Brynäs IF

715128 inlägg · 7953 ämnen

SILLY 14/15

« · 1658548 · » Till forumet


Sv: SILLY 14/15
Hossa till The asshole of hockey...
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
munkas: Kan nog vara Brunnström också om det nu blir någon överhuvudtaget?
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
micke63: Förhoppningsvis kommer det in en ersättare för Ollas, Enter, Gunde eller Thure. Själv håller jag tummarna för Schremp.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Blir det något ytterligare nyförvärv innan transferfönstret stänger på Lördag ?
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

Carl Lejonkräk: gjorde han inte 18 eller 19 mål för er senast ? eftersom ingen i luleå kan göra mål så tar jag harju mer än gärna .... tar hellre linus klasen men det är att drömma. Harju lär användas i PP och han lär göra mål där också.

en win-win situation för luleå, harju in och mannberg ut :-D

Kommentera

Sv: SILLY 14/15

Wesley: "Tar man knappt en plats i 4:e linan i Asplöven så tillför man precis ingenting i ett SHL lag med ambitioner. Och det hoppas jag BIF har fortfarande".

"Ambitioner"?  Mycket tveksamt!

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Ni som tror att Scott blir kvar nästa säsong kan ju sluta tro det. Han har ett 1+1 års kontrakt och kommer garanterat att lämna för khl.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Wilhelmsson: Harju har aldrig varit bättre, grattis Luleå till en hårt arbetande spelare som lär göra säkert tre mål för er.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
tjugo8: intressant!
Även jag ser gärna att Bulan gör om lite. Men linkan tycker iaf inte jag platsar. Killen har noll spets för att leda en kedja. Näe forsätt med Blomman som tredje center vilket jag faktiskt tycker han gjort bra.

Något sånt här då?

rödin-scott-brodin
sweatt-nordquist-wallace
brodecki-blomqvist-lindblom
mannberg-pa.westerholm-po.westerholm
lindgren/lööke
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

Wilhelmsson:

Som du märker så är han redan sågad, innan han ens spelat för oss.

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Kan vi tänka oss något sånt här nu?

Starkbaum (Holmqvist)
Andersén Slovak
Bertilsson Djoos
Eklund Kilström
Sweatt Scott Rödin
Wallace Nordquist Lindblom
Brodin Blomqvist Brodecki
Mannberg Westerholm Westerholm
(Westlund, Lindgren)

Dessa har kontrakt nästa säsong:
Starkbaum, JJ, Andersén, Bertilsson, Eklund, Westlund, Sundqvist, Nörstebö, Sweatt, Scott, Lindblom, Blomqvist, Brodecki, Westerholmarna, Ollas, Enterfeldt, Olden

Dessa är prio ett att behålla även fast det blir svårt:
Slovak, Rödin, Brodin, Lööke, Carlsson & ev.Wallace&Holmqvist

Dessa kan vi skeppa iväg:
Djoos, Kilström, Nordquist, Lindgren

Dessa tror jag kan ligga risigt till att kontrakt bryts:
Nörstebö, Blomqvist, Westerholmarna, Olden

Summa summarum:
Starkbaum kvar som förste mållis. Gärna Sandström som backup. Låna ut JJ

På backsidan är 4 block kvar i Andersén, Bertilsson, Eklund och Sundqvist.
Westlund blir 9e back och lånas ut om jag får bestämma Carlsson extra back. Vi behöver alltså 4 nya backar kanske 3 om Bz väljer att förlänga med Slovak. Som jag gärna vill ha kvar! Alltså 3 stycken backar. En offensiv, en defensiv och en tvåvägs-back.

Får jag välja så skulle jag vilja ha in Maxim Matuschin, Ole-Kristian Tollefsen och Robin Press.

På forwards sidan har vi Rödin och Brodin som vi förmodligen inte kommer att ha kvar. Men om jag får välja en att hoppas behålla blir det Rödin. Då har vi en komplett första kedja i Sweatt-Scott-Rödin. I den andra så skulle jag inte ha nått emot att få "hem" Johan Larsson. Han skulle kunna leda en kedja ihop med Ollas och ev.Wallace eller min favorit spelare Patrik Thoresen. I tredje är ju Enterfeldt given som center. På kanterna skulle Lindblom och Brodecki kunna vara två bra altenativ. I den fjärde vill jag ha tillbaka 3st hemvändare i Ludvig Rensfeldt som center. Johan Alcén som ryktas på G hem till Gävle igen och Joachim Rohdin från FBK. Som extra forwards har vi Lööke och Mannberg.

