Brynäs IF

713997 inlägg · 7953 ämnen

Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00

1068354 · » Till forumet


Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
mattiaskarlgren: Kanske "lite" dumt att klaga på en spelare i just den matchen när hans kedja är inne på flera mål framåt och leder laget...?
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Huge: Absolut, jag överlåtar också gärna coachandet till CZ.

Jag sa att jag hört från andra att Björne inte varit direkt bra och frågade därför varför han match efter match får spela? Jag har inte sett matchen igår och kan inte uttala mig angående den matchen.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Huge: 40-års kalas i går hos en vän i Borås. En elak j-l påpekar att BIF ligger under med 3-0.....

Dränker mina sorger i sprit och gitarrspelande..

Kommer i säng 03.30 och kollar in resultatservice på mobilen;

Läser; 17.11 3-4 (Juuso Hietanen) - Tror inte det är sant... Vilken moral!

Som vanligt pendlar debatten härinne mellan div 1 NÖ Götaland och SM-Guld...

Förlust mot MoDo och bajssnacket drar igång igen...

Jag nöjer mig med att konstatera att vi leder serien och det ser j-ligt lovande ut inför resten av säsongen. Hela min statistikdatabank skriker att ställningen efter de 10-15 första omgångarna i stort står sig säsongen ut. En dålig start är oerhört svår att reparera!

Bajskorvarna är för närvarande draperade i platina.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Man märker nu då det går bra vad man har för avsikt här på HS...Inte sett till en person *host 70 R****** host* här på länge,men dyker nog upp då det vänder ner i minsta formsvacka och spyr galla
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
mattiaskarlgren: "Har hört från folk som sett matchen att dom inte kan fatta hur Björne kan få spela match efter match?"

Du ska sluta lyssna på andra.
Björne gör ett bra i jobb i denna gnuggarkedja.
Han är bl.a starkt bidragande till Molins mål där han drar på sig 2 bevakare framför mål så att Ove blir sopren och har ca 2 veckor på sig att sikta innan han nätar.
Om sen nån annan kan göra hans jobb bättre så är väl det Ok, men den bedömningen överlåter jag isf till CZ som verkar vara en vaken tränare.
I min enfald tror jag att han har bättre koll än vissa läktarcoacher....
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Ser lite bra ut att både Brynäs A-lag och J20 ligger 1:a efter 5 omgångar:)
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Har inte sett matchen igår MEN det verkar som vi äntligen har fått en grym tränare som vågar och kan coacha lite! Helt underbart.

Har hört från folk som sett matchen att dom inte kan fatta hur Björne kan få spela match efter match?

Men 3 pinnar och en sådan vändning är ju underbar!
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Otrolig vändning igår och man vaknade med ett leende på läpparna imorse.
Men som fler varit inne på så har vi nog inte råd att lämna 2-3 mål i handikapp innan vi kommer igång. Jag vill att Markström får tillbaka målvaktsspaden trots att vi vunnit två raka med Lindbäck i mål.

Sen tycker jag att vi måste få fart på en del spelare, tänker närmast på Hermansson och Widing, skulle kunna tänka mig att sätta ihop Widing med Vas och Dixon för att få fart på den kedjan. Hermansson ihop med Hansen och Molin skulle nog funka bättre. Danielsson ska förnärvarnde inte ha nån plats i laget. Alcén tar Widings plats i förstakedjan när han är spelklar.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Gusten: Åfan! Trevligt isf!!
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Lindström: Verkar som att Chabada blir avstängd minst en match iaf. Se länk
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Lindström: Tack för infon. Synd att dom inte blir avstängda. Men, det har ju i stort sett varit ett privilegium endast förbehållet Brynäsare under 2000-talet. Och då särskilt finska sådana vill jag minnas.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Gusten: Med tre sekunder kvar av matchen satte Martin Chabada in en onödig tackling mot huvudet på Jukka Voutilainen. Voutilainen blev av förklarliga skäl ganska arg på Chabada och det utbröt ett mindre slagsmål som följd och båda två fick matchstraff. Chabada åkte dessutom på ytterligare ett matchstraff för checking to the head, vilket ledde till att Chabada samlade på sig 50 minuter i busligan, vilket förstås inte är så smickrande. Matchstraffen bedömdes som lindriga och ska inte rendera i någon avstängning, fast sådant kan ju förstås komma i efterhand.

Se länk för hela art
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
65selander: Hur galet är det här?

