Brynäs IF

705104 inlägg · 7953 ämnen

MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11

626601 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Enaranger: Hur många vann man innan dom försvann?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
miiiken: kanske skulle tänka lite på vad du skriver... "Det var ett jävla gnällande om Boork" och skyller allt skit på sportchef Sundlöv att det ska vara hans fel. Vem var det som värvade Boork då tro? Thure Wickberg eller?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
För en utomstående måste jag säga att Boork antingen är jävligt tuff eller så är han väldigt dum. Att skicka två av laget bättre spelare för att "markera" för de andra hur det kan gå, innan man hittat ersättare för dessa herrar, ja det är minst sagt friskt vågat.
Hur är det sagt i föreningen, litar man på Boork  även om det skulle innebära kvalserien och i värsta fall degradering? Av det jag förstått är det här en långsiktig satsning som på sikt ska positionera Bif som ett av topplagen i elitserien, igen. Kan det till och med vara på bekostnad av en elitserieplats? 
Nybyggd hall, halvtomma läktare...intressant, men knappast något föreningen kalkylerat med?

Boork får ta oerhört mycket skit just nu, frågan är om felet är hans? Någon som vet kanske kan berätta mer? 

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Enaranger: Som statistikbitare så borde du väl ändå ha ett ngt större underlag än 2 matcher då du drar några slutsatser.
Eller?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Huge: Har ALDRIG sagt att dom ska sparka spelare, bänka kan man göra ibland däremot!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Sundlöf är duktig tycker jag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
miiiken:

Hur många matcher har Brynäs vunnit sen de
petade/sparkade Wahlberg och Miettinen?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
miiiken: Sundlöf som under sina år som sportschef nästan bara köpt in en massa blåbär, untantag Dackell.

Ett mkt nyanserat påstående...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
90Steen_: Vadå sparka Boork. Det var ett jävla gnällande om Boork.Jag tycker han gör det bra Att sparka några spelare som inte ens blev svettiga på matcherna är väl jävligt bra, Brynäs har inte blivit sämre av att dom lämnade skutan.
En person som ska ha mycket skit är väl ändå Sundlöf som under sina år som sportschef nästan bara köpt in en massa blåbär, untantag Dackell. Elitseriens sämsta sportchef. Avgå Sundlöf du har inte den kompetens som behövs av en sportchef när det gäller att köpa in bra spelare.
Glömmer aldrig förra årets fiaskovärvningar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
70 Rodrigues: Jag har en liten fråga som du gärna får svara på.
Men du kan väl försöka att svara UTAN att komma åt någon av dina knappar med förtryckta svar.
Typ: "du store hockeygud". Och sen inget mer.

Dom senaste 5 åren har ju du och många andra dysterkvistar klagat på att tränarna inte skickar iväg alla överbetalda och överåriga spelare som inte presterar ngt på isen: Lind, Dackell, Molin, Sjödda osv.
Och att dom istället borde satsa på yngre förmågor som ger järnet i alla matcher.

Nu har Boorken börjat med att slussa in juniorer i en som jag tycker lagom omfattning:
Inte byta ut alla, men heller inte låta bara juniorer spela.
Hur ska du ha det egentligen?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Busen: "Herre min gud du realist?"

Ja, jag tyckte i höstas att det fanns en chans på slutspel men att det skulle bli tufft.
Tycker du det lät orealistiskt?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
70 Rodrigues: "Självklart du store mästare vars inlägg är dom enda rätta!!!"

Kul att du håller med....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Huge: Självklart du store mästare vars inlägg är dom enda rätta!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Huge: Herre min gud du realist?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
70 Rodrigues: Tror du fortfarande att Boorken tar Brynäs ur det här prekära läget??

Ja, det tror jag.
Läget är så prekärt som man gör det till.
Innan säsongen hade Boork som målsättning att bli bättre än tidigare år.
Inget annat.
Hittills, då halva serien spelats, ligger vi ungefär där man förväntat sig att vi skulle ligga. Turbulensen har naturligtvis påverkat ngt, men inte så mkt som många härinne vill få det till.
Vår chans att ta en slutspelsplats har tidigare sett lite bättre ut, men sedan ett tag så ser det nu ut som om både Luleå och Modo kommer att skiljas av från våra tidigare förväntade konkurrenter om en slutspelsplats.
I nuläget ser det ut som om striden kommer att stå mellan Brynäs, Mora, Leksand, Djurgården och i viss mån kanske SSK.
3 av dessa lag spelar ju i samma derbygrupp och här är det svårt att sia om detta är en fördel för oss eller inte.
Sett till detta och hur situationen har utvecklat sig för vår egen del (läs turbulensen) så måste naturligtvis en tidigare målsättning om slutspelsplats kanske revideras ngt. Främst från supporterhåll, då jag tror att spelarna iaf siktar mot slutspel i alla lägen.
Det kommer att bli stentufft, men det har ju både jag och en del andra realister sagt ända sedan i höstas.
Blåser man upp sina egna förväntningar så blir ju fallet desto större när dom inte verkar infrias.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
då var det slut då ..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
brynasaren: Flyt har med kunnande o göra!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Bissett19: aaaaa göre tack :-P
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
brynasaren: Tänk att vi efter varje match måste ta ny tag o komma igen i nästa match.Så länge Boork är tränare så kommer du få skriva det efter varje match, tro mig!! Det blir torsk mot Timrå också!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Gusten: Ingen aning,men jag har en granne som har texttv,han har t o m Internet,jag går in o frågar honom.........:-)

