1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739065 inlägg · 7967 ämnen

Mora-Brynäs

Sv: Mora-Brynäs
65selander: Selander, ska du upp på Torsdag och se dina kamrater från Stockholm?

Bissett19: Jo, det stämmer bra det. Dock ska det bli kul med så många personer på matchen. Medgångssupportrarna kommer tillbaka :)

Bissett19: iaf så verkar det finnas ledigt på D, rad 1 :-)
Försökte provboka 5st och det var inga problem att få plats. Som tur är så låter man supporterklubben ta hand om sådana här petitesser ;-)

Helgesen: Brynäsklacken har ju flyttat till Bortastå!!

65selander: Ja, men var inte det bara bortastå?

Helgesen: Fullsatt är det inte eftersom det går att boka på ståplats

Helgesen: Det beror väl på vart ni vill sitta,men enligt Ticnet så finns det biljetter kvar,men nu under kategorin fåtal!!

vilken_lirare: Tänkte bjuda några på match, men det gick ju åt skogen!

Helgesen: men hemma så har man sin säsongsbiljett på sittplats så där e de lugnt för min del iaf :)

vilken_lirare: Biljetterna till Brynäs-Färjestad, var ju inte uppmuntrande om man inte har någon biljett redan.

HF: tackar, såg ju lugnt ut de där..

vilken_lirare: Biljettläget finns på moras hemsida www.morahockey.se

Nån som vet om de finns nå biljetter kvar eller e de slutsålt i ladan?

Vi kanske ska ta och tagga ner lite, det är faktiskt inte riktigt klart att vi klarar oss från kval ännu... Som jag ser det är det otroligt viktigt att ta åtminstone 6p på deföljande 3 matcherna. Först då är jag lugn. Motgång samt ett par skador till kan förvandla detta till en mardröm. Risken är liten med den finns!

mattias - 74: Ingen kommentar!

Stigsson:

Förstått vad :-)

Ett gott omen inför kvällens drabbning kanske: Matchvärd är Gevalia ;)

mattias - 74: Nu har Leksingen fattat poängen också så vid det här laget bör alla ha förstått ;-)

Knogen:

Sollerön?? Är det inte där Boorken har sin residens :-)

Knogen: Nja,Leffe bor ju på Scandic i Gävle.......så ikväll vid midnatt blir det en,två eller tre Whiskypinnar i baren:-)

GävleLasse:
Och de som trodde att de 3 pinnarna skulle åka med er tillbaka till Gävle får nog tänka om å det snaraste. Pinnarna kommer inte att åka en meter längre än till möjligen Sollerön! Så det så!

HA!

...ehm....vänta nu här...

GävleLasse: Skönt att dom är nedgrävda utanför FMM då det är en bra bit ifrån FMMA. Trist att det är närmare hem till mig bara. :-)

Stigsson: Nej väggarna har vi skeppat till Dalom...de ligger nedgrävda utanför FMM nu ;)

Det kommer att bli många heta diskussioner i Dalarna framöver under kvalserien... ;)

Men se det positiva i det hela... ni får återigen spela ner Leksand i AS ;)

GävleLasse: Väggarna är rivna, det tror jag inte. Man har nog bara målat över med nån billig färg som snart kommer börja flagna.

Stigsson: Hela organisationen har "lobotomerats"... Det dåliga självförtroendet satt i väggarna enligt Boork...

Dom väggarna är rivna nu.

Vi tittar uppåt, ni tittar nedåt.. ;)

GävleLasse: Har laget också lobotomerats jag trodde bara att det var fansen ;-)

Bissett19: Nä Mora ligger nog risigast till hos dommarna å värst är Lärking!!

70 Rodrigues: Alla domare hatar Brynäs(speciellt Sören Persson),men vi ska vara glad att inte finnen som dömde i Linköping dömmer ikväll,Rantala,han blåste ju på allt,han dömer i Södertälje ikväll!!

