Brynäs IF

710642 inlägg · 7953 ämnen

Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.

1026398 · » Till forumet


Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
sylf: Summan av det blir återigen: Tack Sundlöv!
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Jompe: Samtidigt är det ju inga hemligheter varför vi är sårbara. ALLA vet att vi inte haft några målvakter under hela säsongen, att våra kaptener inte tar mer ansvar än Anton Persson, att vårt försvar suger(mycket beroende på målisarna). Inget att hyckla med tycker jag. Brendl gick ut och sågade vissa lagkamrater efter matcherna mot MIF och sa vilka han syftade på, en sak för en lagkapten tycker jag.

Hade vi haft en målvakt typ Liv, Stana, Larsson hade vi spelat semifinal i år, så många pinnar har Piff & Puff sumpat åt oss.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
mok:

Stavas K-o-n-t-r-o-l-l-b-e-h-o-v...
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Jompe: Underbart att Boork alltid skall komma med massa saker när det väl kan vara försent.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
65selander: Boork i GD idag: "Även ett rutinerat lag kan påverkas och Rögle kan i medgång spela som vilket elitserielag som helst. Vi är ett bättre lag än Rögle, men under de omständigheter vi har jobbat under hela säsongen så är vi lätt sårbara.
Vilka omständigheter?
- Det vill jag inte gå in på. Det tar jag när det hela är slut."

Rätt läge att flagga för att det efter kvalserien minsann ska pratas ut i media? Är det inte Boork som alltid pratar om att ge "energi till truppen`"?
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
65selander:

Tror du ?? Hade ja valt hade det blivit tablettasken men jobb går före :
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
mattias - 74: Sedan är det ju CL fotboll från 2045 också men jag tror
Så det är därför Sylf stannar hemma.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Lunkan:

Jag vet inte hur jag skall göra idag, jobbar mellan 13 - 20 dvs en timme in i matchen. Skall jag se 1:a perioden på webben på jobbet och sedan åka hem de 2,3 milen i ilfart för att se resten hemma och riskera körkortet eller ta ut övertid och stanna kvar till 2130. Sedan är det ju CL fotboll från 2045 också men jag tror jag vet hur jag skall göra :)
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
mattias - 74: det har jag prövat sen 2001 och det funkar inte
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
65selander:

Jag är inställd på förlust så man slipper bli besviken!
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
mattias - 74: Så du menar att du är kolugn. Vad händer om inte ni går upp nu, orkar bygden mobilisera igen efter ännu ett misslyckande?
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
rafalski:

Ångest redan ? Skall vi inte spela skiten först eller har vi vunnit ??
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
wap.hockeysnack.com
Tolv timmar till nedsläpp, vilken dag fylld av ångest.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Huge: "Skärp dig nu, annars kommer jag och tar dig i örat i morron... :-)"

Ja, om du inte hade varit mer än fem pannkakor hög så hade jag trott på dig!!
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
70 Rodrigues: "Huge: "Och vad har Moramatchen med saken att göra?"

Ja, det var innan den matchen han uttalade sig."

Czarneckis korkade uttalande är väl lika korkat oavsett när det kommer?
Eller menar du att uttalandet var mindre korkat bara för att det kom innan Moramatchen?

Skärp dig nu, annars kommer jag och tar dig i örat i morron... :-)
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Huge: "Jag tror jag följer ditt exempel från Röglematchen där du satt hemma och kommenterade saker du inte hade en jävla aning om...."

Jag hade mer koll på den matchen än vad du någonsin har haft koll på någon match överhuvudtaget. Det är ofta du väljer att stanna hemma och tryna, hur kommer det sig? Jag bor i Småland men har ändå sett fler matcher LIVE, det säger rätt mycket om ditt sk engagemang, så jävla mycket snack o liten verkstad från din sida. Upp till bevis, följ med upp i morgon och visa ditt stöd.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Huge: "Och vad har Moramatchen med saken att göra?"

