1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 763980 inlägg · 7967 ämnen

parallellen

parallellen
Jaha, då var det dags att jämföra mina två klubbar i hjärtat igen (SUCK ) IFK Norrköping och Brynäs. Har ju tidigare haft utläggningar om likheter mellan dessa två klassiska föreningar.
Inför pågående säsonger trodde man ju att en del, bl. a. utländska nyförvärv skulle kunna lyfta lagen. Det har uppenbarligen inte hjälpt hittills. Man gjorde ju i Peking ett tränarbyte under VM uppehållet och det har väl egentligen inte hjälpt ett dugg. Det som kan få Peking att klara detta är ju de två sena nyförvärven Sumiala och Bosevski. Laget som helhet har inte lyft sig nåt speciellt. Nån sa här att vissa lirare i Brynäs mest är namn. Jag tror inte att de är helt slut. Vad som hänt är väl snarare att harmonin inte finns där. Liksom för Snoka så sitter nog en hel del i huvudet. I Norrköping så finns det spelare med landslagsmeriter och som efter varje säsong uppvaktas av andra toppklubbar och man har gjort bra värvningar, Rabocski har ju under delar av säsongen varit en av allsvenskans bästa målvakter.
Jämförelsen kan kanske även göras mellan Norrköping och Gävle som städer vad gäller företagsnedläggningar och sponsormöjligheter, vad vet jag. Jag vet i alla fall att jag vill att jämförelsen slutar här och att Brynäs kan börja klättra. Åtminstone efter uppehållet.

Kämpa Brynäs !

« · 146921