Malmen: 3-4 efter SD.

dg93: 1-3 (Felsner, Widing, Molin)

dg93:5 - 2 då vinner Mora !!!!

dg93:brynäs vinner ikväll med 5-2!!!!

70 Rodrigues: Men han kommer även att hålla en låg nivå vilket ger ett gäng utvisningar och där har du Lupaschuk och Tuokko som kommer att få att få vila. Men mycket hänger på vilket lag som för. Får man höra på radion att dom spelar som mot LHC så blir det moringar i båset.

65selander: Lahti hatar ju Brynäs!!!

Stigsson: Det enda logiska är att idrott är ologisk. Fast det är klart...Mora har en nedåtgående trend medans Brynäs har blivit lobotomerade, de har helt enkelt glömt bort hur det känns att förlora.

65selander: Två fuligar? Vi har fler än så :-)

Stigsson: Att vi inte har förlorat denna säsong mot er (ännu) samt att det är Lahti som dömmer vilket kommer att sätta era två fulingar i utvisningsbåset en större del utav matchen ;-)

Den som kan jävlas med oss är väl Kerman men förhoppningsvis så är han loj i kväll.

65selander: Var ser du logiken i att ni ska vinna? ;-)

Ja, tänka sig. Vinner vi och förlorar Djurgården så är vi sjua. :D

claesw: Om ändå logiken fick segra för då vinner vi och DIF loosar mot Frölunda men vi vet ju att logiken aldrig segrar ;-)

Men tänk om det blir så då är vi vips på 7:e plats. Fast det lär väl bli något antiklimax men tur i oturen så slapp vi finnen som LHC och FBK fick tampas med igår iaf.

Falken:
Hoppas trenden håller i sig att Mora inte kommer loss mot oss, vi är ju dessutom starka defensivt (när kunde man skriva det senast????), så de lär stånga sig blodiga samtidigt som vi med vår smartness sätter ett o annat mål!

claesw: Naturligtvis är det viktigaste i dag att plocka poäng och helst alla tre. Jag bryr mig inte om vi vinner med 1-0,10-9 eller 5-4. Bara vi vinner, men samtidigt är det viktigt att försämra målskillnaden för Mora och förbättra vår, det kan ju som sagt komma att avgöra det hela längre fram.

Falken:
Det är väl att hoppas på för mycket? Seger vore oerhört bra oavsett resultat! På sikt är jag övertygad om att vi smyger förbi Mora! Djurgårn kommer vi dock inte förbi, KANSKE efter nästa omgång (hoppas!!), men inte efter 50 omgångar...

Nu tar vi och vinner dagens match. Gärna med minst fyra mål, då har vi lika målskillnad som Mora och om Djurgården förlorar med tre mål så har vi bättre. Perfekt det ju!

"Allt man gör blir positivt eftersom laget knappt tillhört Elitserien."

Vilken punchline!

51 Roger: Visst är det härligt. Men det går fort i hockey och dessa segrar gör oss knappast till guldkandidater med tanke på truppen. Vill vi till slutspel nästa år finns inget alternativ än att stärka backsidan.

JanT: Det kan vara så att Cassel självmant inser att spel i J-20 laget alternativt bänken inte är lockande och bryter kontraktet. Boorks agerande tycker jag mig förstå signalerar just detta.
Morin tror jag blir bra framöver, men å andra sidan har det inte påståtts om flera juniorer som Svanbom, Karlsson osv. Han behöver ett år i Allsvenskan först tror jag. Tror f.ö. att Niklas Andersson lillebror vore en bra förstärkning i J-18 laget.

Huss: 4 raka tre poängare,ingen förlust på 6 matcher,men något negativt finns alltid,eller hur?

Huss: Instämmer angående backarna. Vi blir dock inte av med Casselståhl som har 2-års kontrakt. Tycker även att Morin skall få nytt förtroende. Frågan är om inte DJ vill avsluta karriären i RBK ihop med broder Jakob...
Summa summarum behöver vi ett nytt 1:a backpar samt en riktigt bra center.

« · 663142 · »