Här är en sammanfattning av truppen 15/16, en trupp jag tror skulle palla med Bulan/Rönken hockey bred trupp med två offensivt grymma linor en tredje som är en bra tredje kedja och en ren checking-line i 4e samt två-tre extra forwards:

Starkbaum (Sandström)

Andersén Slovak
Matuschin Tollefsen
Eklund Bertilsson
Sundqvist Press

Sweatt Scott Rödin
Ollas Larsson Thoresen
Brodecki Enterfeldt Lindblom
Rohdin Rensfeldt Alcén


Extra:
Johansson
Westlund Carlsson
Lööke Mannberg ev.Olden eller Blomqvist
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

Om 10 omgånger ser ni sanningen och sågar Mannberg vid fotknölarna .... om han lyckas göra 1 mål så är det en riktig bonus, men kolla gärna in när han försöker göra häftiga dragningar som inte lyckas, viker ned sig när någon går på kropp och allmänt seg på rören ... hoppas verkligen jag har fel, men han platsade inte ens i Asplöven ... tyvärr.

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Munkas:
Måste få över kraft i andra kedjor

Scott Rödin Brodin
Sweatt Nordan Wallace
Brodecki Linkan Lindblom
Mannberg PaW Blomman
PoW
Lööke
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Davey_22: SÄKERT SÅ SKALL HAN ANVÄNDAS SOM EN REN ROLLSPELARE, ÅKA SOM FAN OCH CHECKA...
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Huge: Det där hade hade du mycket kunnat få fram utan en massa "läktarcoacher" och liknande.
Det är INGEN här som anser sig vara ett proffs. Men det blir väldigt tjatig från ditt håll. Att andra tjatar behöver inte betyda att du måste göra det. I slla fall så öänge du djälv anser dig själv vara nyanserad och saklig.

I övrigt håller jag med dig. ;)
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

Huge: Hoppas man kommer använda Mannberg i en ren checkingline. Det kan hans energi funka till. På seniornivå har han aldrig producerat och teka gör han inte mig veterligen?

Ganska skeptisk denna gång.

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Powerfade: Tror att man ångrar utlåningen av Olden, om det nu inte var så att han vantrivts och ville hem för att få en nytändning.
Den skedde ju under TJ:s regim och snacka om att en spelare som Martin Johansson hade passat in i nuvarande lag.
Bulan och Nilsson har förstås koll på Mannberg, annars skulle dom väl aldrig vara intresserade öht av en misshandelsdömd sopa som enligt ngn uppenbarligen inte kommer att tillföra nåt positivt till laget öht.
Vi behöver tillskott av energi och spelare för att öka på numerären som krävs för Bulans spel.
Om Mannberg varit landslagsaktuell för inte så länge sen så måste det ju ändå finnas nåt där som kommer att bidra, vad än en del random läktarcoacher säger.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Zappaholic: Någon bättre än Mannberg iaf.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

Vet inte vad jag ska säga om Mannberg. Hade hoppats på en center som kan teka..

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
tjugo8: Nu är det alltså klart, detta lag ska greja en plats i SHL nästa säsong. Känns rent spontant som att vi mycket väl kan spela allsvenskt nästa år. Vi har en femma som är bra, resten av forwards skulle man i princip kunna ersätta rakt av från vilket allsvenskt topp-10 lag som helst, utan märkbar skillnad. Undantaget Brodin, han tycker jag håller bra klass.

Det vill till att förstafemman förblir intakt och att Bulan är en magisk taktiker om detta skall gå vägen. 3 poäng av 45 de senaste 15 bortamatcherna visar ganska tydligt att vi inte har ett bättre lag än 11:e platsen visar. Nu är det slut på hedersamma förluster och otur, poängen MÅSTE in!
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Hellre Mannberg en halv säsong än Harju i 4,5
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Brynäsgubbe: Håller med fast den här värvningen känns logisk. Man vill spela ett sorts spel och dagens manskap ger stora luckor. Det som inte rimmar är att msn.lånar ut Olden som borde passa bra in.i den här checkande hockeyn. Det var ju just det som var hans styrka.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Brynäsgubbe: Men nu var ju BZ väldigt tydlig med att det var en breddspelare och en breddspelare fick vi. Det luktar Bulanvärvning lång väg.

Vad hade ni väntat er?
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Inte särskilt nöjd med detta. Vi behöver fler som kan producera, inte mer bredd.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Wesley:
Mäktig ersättare för Enter, platsar inte hos bottenkollega...
Men pengar gick nog t Honken o det var en nödvändig lösning

Skitsamma, just bokat Gävleresa m 2 matcher + Saaben på torsdag
...ska man upp på lördag också...?
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Rossa: Tycker vi måste låte BZ bygga ett lag först. Han kan inte bedömmas på några värvningar mitt under säsong. Det är till nästa säsong som blir hans eld-dop. Måtte vi kunna behålla hybriskungen;)
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

Carl Lejonkräk: Jag tror Mannberg blir bra jag. Riktigt stark fjolårssäsong med Trekronorspel men nu har han haft det lite tyngre. Bulan känner honom som spelare och jag tror han får en nytändning nu.

