1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736051 inlägg · 7967 ämnen

Linköpings HC-Brynäs IF den 4/12-07

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 4/12-07
Huge: "Läktarcoachernas överstepräst Ciceronen Cicero har uttalat sig.
Gäässsppp...."

Skriver lallarnas överpräst!

Gäässsppp!

65selander:

The landlord har tydligen siktat honom på LA efter bussens avgång...

65selander: Molin,Ove, 36 år, svensk mästare 93 och 99. 785 säsonger i klubben.Om han är på bussen vette fan.

sylf: Ryktena går att Molin inte är med på bussen är det någon mer som vet något om Ove?

StoltBrynäsare: Dream on......

Hoppas på en riktig kämpavinst idag, Då är vi i slutespel =D!

Cicero: Läktarcoachernas överstepräst Ciceronen Cicero har uttalat sig.
Gäässsppp....

Huge: Nja, bort med brasklapp och den rågade skopan med ironi så kanske jag godkänner nästa :)

Daniel Johansson - 2000-talets sämsta Brynässpelare med -57 i plus/minus statistik.

Känns skönt att han gör bort sig riktigt denna säsong, det borgar för att detta blir hans sista i Brynäs.
Det är jag helt säker på.

Men Hönan Huge , som är övertygad om hans storhet, skulle nog satsa pengar på att han får förlängt.

En av de spelare som förstört mest för laget i modern tid.
Men vem fan är det som ger honom kontrakt år efter år?

Gusten: Danne tillbaka igen, som det ser ut.
Ser inte bra ut och hönsgård aviserat i försvaret.
Tips: 7-1.

Undertecknat: Biskop Brask (alias Huge)

Härtill är jag nödd och tvungen....

Är det någon som kan tala om för spelarna att man skall spela hockey i varje match, och inte bara ibland.Det fick vi bevis för i matcherna mot Färjestad och SSK, att man har det svårt i Löfbergs Arena, det vet vi alla, men som man genomförde matchen är en katastrof,hemma mot SSK, spelar man helt plötsligt hockey , och dessutom i tre perioder.
Nä det måste nog tyvärr in en ny tränare som vågar och törs bänka spelare som ej gör sitt bästa.Tycker fortfarande att det luktar kvalserie.

" SSK kommer att klättra med sin säkra defensiv " - JAJJEN

Skulle vara intressant att se om den teorin kvarstår efter lördagens match ?

Bissett19: En gåta hur Nolander tas ut till 3:-. Widing hade varit klockren och har dessutom förtjänat det.

StoltBrynäsare: Ikväll ja, imorgon krävs det att vara vaksam och kunna vända spelet blixtsnabbt. Annars så kan det bli ett ras.

wap.hockeysnack.com
Det bidde inget i 3kr för Widing,däremot får Nolander åka till Ryssland.

Resultaten går visst med oss idag

JanT: *ASG*

mattiaskarlgren: Tror du inte att det är så enkelt att Andersén helt enkelt inte platsar?

Det har både Boork, Östblom, Thelin, Molin, Sjödin och Dackell insett.....

70 Rodrigues: Det är då dom ska ta hem Andersén.. Ingen j-a DJ här inte.

70 Rodrigues: Ja, med DJ som ankare i försvaret lär det bli som vanligt igen. Tips: 7-1.

Huge: Ja stadga lär det bli, då han brukar agera rundningsmärke.

Johan Alcén är bäste Brynäsare i +/-ligan med +4

70 Rodrigues: Dags då för Danne att äntra rinken igen, så att det blir lite stadga bakåt....

Tveksamt när det gäller Korhonen i morgon, han är fortfarande sjuk, även Angell är krasslig, tränade inte idag. Se länk!

Huge:

Ok, jag skall försöka...

rackham: Du får sluta att sammanfatta saker och ting så där bra.
Man blir ju riktigt tårögd... :-)

Peja:

Finns mycket att ta hänsyn till i den här frågan...

- Lindbäck debuterade i A-laget förra säsongen på Finlandsturnén och gjorde det (åtminstone resultatmässigt) bra.

- Lindbäck målvaktstränar med Brynäs.

- Lindbäck är utlånad för att få en hel säsong med utveckling istället för bänknötande eller juniorspel i Brynäs.

- Brynäs har två målvakter på kontrakt.

- Om Mormor gör nåt nu så är det att ta in en given etta. Där är inte Lindbäck aktuell. Bättre han spelar i AIS.

Nästa säsong är han mogen för en av två spadar i A-laget.

Brynäs Hej Hej!

Peja:
Du är rolig.

För ett par år sedan hade vi en signatur i Moraboken vid namn Camilla som propagerade stenhårt för att en viss Sperrle skulle få mer speltid. Hon hade likartade argument som du har.
Vi trodde hon var hemligt kär i Daniel.

Hur är ditt förhållande till Lindbäck?

Huge: Det är svårt att säga hur lugna spelarna skulle känna sig med Lindbäck eftersom han aldrig har stått i A-laget, men han är åtminstone bra mycket bättre med klubban än vad Korhonen och Sperrle är, och han släpper absolut inte fler okontrollerade returer än vad de nuvarande A-lagsmålvakterna gör heller. När ingen av de nuvarande målvakterna ändå går bra tycker jag att det vore värt att testa Lindbäck, vad är det värsta som kan hända? Om Johansson kan göra bra ifrån sig i Mora kan Lindbäck göra detsamma i Brynäs.

