1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738851 inlägg · 7967 ämnen

Semifinal 3 - Skellefteå vs Brynäs

Sv: Semifinal 3 - Skellefteå vs Brynäs
Läge att vila Silfver och Larsson. Båda ser trötta ut.

mattiask: ett helvete att vara målvakt i detta lag....pinsamt

Anders Berg: men stäng av då....

Zappaholic: Blir ju så när backen (D'Astous här) går bort sig. Kinnvall fastnade i hörnet vid ett av målen också och när Lindstein då tappade bort pucken hade vi inga backar hemåt.

Det är verkligen inte ett bra backspel vi ser i denna match. Känns som backarna kör 100% offensiv och full fart framåt och sen hinner de inte med bakåt.

J-S: Nej det är inte lätt. Men vi kan inte ha en målvakt som bara tar lätta lägen heller.

mattiask: Snacka om att man kastar Källgren till vargarna ikväll.

Nä, nu stänger till och med jag av för andra gången i år. Bättre lycka på torsdag önskas.

Under all kritik, mjukglass Brynäs visar hur man kan gliiiida in i zon och 4 man tittar på.
Snacka om tittfint.

Men stå på blå och bolla det jävlar har dom tränat extra på.

Go natt.

. MEN FY FAN

Dåligt försvar förklarar inte 4 insläppta och en räddningsprocent under 75.

Horace76c: Får se om mitt tips att Källgren byts ut efter 4 eller 5-0 går in? Verkar bli vid 5-0 eftersom han fortfarande står kvar....

BIF Kungen: Beklagar men detta kommer ta slut inom kort . Vi har ingen förstemålvakt så vi är tvär rökta nu .

Gjorde Brynäs ett enda mål i 5 mot 3 i år?

Känns som det varit en svaghet i flera år.

Falken: 71 procentigt målvaktsspel kommer inte ge någon finalplats.

J-S: Det som skrämmer mig angående Källgren, utöver det du skriver. Är att jag tror att han är i ett läge nu där han typ psykar ut sig själv när han släpper in mål… Att han liksom ältar ett mål för länge vilket påverkar hans prestation matchen igenom…

Så totalt superbedrövligt och rakt igenom pinsamt. Jag vill inte höra en enda intervju efter matchen. De kan stänga in sig och hålla käften till de vinner nästa match.

Uruselt försvarsspel av Söderström.
Det är inga tacksamma lägen Källgren får jobba med.

Falken: Och där hamnade väl Kopacka som back. Det går ju inte.

Slaven82:
Stänger av med, får se om mitt 6-2 går in.

Jävla statister och Källgren tar inte en puckjävel heller för den delen!

munkas: fast det är ju det som är det värsta. De har slutat spela och ändå gör de som de vill.

Suck.

Alldeles, alldeles för enkelt.

Supportern: Nu hoppas jag att Persson kan spela nästa match. Källlgren kan man inte lita på, en bra målvakt ska kunna ta frilägen vilket Källgren inte klarar av för närvarande.

Detta kan vara sämsta prestationen sedan förlusten mot Växjö

Nu stänger jag av och tar en kvällspromenad. Först blåst av Telia och nu denna förnedring.

Zappaholic: 4-0 istället för reducering. Jaja, bara att bryta ihop och komma igen till nästa match. D'Astous är verkligen helt under isen i detta slutspel. Vill göra saker offensivt och missar allt defensivt där.

Falken: Saik har ju slutat spela nu. De spar krafterna till match 4. Det räckte att spela i 4 minuter.
Eller, nja. Kanske inte ändå...4-0

Byt keeper nu tack

Jag lastar inte Källgren för nått mål, när försvaret ser som en sil och backarna har gummi klubbor så är det fan inte lätt att vara målvakt.
Vad jag är rädd för att han får ta i mot massa skit från missnöjda hockey konsumenter vilket inte gör situationen bättre, dessutom skadad Persson och bara junisar som backup.

Falken: ja vi måste få med oss nått. Få skellefteå och tänka och ge oss något. Vi kan ju hoppas på en reducering innan paus till att börja med..

Stefan R 63:
PP spelet har varit dåligt hela säsongen och i.o.m att ansvarige tränaren inte fått det att lyfta på 61 matcher så är då tränaren rätt individ på jobbet?

Att uppenbart inte ha spelarnas öra och förtroende

lapad: Kopacka och Indrasis vilar denna match. Gick för fort och var lite för tufft

Gavve: SAIK attackerar inte lika hårt och spelet har jämnat ut sig. En reducering skulle verkligen behövas nu. De fick maxutdelning i början av första och kunde rida på den vågen.

Dålig timing att få ett bp med efterföljande 3-0, tyckte spelet jämnat ut sig betydligt när det kom.

Få in en puck. Tycker inte Skellefteå är speciellt bra idag, men de har nyttjat sina målchanser.

Gavve: jo men precis som mot Malmö två matcher så är ju matchen över innan den ens börjar. Förtar ju allt. Hur går det ens till?

In i köttet förfan, ser ut som små små små pojkar, vore kul att NÅGON kunde stå upp.
Rödin försöker ivf.

Mickesgolf: ja släpp handbromsen nu...få med oss ngt positivt.. o saik kan börja fundera ..
Nu ser det bättre ut...mer aggressivitrt

Något positivt är ju att vi faktiskt haft några målchanser. Och innan någon får för sig att jag är minsta lilla positivt så säger jag inte att allt är bra för det. Andas lite!

Tuohimaa kanske vi kan glömma också. 3-0 till SSK och gårdarna helt under isen

Kung_Sjödin: Jag skulle fungera lika bra, alltså noll mål är ju ingen bedrift.

Gavve: Något positivt i afton iaf. Difen ut i semi skulle jag inte grina åt direkt.

Nu måste Gälla ändra! In med junis med Kopacka och sätt Vesel imellan. Få upp farten i den kedjan. Bänka Indra o gå ner på folk sista 11 denna period för att öka tempot i matchen

Jockster : tror dock inte Ove ..säger till spelarna att håll i pucken ..länge i vårt pp...
Det är spelarna som rör sig långssmt o gör så pucktempot är lågt

Silfver: gott de, håll Djurgården långt borta

dabif: så jäkla besviken så finner inga ord. Pinsamt, bedrövligt. Skellefteå har slutat spela och ändå kan vi inte få till wtt vettigt anfall.

dabif: På riktigt! Ta in valfri J18-tränare att sätta upp PP och BP! Back to basic. Jag fattar ingenting av vad dom tänker med det här värdelösa special teams???

Lite oväntat att SSK precis gjort 3-0 borta mot Djurgården. 2 matchbollar för SSK om detta resultat står sig. Skulle SSK slå ut Djurgården... Oj vilket fiasko det skulle vara för DIF. Ett DIF precis alla experter sagt ska gå upp i år.

Horace76c:
Ja det bör han göra

Horace76c: Såg inte ut att vara otagbar men kan varit lite skymd.

Är det locket på på Persson än eller har någon hört något?

Danne66: Om Gälla,Masken och Ove går hem från Skellefteå kanske de hinner slipa lite på special teams?
En bussresa räckte inte långt.

« · 2862070 · »