Ja, det var innan den matchen han uttalade sig.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Huge: *ASG* så jävla fraperande att se hur ofta du har otur när du tänker.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Huge: Nu skall du inte vara dum. Det är fult att svära! Själv sitter jag framför datorn och kollar med tummarna tryckt mot varann.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
mattias - 74:

Våga vägra vuxenlivet!


Ankan, 6 år
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Huge:

Seså inte bråka nu små barn :)
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
70 Rodrigues: "Ska du med upp i morgon eller ska du som vanligt sitta hemma och kommentera saker du inte har en jävla aning om?"

Jag tror jag följer ditt exempel från Röglematchen där du satt hemma och kommenterade saker du inte hade en jävla aning om....
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
70 Rodrigues: Och vad har Moramatchen med saken att göra?
Jag vill bara han nån form av bevis på att Czarnecki verkligen uttalat sig så som du nyss hävdade.
Dvs att mellan raderna påstå att Boork inte lyckats med att göra ett lag av Brynäs.
Stämmer det du påstår så har ju Czarnecki gjort en rejäl tavla. Sånt drar man inte fram i slutet på en kvalserie och man gör det definitivt inte offentligt, som Jompe helt riktigt menar.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Jompe: Så kan man också tolka det!!
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
70 Rodrigues: Jag tror att Czarnecki kan bli en bra tränare, men han måste lära sig vad man går ut med och vad man håller internt. Nu ser det ut som om han försöka undvika att bli associerad med dåliga resultat för att de inte ska ligga honom i fatet inför nästa säsong. Jag uppfattar det som att försöka komma undan ansvar och det är inte bra.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Jompe:
" Nästan lika dumt som att gå ut i medierna och berätta om att de "haft en diskussion" om målvaktsvalet inför MIF"

Japp,men Czarnecki lär sej nog det oxå tids nog.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Jompe: Czarnecki sa att han inte höll med ang målvaktsvalet men att han stod bakom det till slut iaf. Sen kan man ju tolka det som man vill.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
70 Rodrigues: Tycker att jag känner igen det där citat från någonstans, och jag tycker att det är en urbota dum kommentar. Nästan lika dumt som att gå ut i medierna och berätta om att de "haft en diskussion" om målvaktsvalet inför MIF borta. Sånt där ska skötas internt. Nu ser det ut som om Czarnecki försöker komma undan ansvaret för målvaktvalet. Alla veta att det var Boorks linje, men de är ett tränarkollektiv.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Huge: Såg du inte matchen mot Mora? "Allt med avsikt att som vanligt misskreditera Boork" Att du ens vägar öppna din mun med tanke på den bruna nyansen på din tunga är ju en gåta? Ska du med upp i morgon eller ska du som vanligt sitta hemma och kommentera saker du inte har en jävla aning om?
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
70 Rodrigues: Skulle gärna vilja höra eller se vad han sa i exakta ordalag.
Har en känsla att du i vanlig ordning väljer att medvetet misstolka eller förvränga det som sagts så att det nu låter som att han anser att Brynäs i nuläget inte är mkt till lag. Allt med avsikt att som vanligt misskreditera Boork. Vilket du alltid tar chansen att göra så fort du öppnar munnen.
Skulle vara oerhört korkat om han i dagsläget skulle ställa sig upp och uttala sig på det viset.
Kan däremot tänka mig att han sagt ngt i stil med att han ska se till att Brynäs åter blir ett lag att räkna med, eller nåt ditåt.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
70 Rodrigues: Om han kan lobba för att det kommen in en MÅLVAKT så kan nästa säsong bli kul!
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Lunkan: Från intervjun med Niklas innan matchen mot Mora!
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Leksingarna är nog rätt skitnödiga dom med skulle ja tro! Hoppas Belfour står imorgon, o hoppas att Brynäs visar att han borde lagt sin gamla bärplockare på hyllan för x antal år sen! Då ska jag flina mig igenom den här arbetsveckan =)
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Lunkan: cAPS rULES
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
70 Rodrigues: vAR KOM CITATE IFRÅN?
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Jompe: Brynäs spelarmaterial består av offensivt tänkande killar, den spelglädje man såg mot Mora hemma var det länge sedan jag såg, känns som om spelarna gjorde myteri och spelade som dom älskar att göra. I matchen mot Rögle öppnade dom offensivt för att sedan backa hem och det straffade sig. I morgon är det offensiv och rak hockey som gäller, annars så är det god natt. Kommande säsong som förhoppningsvis spelas i ES ska bli mycket intressant att följa, då Czarnecki står för en offensiv och kreativ hockey. -Jag och grabbarna ska se till att Brynäs blir ett lag igen, det kan jag lova. Det låter jävligt lovande, en riktig pungspark till Boork -)
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Jompe:
Jo visserligen,men man kan ju inte säga att det ser bra ut,det hade det däremot gjort om man hade plockat Rögle igår kväll.