Period 1
1-0 03.49 Stefan Erkgärds (Mikael Gath, Peter Högardh) EQ
2-0 10.55 Mikael Gath (Kenny Jösson, Mattias Sjögren) EQ

Period 2
3-0 35.10 Jacob Johansson (Daniel Johansson, Kenny Jönsson) EQ

Period 3
3-1 44.27 Ove Molin (Mads Hansen) EQ
3-2 52.16 Mads Hansen (Lars Jonsson, Ove Molin) EQ
3-3 54.09 Daniel Widing (Lars Jonsson, Andreas Dackell) PP1
3-4 57.11 Juuso Hietanen (Andreas Dackell) EQ

En historisk period 3. I o f s mot Rögle, men så j-la gött för en svältfödd Brynässupporter år 2008!
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
65selander: Ja, jag utnyttjade "köp 10 matcher till 10% rabbat" - erbjudandet. Jag köpte de första 3 matcherna, sedan är det lite mer utspritt över säsongen.. Tänker köpa ståplats om jag ska gå på matcher utöver dessa 10 som jag har köpt sittplats på.. Modomatchen blir alltså ståplats, och säkert även många fler matcher om jag känner mig själv rätt, har svårt att hålla mig ifrån Läkerolen ;)
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00

MarcusElving: Vad jag kan utröna så sitter du men som ståplatsnisse står du för 60kr per match om du är medlem i någon utav supporterklubbarna.

Jag är lastgammal men stär ännu .-)

Brynäs chockade Rögle
Vände 0-3-underläge till seger

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
haggen: Jag har varit på alla hemmamatcher hittils, tänkte därför hoppa över modomatchen, det blir dyrt i plånboken, men efter den här insatsen så får jag så lov att gå. Menade inte att jag inte har varit på någon match alls, och ska börja gå nu när det går bra..
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
MarcusElving:

Så Brynäsarna är alltså medgångssupportrar!
Inte undra på att PPV klankar ner på Gävle publiken.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Jag kommer i alla fall gå på modomatchen nu efter insatsen i Ängelholm.. Hade inte tänkt gå, men nu gör jag det endast för att visa laget att om man gör något bra så uppskattas det.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
65selander:

Vem kan klandra när ingen passerar Gävle via E4:an!
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Enaranger: Trodde i min enfald att publiksiffran gällde matchdagarna, nu vet jag sedan torsdagen mot Timrå att det är laget de ogillar eller om det är företagena som inte lägger en bjudning på La utan lägger det på Church Street. istället
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Är det någon som vet om vi har vänt ett tremålsunderläge till vinst
sen fjärde SM-finalen 1999 mot Modo, då 1-4 blev 6-5?

Man kan ju också undra hur många/få gävlebor kommer att gå på
matchen mot Modo på måndag, då Brynäs kommer att spela hemma
som serieledare? Jag tror tyvärr att publiksiffran bara kommer att ligga
på någonstans mellan 4500 och 5000 åskådare. Det är ju trots allt
måndagsmatch i Gävle vi talar om.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
65selander: Ja, Aasen måste vi helt klart se upp med.
Att någon Brynäsare inte ligger i topp av poängligan är knappast oväntat eller förväntat. Jag säger som Czarnecki, denna säsong är det laget som ska göra jobbet. Poängligan är för mig oviktig den här säsongen. Bara vi vinner matcher så är jag nöjd. :D
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
MarcusElving: Aasen gjorde två fina framspelningar ikväll och leder poängligan. Våran
norsk är våran bästa och Hansen ligger på 23:e plats.
23 24 Hansen, Mads BIF LW 5 3 1 4 2 4:1

Vi sprider ut våra poäng istället ;-)

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Lindström: Domarn missade några solklara Rögleutvisningar om man ska vara petig, men vem bryr sig en kväll som denna.

Nu hoppas jag att vi kan utmanövrera Modo på måndag.. Vi måste se upp med Zucarello Aasen, han har sett grym ut.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Ett tips, om 10 minuter börjar reprisen av 3:e perioden Rögle-Brynäs på Tv-biljett 3, för oss som hade givit upp ;-)
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
65selander: Ok då! Men isf tycker jag han var lite enögd då Rögles byten var av samma typ. Sen Hiiiiietanens utvisning på slutet var ganska billig.

Men 3 pinnar gör att man skiter i vilket nu ivf!!
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Ni behöver nog få en bra inledning på årets Elitserien.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Lindström: De nandra var också utv, oturligt nog så hamnade pucken där från att varit på andra kanten. Skitsamma nu :-))
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Ja vi var utspelade å på knäna i 45 min sen jävlar rörde på sig!! Men måste få klaga på dommarn ivf, 2 utvisningar med för många utespelare.
Ok den en men den andra huua.

Jag som spydde galla över nr 21 att han inte åkte griller men där fick man!!
En sån jäkla kul lag seger de vart av en till början förstörd lö kväll!!

