Peja: Sen kan man ju undra hur mycket tid dom kommer kunna lägga på den individuella träningen. Ove och Dacke var hjälpte väl även till med individuell träning i juniorlagen. Det står att dom kommer att fortsätta , men det är ju orimligt att dom kommer att ha lika mykcet tid att lägga på det. Nu känns det ju lite som att man hittade på två roller åt Ove och Dacke som talangutvecklare i väntan på en lucka att stoppa in dom i.
Redigerad kommentar
Johan Norrström:
Tror också det kommer hända saker...
Vid förra sässen var sammanfattningen för a-laget redan klar o presenterad vid denna tidpunkt.
Länk fr 11 april 2013 !!!
Carl Lejonkräk: herregud nu får ni ta och ge er. Ingenting har hänt, ingen Judas, ingen uppdägning och ingen ny tränare. Ta och slappna av.
och ingenting att se fram emot heller.....
Redigerad kommentar
Linus Wickman: Jag håller med men det är ett väldigt tänkbart scenario.
Jaha, så har SAIK tagit guld igen.... Det senaste laget som slog SAIK i en finalmatch var Brynäs ;-)
Huge: Är ju han själv som låste sig till ett alternativ när han sa det han sa, sen kan saker förändras absolut. Men vad kan ha förändrats under den tiden som har gjort att han har ändrat sig, för han trivdes ju jättebra? Han gjorde ett klantigt uttalande och det får han stå för, men han förlorar min respekt om han handlar annorlunda en vad han säger.
Ord måste ändå betyda någonting och man kan aldrig lova någonting till 100 %. Men han kan inte säga saker för att glädja fansen för att sedan göra tvärtom, då förlorar han sin trovärdighet.
Huge:Ronnie Rönnkvist är en få intervjuare som jag har respekt för, han är inte journalisten som söker stora rubriker i sina intervjuer eller skulle göra massa påhitt . Så det är inte "murveln" som har hittat på något i det här fallet.
Brukar "standarden" av spelare säga att de ska stanna kvar, när de i själva verket inte alls ska stanna? Brukar vara ytterst sällan det händer tycker jag.. är man påväg bort säger man att det är oklart hur det blir tills nästa säsong, man säger inte som Thure och sedan gör helt tvärtom.
Nej, i mina ögon är Thure en lögnare
Lindström:värvningsgruppen skall givetvis försöka hitta intressanta spelare och se till att riktig scouting sker. Tyvärr så är det en utopi att de ska kunna ha koll på alla spelare. Se bara på AHL (och däven andra ligor) där det ofta blir klart sent på säsongen vilka spelare som är öppna för SHL, ofta så sent så att de inte hinner scoutas. Det bästa är om vi kan knyta till oss spelare som värvningsgruppen har koll på men så är ofta inte fallet
Jag läste en intervju med Markus Näslund där han angav en av anledningarna till sitt avhopp att han tvingats värva spelare som han/Modo faktiskt inte sett spela.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar