Brynäs IF

714043 inlägg · 7953 ämnen

Mora-Brynäs

« · 664163 · » Till forumet


Sv: Mora-Brynäs
Jonas: Finfint resultat ikväll, vi Timråiter tackar o bockar! :-)
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
JanT: Tack för statistiken JanT. Januari har ju varit svagt för topplagen. Kvalserien slipper vi nog nu. Kan mittlagen tappa i slutet av serien? Luleå o Modo? Skulle vara bra för oss om de slappnar av lite mot slutet av serien!

Jag hade nog väntat mig att Brynäs inte skulle bli tillbakapressat mot Mora. Ett litet steg tillbaka kanske ikväll?

Djurgårn på Torsdag och ett Färjestad på Lördag blir också tuffa. Två lag som garanterat kommer att ge allt av olika orsaker.
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
Brynäs verkar verkligen vara inne på rätt spår igen vilket glädjer mig. Ett klassiskt lag som Brynäs ska alltid vara med i slutspelet.
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
70 Rodrigues: hahaha, nu har du nog tagit fel på mig och en annan nisse här på HS :-)
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
Huge: Jag försöker att vara positiv, det har jag alltid gjort. Frågan är ju vad jag valt att belysa i våra diskussioner.

Nåt jag irriterar mig på är att vi inte knöt åt oss Mapletoft som återigen gjorde mål...

Tänk om sista matchen för säsongen mot Timrå spelas med en slutspelsplats som insats.. Vilken inramning... Beställ biljetter i god tid gott folk. Det kan bli den sista match som spelas i Gavlerinken.
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
GävleLasse: Det är bara att konstatera att SSK/LIF inte pallade för trycket...Vilket BIF gjorde! Sista 10 omgångarna;

BIF 16p
SSK 11p
LIF 11p
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
GävleLasse: Men lind är väll viktigare än dacke, eller vad tycker ni andra?
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
65selander: Tillskillnad från dig så är ju jag vaken på resorna :-)
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
wap.hockeysnack.com
Rodrigues:17 raka slutspel säger väl allt,det blir kamp om åttonde platsen med Mora o Timrå!
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
70 Rodrigues: Ähhh så där mumlar du inte när du pratar i sömnen på resorna iaf... :-))
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
GävleLasse: "Det kunde ju sett värre ut, MYCKET värre ut!"

Märks att du bott granne med gnällbältet.

"Vad härligt, solen skiner!!"
"Idag, ja...." :-)
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
65selander: Djurgården är nog den klubb som jag helt vill att det ska gå dåligt för, men tyvärr så missar dom aldrig slutspel!!
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
70 Rodrigues: Ja, återigen den gamla vanliga visan: motivation slår klass.
Dessutom har Djurgården ett psykologiskt övertag på Frölunda, som det känns. Göteborgarna har alltid svårt i Globen och även hemma i Scandinavium.
Ser även ut som att dom är inne i en liten svacka för dagen, mkt beroende på skador och spel i Europacupen skulle jag tro.
Undrar när Expressen kommer med sin obligatoriska rubrik:

"Kris i Frölunda.
När får Stefan Lundh gå?" :-)
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
Huge: Godkänt med en pinne på bortaplan. Man skall i och för sig inte ta ut något i förskott, men att vi utifrån detta läge skulle hamna i KS känns fullständigt omöjligt. Har förövrigt aldrig hänt att ett bottenlag ätit in 14 poäng på de 10 sista omgångarna. Speciellt inte när vi är inne i en vinnande trend och SSK/LIF gått kräftgång de senaste matcherna. Nej, dom sitter säkert i KS-spökets klor!

De 4:a topplagen har endast lyckats skrapa ihop 63 poäng på de 10 senaste omgångarna, vilket är rekorddåligt. Notera då att 21 av dom poängen har LHF tagit!!! Detta tror jag kommer att ändras markant till de 10 sista omgångarna, vilket definitivt inte kommer att gynna SSK. Nu gäller det för topplagen att gå in i slutspelet med en vinnade trend, inte som förlorare.

Går BIF till slutspel? Håller nog med Rodrigues om att det kommer att avgöras i sista matchen....
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
1 HV 71 40 24 9 7 4 132- 79 85
2 Frölunda 40 23 5 12 2 136-106 76
3 Linköpin 40 20 12 8 2 120- 92 74
4 Luleå 40 20 8 12 3 122- 97 71
5 Färjesta 40 18 6 16 2 101- 92 62
6 Modo 40 18 7 15 0 100- 87 61
7 Djurgård 40 12 11 17 6 101-117 53
8 Mora 40 12 10 18 3 93-108 49
9 Brynäs 40 11 13 16 3 83-106 49
10 Timrå 40 13 7 20 1 81- 99 47
11 Södertäl 40 8 10 22 1 90-132 35
12 Leksand 40 7 10 23 3 71-115 34
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
70 Rodrigues: Det är 10 matcher kvar... Kampen om slutspelsplatserna kommer att fortsätta hela vägen in i kaklet...

Det är bara att tacka att vi fortfarande är med i racet om slutspelet..

