1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773673 inlägg · 7967 ämnen

Sammanfattning

Sammanfattning
Läser ikapp bäst jag orkar.
Någon skriker efter ersättare till Janne Larsson och Pär Djoos. Vi ska alltså värva en trött farbror som glider runt på ena skridskon och är elit och en bekymrad mas som bisittare i Canal+? Vad jag vill ha sagt är att vi kan inte ersätta det som var för tre år sen, vi måste titta på vad som presterades ifjol. Jag tycker Lind är ett bättre alternativ än Larsson, och Casselståhl spelar ju iaf vilket ger plus även på bytet mot Djoos. Malmström är den spelare jag är mest nyfiken på, tror han kan bli riktigt bra om han får en nytändning och speltid. Men sen blir det värre. Jacob Johansson? Tja, en fjärdecenter som kanske kan utvecklas, det är ingen fara. Men Björck? Näe, det var väl inte riktigt vad jag ville ha.
Backsidan har varit bedrövlig där i princip bara Sjödin och Laitinen hållit måttet, och Sjödin hade en period då även han var riktigt dålig. Det måste till nåt riktigt riktigt bra på backsidan annars dröjer det länge innan mina naglar når fingertopparna igen.
Men för att se positivt som omväxling: Malmström kan bli riktigt bra, Lind är bra, Jacob Johansson kan utvecklas tillsammans med brorsan som också kan bättre. Molin och Kyrö spelade långt under sin förmåga senaste säsongen och kan mycket mer. Soling kommer tillbaka. Nicklas Danielsson är en riktig talang som redan tagit plats i laget. Så jävla dåligt behöver det inte bli. Fyll på med Mårtensson och/eller Varvio, en vägg i målet och en riktigt bra back och det kan bli kul, trots allt. Just nu mår jag dock ganska dåligt...

« · 275598