Hör av mej sen.......
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Känns som om Brynäs IF blev kvarlämnat i det förra årtusendet. Sen 1900-talet tog slut har det mesta, snudd på allt, vart skit med föreningen och dess elitserielag...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Nån som vet hur det gick i matchen?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
brynasaren: exakt..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Falken: nej jag menade inte boork.Du skrev ju herregud!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Gusten: Mmm visst vi säger så :P Nu ska jag göra nått helt annat och inte tänka mer på den här matchen .. får se vad det står på Löpsedlarna imorgon .. antingen "KRIS i Brynäs" eller "Sparka Boork?"
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Jaha, det är bara att försöka glömma den här matchen så fort som möjligt och ta nya tag mot Timrå.

Vi brukar ju börja bra på hemmaplan, tyvär så brukar det inte resultera i mer än högst ett mål. Så som vi startade mot Modo hemma så skulle vi kunnat göra 2-3 mål första 10 minuterna. Med lite flyt så kanske vi kan få in några puckar i inledningen och sedan bygga vidare på det.
Hoppas vi tar tre poäng i alla fall.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
ja tror Boorken kommer rätta till laget bra .....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
svennis: Du menar Boork? :) HerreBoork blir det väl senare...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
90Steen_: Nej jag är totalt värdelös.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Beezer: Det är ju d jag säger, hjärntvättade indivder tror alltid att dom har rätt :-) På lång sikt så vill jag att Brynäs spelare ES hockey, som d är nu så är det KS o kanske AS som gäller, om nu inte Boork och hans knähund kan presentera 3 st nya spelare av riktig rang, vilket jag tror är en utopi, men ändå!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Falken: Ja han kanske kan hjälpa...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Bif_FANS: Jag kommer varken befinna mig där på måndag eller lördag...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
0-4 i baken. Nollade. 15-41 i skott. Hur många är det som är nöjd? Boork, Sundlöv?

HERREGUD....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Gusten: Riktigt tråkigt att du måste hoppa på folk , du är inte så bra du heller .. 4 - 0 matchen slut ..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
kom igen nu alla te Gavlerinken på måndag och Lördag..ge vårt stöd till dom..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
90Steen_: Det är lugnt, du är inte ensam! Jag bara kommenterade bara din "kålsupning"
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
70 Rodrigues: Jag tror inte det finns någon tränare i världen som skulle kunna lyfta denna trupp till några högre höjder.

Boork eller ngn annan spelar ingen större roll rent resultatmässigt i det korta perspektivet. På lång sikt däremot kommer resultatet av detta skeende ge resultat.

"Jobbigt att ha fel??"

Hjärntvättade individer tror alltid att de har rätt............
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
brynasaren: Jag kanske inte är skadad, han kanske fejkar för att slippa träning eller sponsorträff?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Gusten: Jaha vad skriver jag för speciellt dåligt som inte andra gör då ?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
hoppas det inte är nån fara med Björn Danielsson vi har inte råd med någon skada..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Bif_FANS: Danielsson har ont, ajdå
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
90Steen_: Jag tror inte att folk hackar pga att du är 15. Det beror nog mer på det du skriver.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
bäckis mena jag..hahah
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
nej det va nära Dackell
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
pp nu....i med Pucken i mål..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Gusten: Men vad konstigt när alla sitter och hackar på mej bara för jag är 15 ..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Beezer: Inte en chans, har haft rätt i mina teser dom senaste 5 åren, ingen skillnad den här säsongen!! Jobbigt att ha fel??
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
90Steen_: Vet du verkligen vad du menar? Tycker det verkar som om du håller på att måla in dig i ett hörn.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Bissett19: Vaddå efter .. :P
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Falken: Desamma .. ibörjan var jag bara grinig, men nu är jag inte ett dugg förvånad utan sitter bara och lyssnar klart på matchen, stänger av radion och går och gör nått annat istället .. och kollar inte på sidan 384 nått mer idag :)
Kommentera

626601 · »