1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740207 inlägg · 7967 ämnen

Målbild för ES 2003/04

269615 · » Till forumet

Sv: Målbild för ES 2003/04
33Laitinen: OK- Thank You.

Makkan: Only heard from Bruun, but I don`t know for sure would he be a ideal player for us. Välivaara would have been something but offcourse Linköping took him...

33Laitlinen - Inga nyheter om några finska spelare på väg till Brynäs ?

250kg kärlek: Det såg väl jävligt mycket sämre ut efter 96. Fjoton spelare lämnade truppen. Bland dem: Jonas Johnsson, Peter Larsson, Ove Molin, Mikael Wahlberg (?), Brian Rafalski, Andreas Dackell med flera med flera.......

250kg kärlek: Vi lever i en situation som fler anrika klubbar än vi har suttit i. Vad hände med IK Göta, (japp, här sitter jag och försöker komma på fler exempel inom hockeyn, men vilka finns det - Västerås, kanske....) Åtvidarberg och Degerfors i fotboll...? Vackra, starka, trygga lag, som tiden rann ifrån. Klart att även en förening som Brynäs kan gå åt h-lvete!

Brynäs har - trots sin nationella storhet - inga jättesponorer, tvärt om, föreningen omsusas av diverse negativa ekonomiska rykten.

Det som tidigare har varit Brynäs storhet - egenheten, tron på sig självt och sin egen väg - kan visa sig bli dödspålen. Men knappast troligt!! Vi snackar här om BRYNÄS, ett lag med en tradition som inte står något annat lag när. Ett lag som förvisso inte kan locka landslagsnamn med vare sig löner eller uteliv, men som trots allt kommer kunna visa upp en trupp till kommande säsong med tre gubbar i blågult och sannolikt två som knackar på... Och varför inte en eller annan utlänsk landslagsgubbe dörutöver...

Nog sagt från mig. Tycker jag.

passbie: Jag har inte ifrågasatt det heller. Frågan var mer HUR ni hade tänkt er att hantera situtationen som råder.
Kvalseriespel är inte direkt Brynäs melodi.

Japp, genast så vill jag ju poängterar att -23 vare sig är en profetsia eller förhoppning, utan en vådlig felhamring på tangenterna.... 02-03, ska det naturligtvis vara för den som ícke förstod.

250kg kärlek: Utasatt på vilket vis, måste jag då drista mig till att fråga... och i år: innebär det 03-04, eller 02-23?

250kg kärlek: Det finns ett visst lag som inte varit ur högsta serien sedan sist de gick upp... Ops, det gäller visst en hel del lag... Men om jag preciserar mig och säger sedan säsongen 60-61...

Fast det är klart, man kan inte leva på gamla meriter. Fast som Makkan säger så var det betydligt närmare -96, trots ett otroligt namnkunnigt lag..

Inför kommande säsong... nja, slutspel skulle föga förvåna mig. Plats 1-4 skulle däremot överaska, men å andra sidan, vad vore livet utan överraskningar?

Makkan: Jag hävdar fortfarande: Brynäs IF har adrig tidigare varit så utsatt som i år. Inkluderat alla stjärnspelare från förr..

250kg kärlek: Vad som görs står nog i stjärnorna.....eller i alla fall i sportkommiten´s papper. Förhoppningsvis värvas dom rätta spelarna för att bygga ett lag. För några stjärnor kommer inte till Brynäs pga ekonomin. Att Brynäs inte har varit så nära fryspunkten är fel. 1996 var vi en match från att åka ur med ett stjärnlag på pappret. 3 år senare så tog vi vårt tolfte guld. I år var vi inte ens nära att åka ur. Det kan svänga fort i den här branschen.

"Bara för vattnet har varit varmt ena dagen så behöver det inte betyda att det är varmt nästa dag."

Det där blev visst lite flummigt.

God Natt och Sov Gott.

Makkan: Brynäs som hockeylag har aldrig tidigare varit så nära fryspunkten som detta år. Ett (enligt mig) RIKTIGT dåligt lag. Därför var min fråga, som fortfarande är obesvarad, vad som görs eller planeras.

Frysa varmvatten är ingen hit - tro mig. Fler bakterier än i en salmonellasmittad kyckling.

250kg kärlek:
Även kallvatten kan bli varmvatten.
Och varmvatten kan både svalna och frysa till is.

Målbild för ES 2003/04
Hur ser supportrarna på Brynäs inför kommande säsong? Är det himmel eller helvete? Kan ni med små medel bygga ett lag som håller? Era gamlingar har styrt upp laget under många herrans år. Fjolåret visade att nu är det kört.

Brynäs känns kallt. Rätta mig om jag har fel.

269615 · »