Gamla damen är med än!! Skööööööönt med Dif torsk oxå som grädde på moset!!
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Huge: Näpp inte en endaste liten näve skit tänker jag kasta i dag!
Det är ju det här som jag pratat om. Om man inte kastar in handduken, utan maler på och går på hörntänderna så kan man faktiskt vinna. Även om det ser mörkt ut just för stunden.

Fy f-n vad skönt att vara Brynäsare så här långt denna säsong.

Apropå Sillstryparna så tycker jag inte synd om dom ett enda dugg. Det är aldrig någon som tycker synd om oss när vi går dåligt. Snarare är dom framme och häller salt i såren.

Vad mera är, det är faktiskt viktigt att det går dåligt för frölunda för svensk hockeys framtid. Anledningen är att det måste visas att det inte skall gå att köpa framgång för pengar. Om det vore så kan vi ju skita i att spela om SM-bucklan. Då kan vi ju i stället lägga upp varsin hög med pengar i slutet av september varje år och ge bucklan till den som har största högen. Eller hur?
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Makkan: Ja, snacka om vändning. Jag erkänner också utan omsvep att det blev fotboll efter två perioder. Rätt åt mig :-)
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00

sylf: Helt jäkla sjukt att vända så här. Heder åt laget , men vi skall inte hamna i denna sits från början i matchen. Vändning i två matcher nu. När lyfter Fru Fortuna sina beskyddade händer från laget. Frölunda behöver ett och annat just nu. Synd om Honken men livet är inte alltid glatt ;-)

Tabellen so far :-)

Rk Team GP W T L GF:GA TP OTW OTL
1 Brynäs IF 5 3 1 1 14 : 12 11 1 0
2 Linköpings HC 5 3 1 1 18 : 15 10 0 0
3 Skellefteå AIK 5 2 1 2 17 : 13 8 1 0
4 Timrå IK 4 2 1 1 16 : 14 8 1 0
5 MODO Hockey 5 2 2 1 15 : 13 8 0 1
6 Färjestads BK 4 2 1 1 10 : 9 7 0 1
7 HV 71 6 2 1 3 18 : 19 7 0 0
8 Rögle BK 5 1 2 2 16 : 16 6 1 1
9 Södertälje SK 5 1 3 1 11 : 12 6 0 0
10 Djurgårdens IF 4 2 0 2 11 : 13 6 0 0
11 Luleå HF 5 1 1 3 9 : 13 4 0 1
12 Frölunda HC 5 0 2 3 9 : 15 3 1 1

Förra säsongen

Rk Team GP W T L GF:GA TP OTW OTL PSW PSL
1 Färjestads BK 5 3 2 0 25 : 15 12 1 0 0 0
2 HV 71 5 3 1 1 16 : 14 10 0 0 0 0
3 MODO Hockey 5 3 0 2 16 : 16 9 0 0 0 0
4 Södertälje SK 5 3 0 2 8 : 9 9 0 0 0 0
5 Djurgårdens IF 5 2 1 2 19 : 13 7 0 0 0 0
6 Timrå IK 5 2 1 2 14 : 11 7 0 0 0 0
7 Skellefteå AIK 5 2 1 2 14 : 13 7 0 1 0 0
8 Brynäs IF 5 2 0 3 17 : 10 6 0 0 0 0
9 Frölunda HC 5 2 0 3 12 : 16 6 0 0 0 0
10 Mora IK 5 2 0 3 12 : 20 6 0 0 0 0
11 Linköpings HC 5 2 0 3 11 : 20 6 0 0 0 0
12 Luleå HF 5 1 0 4 9 : 16 3 0 0 0 0
f

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Huge: Jag tycker vi är skadeglada åt sillstryparnas kräftgång, samtidigt som vi känner liiiiiiiiite för Johan, han hör ju ändå inte hemma där......

Mäktig vändning av Brynäs idag. Har bara lyssnat på sportradion, som mest tjattrade om cykel, men helt klart är det en kanoninsats i sista perioden. Bara att lyfta på hatten och buga återigen.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Vilken jävla lagmoral och kämpainsats!! Helt otroligt.. Jag är superstolt över Brynäs ikväll. Gav aldrig upp och visade att Cz´s laget före jaget verkligen fungerar.

Nu har jag en härlig känsla inför Modo hemma nästa match, och då kanske publiksiffran ryckt upp sig också, för det är Brynäsgrabbarna verkligen värda.


JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Jag erkänner, knäppte av tv:n efter 3-0.
ca 45 minuter senare dimper det ner ett mess från en jobbarkompis, det står "jag var aldrig orolig".
Va fan tänkte jag, han är inte typen som messar om det inte har blivit 3 pinnar, och jag slår på swehockey och läser 3-4 :-)
Seklets mest oväntade vändning har inträffat, och den har jag missat :-)
Men jag får suga upp reprisen ikväll.

Tack för den moralen Brynäspojkarna, det värmer och är viktigt i framtiden.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00

Jompe: Kan tänka mig att du var glad i två perioder att du var förkyld, men 3:e ojojoj. Kan tänka mig att Rackham sitter och flinar i bilen.

3 - 4
(2 - 0, 1 - 0, 0 - 4)
Final score
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
AVGÅ: "Men vet du? Inte ens jag kommer att kommentera någon dålig insats i dag."

Jooo, snälla.....
Nåt lite negativt kan du väl försöka hitta?
Ska du förstöra min kväll genom att vara positiv?
Då har ju JAG inget att gnälla på? ;-))

Inte för att jag vill vara elak, men Honken släpper in 0-1 efter ett par minuter.
Ska man vara skadeglad över Frölundas kräftgång eller lida med vår hjälte från -99? :-)
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
pastorn: Här hade man väl mer eller mindre givit upp och så kommer den kanonvändningen. Brynäs börjar spela lite mer avslappat, Rögle såg ut att få soppatorsk efter att ha tokkört i två perioder. Otroligt starkt, vilken moral det här laget har. Håller med om att Hempa verkar lite vilsen på isen. Hna kan bättre, det såg vi förra säsongen, men han ligger fel i positionerna och kommer därför fel till pucken. Tror inte han har gjort en enda tur runt målet med puck och sedan skjutit som han gjorde flera gånger förra säsongen.

Kanonkul!
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Davey_22: Ja, Vas kliver ju inte undan direkt och är oerhört nyttig.
Matchen påminde om den senast mot Timrå, även om Rögle var hetare.
Kändes ändå som att dom såg bättre ut än vad dom i själva verket var.
Flyt i avsluten är förvisso ngt man förtjänar men nån måtta får det väl ändå vara.
Rögle tror jag kommer att dala rejält i tabellen efterhand. Dom såg oerhört stirriga ut efter Molins och framförallt Hansens reduceringar.
Entusiasmen över att vara i ES håller inte hur länge som helst.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
AVGÅ: Ja det ser ut som att han gjort något riktigt elakt :)
Hoppas på minst två matcher då vi har dom på torsdag. Det försvagar dom rejält.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
pastorn: Men vet du? Inte ens jag kommer att kommentera någon dålig insats i dag. Flawless!!!!!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Ohh herregud vilken skön vändning och vinst!

Men Hermansson var en riktig sopa idag, killen gör inte ett rätt.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Va fan har hänt med Mads "Jagr" Hansen ?

Vårt fysiska spel resulterade i att en av Abbott-bröderna och Demén-W fick avbryta matchen, inte för att man ska jubla åt skador..men där ser man att man kan dra nytta av det.

Dacke revanscherade sig,Widing nätade,Vas proppade,Dixon stod för några defensivt viktiga insatser.

Fan så skönt att vara Brynäsare ikväll, hade ja inte vart bakfull hade jag firat.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Gusten: Jamen, han måste ju typ ha dödat någon. Ingen som vet vad som inträffade?

Två matcher låter lite om han fått dubbla matchstraff.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
Det här hade jag aldrig ens vågat hoppats på, helt sjukt. ÄLSKA BRYNÄS IF.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
rafalski: Ytterligare "en dag på jobbet". Nu börjar dom göra sig förtjänta av att bära klubbmärket.

Hoppas att dom inte blir "uppskrivna" i media nu. Det har aldrig funkat för Brynäs. Vi måste slå ur underläge.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
65selander: Någon som såg detta? På pappret kan man ju hoppas att han blir avstängd minst två matcher :)

59.57 5 min LHF 14. CHABADA, Martin ROUGH
59.57 5 min LHF 14. CHABADA, Martin CHE-H
59.57 20 min LHF 14. CHABADA, Martin GA-MI
59.57 20 min LHF 14. CHABADA, Martin GA-MI
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00

rafalski: Skön bild på Markström också efter slutsignalen när han high fivande alla som åkte mot Lindbäck.

Otrolig vändning, Nu blir det att snabbspola 3:e igen :-)

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00
65selander: Fy fan vad starkt, förlåt alla Brynäsare att jag tvivlade
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF 27/9 16.00

Gusten: Vi leder efter serien nu också eftersom LHC loosade.
FBK kan bara få 10p, vi stoppar serien här och nu.

Kommentera

1068354 · »