Det kunde ju sett värre ut, MYCKET värre ut!
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
70 Rodrigues: Det är väl bra så du och ClaesW inte deppar ihop om både BIF och DIF skulle missa slutspelet ;-)
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
65selander: Det är väl främst Frölundas backar som inte är så stabila bakåt. Calle Johansson tog ju upp det ämnet innan matchen idag och det syntes väl när man kollade in den detaljen av spelet.
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
65selander: Visst, men dom tog 3 p iaf, och ligger före oss!!
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
sylf: Nä, jag har ingen aning om Dacke kommer på torsdag.
Jag såg lite längre fram i tiden bara....
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
70 Rodrigues: Kan ju vara Frölunda som är värdelösa också. DIF gjorde alla mål ifrån samma ställe i stort sett. Frölunda har ingen målvakt av rang i år ;-)
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
GävleLasse: Djurgården fortsätter att imponera, stark vändning ikväll, tyvärr!!
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
sylf: Jag pratade med Sundlöv igår om Dackell och han visade inga tendenser på att Dacke skulle vara tillbaka. Det är ju inte forwardskris direkt så de vilar nog Dacke ett tag till.
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
Huge: Kommer Dacke på tor?

Lind blir inte spelklar förrän i semi:-)
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
Falken:
Köpte via ticnet. När man valde träsidan så fick man dåliga platser på J första raden längs ut på kanten mot klacken.
Men när man valde långsida stolsida så fick jag kanonplats!
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
14 pinnar ner till SSK och det börjar kännas som att KS-spökets kvalfyllda armar inte längre kan nå oss.
Nu känns det nästan som en slutspelsmatch på torsdag mot Djurgården.
Skönt för grabbarna att få ladda för ngt positivt, sas.
Och att matchen inte gäller vinna eller försvinna, som det mestadels har gjort under säsongen i övrigt.
Med Widing varm i kläderna och Dackell tillbaka så ska det nog ordna sig till slut.
Och när sedan Lind ansluter lagom till kvarten, då ser det riktigt ljust ut...
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
70 Rodrigues: Vad? Slutspel/kval?
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
sylf: hmpfff.

Får väl säga att som det känns nu så är jag fortfarande nöjd med 1 pinne.
DIF hemma kan bli en nöt att knäcka men jag tror att hemmplan avgör samtidigt som Widing får någon mer träning i bena också
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
sylf: Det här kommer att avgöras i sista omgången!!!
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
Oddsen på att Korhonen står mot DIF?
Det är fn otroligt vad Djurgården får möta lag som spelar med andremålisen. Nått beslut av Hockeyligan för att ha kvar ett Stockholmslag i elitserien kanske!

Man får väl vara nöjd med en pinne idag iaf.
Gellerstedt en assist idag, han är på G!
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
Clubsport: Hm, jävla Brynässhopen... sa ju att det bara var skit kvar, grrr...
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
65selander: Säg som det är,du kan inte räkna!
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
Falken:
Fick tag på en kanonplats idag på sektion B mot FBK.
Gävlebor gillar lördagsmatcher...
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
Falken: Hm, vart lite galet det där. Vi blir då fyra poäng före Timrå samt tre poäng två Mora, så ska det vara.
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
Nej, nu ska jag gå och lägga mig och försöka sova.

Viktigt omgång på torsdag. Vinst mot Djurgården samtidigt som Timrå och Mora spelar oavgjort och vi är tre poäng före Mora och fem före Timrå.
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
Falken: Dålig koll utav mig.
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
65selander: Va? Vi har tagit 8 poäng av Mora, inte 11.

Mot Mora säsongen 05/06:
8/12 poäng
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
65selander: Är det inte bara 10 poäng som har delats ut? 8 till oss och 2 till Mora.
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs

65selander:

Så ni tog två ikväll. Det missade jag.

Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
Falken: Står på ticnet att det är ett fåtal biljetter kvar till matchen mot FBK. Mot Dif finns det fler platser.
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
Det är ju iaf en förbättring mot förra äsongen mot Mora iaf.
11p utav 12p till Brynäs

Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
Starkt att hålla I i kväll och rädda 1 poäng. Klart godtjänt!
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
Falken: Okej, jag köpte ståplats i dag i alla fall. Hoppas det blir bra drag, det är killarna värda.
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
brynasaren: Som jag fattade så var ungefär alla bra (slutsålt?) platser sluta och det fanns bara vissa platser kvar... Till både matchen mot FBK och DIF.
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
90Steen_: Ja, det borde bli mycket folk då.
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
Salibou: det blir smisk för djurgår'n i gavlerol arena på torsdag iaf ;D
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
Viiilken viktig match på Torsdag !! Än av säsongens allra viktigaste hittills! Vi MÅSTE vinna för att hänga med, annars blir det väääldigt vääldigt tufft!
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
Helgesen: Jo,vi kunde ha fått 3,det är bättre!
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
prosten: Nåja, avståndet ner till kvalstrecket utökades i alla fall, nu får vi se till och spöa DIF på Torsd.
Kommentera

Sv: Mora-Brynäs
7(!) raka utan förlust varav 3(?) på bortaplan!
Kommentera

« · 664163 · »