Peja: Ser att du pushar för Lindbäck på Svenska Fans, men det verkar som att du inte fått nåt gensvar där och nu istället försöker härinne.
Inget att säga om det.

Ett par utdrag ur det du skrivit:

"Man kan inte påstå att varken Korhonen eller Sperrle har rosat på marknaden här säsongen. Båda har gjort ett flertal rejäla tavlor och ingen sprider något lugn i laget."

Tavlor gör alla målvakter och även Honken hade sina dagar. Du har dock rätt i princip att våra målvakter kanske inte sprider det lugn som HAN gjorde, men nu gäller det jämförelsen mellan de vi har och Lindbäck.
Och tror du då på allvar att spelarna skulle känna sig lugnare med Lindbäck i kassen?
En så gott som totalt oerfaren målvakt i ES-sammanhang och som spelarna dessutom inte känner till, vad gäller hans spelsätt osv.

Nä, hur jag än försöker förstå hur du resonerar så får jag inte ihop det, rent förnuftsmässigt.

Peja: Men din "åsikt" i frågan ska vi naturligtvis ta på allvar?
Och självfallet så smäller din egen läktarcoachåsikt mkt högre än Boorks, Alcéns och Östbloms samlade bedömning i frågan?

Få se nu: Rautio har varit het och fått fortsatt förtroende. Lindbäck får sitta på bänken och saknar matchträning.
I det läget tycker du att det är dags att byta ut Korhonen mot Lindbäck.

Seriöst?
Klokt i detta läge?

Nä.

Peja:

Host, host... lät Boork den heta målvakten fortsätta stå i Brynäs...?

Alisandali: Det går inte att ta Huges "åsikter" om just det här ämnet seriöst med tanke på att han inte har en aning om hur bra Lindbäck är. Det har en logisk förklaring till att Rautio har stått mycket nu på slutet: När Boork tog över Almtuna var Lindbäck på turnering med Juniorkronorna - då fick Rautio stå och har fått fortsätta göra det eftersom han har varit kanonbra. Typisk Boork-coaching av målvakter att låta den heta fortsätta.

JanT:

Ja, om han inte tar en time-out då. Han brukar ju det när han känner sig ifrågasatt.
Vi får se hur länge han orkar den här gången... = )

AD: "Statsen är bra värdemätare men inte tabellen?
Vakna upp Huge :)"

Nu får du nog ta och skärpa dig lite grann och framförallt lära dig att citera korrekt.
Så här skrev jag:

"Statsen är väl ändå en rätt så bra värdemätare även om dom inte säger allt."

Liksom tabellen också är en rätt så bra värdemätare men inte heller den säger allt. Vilket jag hela tiden framhållit.

Vakna upp AD :)

rackham: Frågan är om vår vän från Alnö nöjer sig med det?

Jag är skeptisk....

JanT:

Tack för det klargörandet, JanT!

stefanalno:

"Där står det klart o tydligt om spelarmaffian.
Varför ej ifrågasätta honom? "

Men, bäste bror. Jag har ju redan berättat för dig att jag inte har några som helst belägg för mina åsikter. Ren spekulation från min sida. (vilket för övrigt gäller de flesta inlägg härrinne)

stefanalno:

Yrar du nu igen...?

stefanalno:

Sprida rykten är du bra på... när blev JanT eller stefanalnö facit?

rackham:
o det skall komma från en man som suttit i Brynäs IF valberedning

rackham:
gå gärna in på JanT:s presentation
Där står det klart o tydligt om spelarmaffian.
Varför ej ifrågasätta honom? ,
- jag menar, nu är du underrättad:)

stefanalno:

Ja, eller hur stefanalnö yrar? = )

rackham:
med tanke på hur söderkisar raljerar o spekulerar, så varför inte?:-)

Falken:

Rykten, Falken, rykten...

Huge: Statsen är bra värdemätare men inte tabellen?
Vakna upp Huge :)

Peja: Lindbäck såg jag i hemmamatchen vi spelade mot Almtuna , och då var han riktigt bra .

Men på senare tid så har väl David Rautio tagit över i Almtuna , han stog då i hemma matchen mot Leksand(bortamatch för oss ) och var nästan ännu bättre än Lindbäck.

Och på dom fyra senaste om jag inte minns helt galet så har Rautio spelat tre av dom , så just för tillfället är inte Lindbäck ett givet första val i AS .

Och narturligtvis så bör han vänta på sin tur i ES , så jag håller med Huge att det är nog inte det bästa målvaktsalternativet ni har , just nu .

Peja: Statsen är väl ändå en rätt så bra värdemätare även om dom inte säger allt.
Behöver jag säga mer?
Enligt dessa så verkar Lindbäck isf ha varit minst lika bra eller dålig som Korhonen, sett över hela säsongen.
Kan DU påstå att Lindbäck varit bra sett över hela säsongen?
Baserat på en match mot Leksand.
Eller du har kanske sett alla hans matcher?

Huge: Ja, det gjorde jag, men du kan ju inte påstå att Korhonen har varit bra sett över hela säsongen. Och det känns lite löjligt att du har åsikter om spelare som du aldrig har sett spela.

Peja: Såg DU Korhonen ex i matcherna mot Luleå och Mora?

Nä, tänkte väl det....

« · 949514 · »