Det laget som klarar av den Mentala kampen vinner.Jag är rädd att våra killar är lite väl bajsnödiga inför matchen.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Jompe: Varför ändra en vinnande taktik bara för att man spelar borta?
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
65selander: Fools tend to agree så jag håller med dig :-)

Precis--hade vi slagit Rögle hade vi torskat imorrn. Precis så bra, eller intressanta, eller ojämna, eller oförutsägbara är Brynäs årgång 2007/08.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Jompe: Vinst igår så kanske dippen hade kommit mot LIF istället men då hade man iaf varit glad för stunden igår.

Jag tror iaf i min dåres envishet att vi klarar av detta.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Bissett19: Men han har ju faktiskt rätt! Vi har stora chanser att slå Leksand hemma imorgon. Rögle var ett typiskt Brynäs-bortamatch dipp, imorgon får vi se samma hemmaspel som senast mot Mora och det spelet kan inte Leksand klara. Återstår VIK borta och det varken kan eller får skita sig.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Clubsport:
Det bådar gott med andra ord bara att hoppas på att den fulltaliga publiken bär fram Brynäs till seger i denna oerhört avgörande match.
En 7:e avgörande SM final ter sig direkt oviktig i jämförelse med denna ödesmatch.
Då är templet fullsatt och då borde vi kunna vinna både på isen och läktaren.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Tänka sig att Brynäs vann med 9-1 mot Linköping, som f.ö är i final nu.........Visa att Brynäs är ett lag för elitserien imöra o ta och kör över Leksand, det vore ju så jäkla underbart!!
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Qvarre:
Det vore väl konstigt annars eftersom det varit slutsålt sen den dan biljetterna släpptes!
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
"Det ser bra ut för Boorks mannar"

Undra vad den bloggaren går på?
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Jag var på Brynäs-Mora, och inte fan hördes brynäspubliken spec mkt! Moraklacken däremot hördes mkt bra med tanke på deras antal!! Så jag hoppas verkligen att alla som har ett brynäshjärta (och som ska till läkerolen) att dom gör sitt allra bästa!!! För hörs klacken bara som dom gjorde mot mora, då kommer leksingarna att höras mest det vågar jag lova trots att jag inte varit på spec många matcher i år. Årets viktigaste match imorgon, ÅK DIT GÄVLEBOR!!!!!!!
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Lunkan: Snowy äger! Webbradion blir det så klart!
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
ingvar304:
Hoppas kan man alltid men vet ju hur det brukar vara. Det kunde dock skönjas vissa tendenser till stämning i lördags mot Mora. Det kanske är lättare (av uppenbar anledning) att skapa lite stäm på lördagar.
Nu hoppas jag att publiken bär fram Brynäs mot seger och fortsatt Elitseriespel.
Önskar så att jag kunde vara på plats på denna enormt viktiga ( Viktigaste genom tiderna? ) match för Brynäs.
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Huss: Ja nu får man hoppas att det blir bra tryck, inte fan ska leksingarna få höras mera på våran hemmais
Kommentera

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
HF:

Tänk dej en skiljematch mellan BIF-LIF på Globen,tror fan det skulle fullsatt;)
Kommentera

1026398 · »