tänder till ordentligt....

Ja som sagt nu fick man höra vad dommaren tog den andra utvisningen för med. "mer än tre skär" ropade brynäsaren o åkte ut för det....

« · 1087217 · »