Sluta tro!!

Mannberg kommer inte att tillföra något positivt. Tar man knappt en plats i 4:e linan i Asplöven så tillför man precis ingenting i ett SHL lag med ambitioner. Och det hoppas jag BIF har fortfarande.

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Honken: Håller med, BIF är verkligen påväg utför. Är inte direkt imponerad över BZ jobb hittills.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Brynäsgubbe: Han har spelat i alla landslag och har massor av rutin från SHL, Luleå har gott om denna spelartyp så han offras
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Peja:Mm, men det är nog det enda positiva jag kan hitta..... Hoppas verkligen att BZ vet vad han får.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

BIF96: Daniel Mannberg klar för Brynäs!!!

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Jaha då var det klart.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Pettisbif: Bra jobbat! Du var onekligen helt rätt ute där, verkar det som. Det som vi kan trösta oss med angående Mannberg är ju att Bulan verkligen känner till honom bra.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Carl Lejonkräk: Att Bulan haft honom i Luleå och vet vad det är för spelare är ju bra. Han borde ju veta bättre än oss här inne. Men jag tycker inte det känns bra.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

Känns spontant som en riktig skitvärvning ala Rollin vad fan han nu hette, men det är väl svårt att hanlda kvalitet utan pengar.

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Carl Lejonkräk:
Jahapp. Då hade pettisbif som "bara lägger ut laguppställingar" rätt igen. Visste att det skulle bli Mannberg. Tror han kan göra en Malmström. Alltså bli bra i nått år i Brynäs.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Carl Lejonkräk: Mäktiga -17 i AS för två år sedan.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
munkas:är han skadad då?
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Wilhelmsson: Jag tror Mannberg blir bra jag. Riktigt stark fjolårssäsong med Trekronorspel men nu har han haft det lite tyngre. Bulan känner honom som spelare och jag tror han får en nytändning nu.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Vilket jävla skämt😠😠😠
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

TobiasR:

Tveksam till karaktären, hans ryggsäck...tror det var dåligt ölsinne

Ska kolla mer i domen

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Huge: Twittigrarna har haft rätt förr...
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Wilhelmsson: Mannberg hade -17 på 37 matcher i Asplöven förra säsongen. Minus i år med. Gör inte mycket poäng heller. Måste finnas nåt bättre.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
TobiasR: Håller mä, då kan vi lika gärna ta upp en junior.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Wilhelmsson: Jag tycker det låter som en klockren Brynäsvärvning! Billig och smälter in i den grå massan.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
vad fan ska vi med Mannberg till??
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

sen glömde jag att tilläga att hans spel i Asplöven inte stärkte hans aktier, var oftast sämst bland forwards ... trist för killen men han håller inte i Shl.

Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Huge: han är INTE en granistyp ... han är vek och tillför inte mycket till ett lag, sen är han ej heller tillräckligt snabb fast han väger som ett par dunkuddar, mycket tveksam värvning, sen att han har problem vid sidan av hockeyn hjälper ju inte honom eller brynäs.
Kommentera

Sv: SILLY 14/15
Huge: MrMadhawk verkar säker
Kommentera

Sv: SILLY 14/15

Fakta: vi söker enligt BZ en breddspelare som inte är alltför dyr. Företrädesvis en riktig energispelare som passar in i spelsättet och samtidigt är lite av ersättare för energispelarna Ollas och Enterfeldt.
Ändå sitter det personer och spekulerar om inte Harju eller Schremp skulle vara nåt.
Undrar hur dessa har tänkt, sett till vad vi vet och vad som sagts från ansvariga.
Isf är väl Mannberg ett betydligt mer logiskt val, om ryktena stämmer och Bulan vill ha honom.
Teori utan att jag har en aning om hur det ligger till:
Mannberg har haft det tufft i Luleå, mkt pga misshandelsdomen och ett förmodat åtgärdsprogram han genomgår som ett led i domen, nåt som man ansett komma påverka spelet. Därför utlånad till Asplöven för att få en chans att kommat tillbaka sas.
Bulan vill se honom i Brynäs men en flytt skulle strula till det med åtgärdsprogrammet, nåt man försöker lösa genom att hitta nånstans i Gävle där åtgärdsprogrammet kan fortsätta.
Utan att ha nån större koll på Mannberg som spelare men har för mig att det är en Granistyp av yngre förmåga och dämed också nåt för framtiden.

Kommentera

« · 1658548 · »