1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446111 inlägg · 7966 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Sheena Punkrocker:Kan till 100% säkerhet säga att Elias blir kvar!

bradberry: "1. Det finns 0 anledningar för honom att dra till Nordamerika redan nu. Nonsens!"

Nja, ja vet inte. Eftersom han e så högt rankad så kommer nog den klubb
som nu väljer honom att vilja ha över honom ganska snabbt för att anpassa sitt spel till små rinkar. Är ju ändå top10 i rankingen ;)

Enaranger: Jepp, och J18 är klara för kvartsfinal. Idag vann de den avgörande åttondelsfinalen mot Timrå med 3-1.

Det kan bli ett guld i år igen på seniornivå.
Damlaget gick just till final efter seger på straffar.

Sheena Punkrocker: Det känns som att du glömmer hur ung Elias är.

1. Det finns 0 anledningar för honom att dra till Nordamerika redan nu. Nonsens!

2. Han är för ung för att axla Calle! Han har ju inte fått sitt absoluta genombrott på seniornivå än. Garanterar att föreningen inte har det i tankarna.

Redigerad kommentar

rafalski: "När även Järnkrok försvinner så känns det som forwardssidan blir tuffare att få ihop."

Jag undrar om man inte tänkt att Elias ska ta Krokens plats?
Snarlika spelare, därför borde man ha delat på dem i serien och på
så sätt (kanske) fått lite mer bredd? Dock så hävdar jag fortfarande
att det finns risk för att Elias spelar i Nordamerika nästa säsong,
beroende på hur tidigt han går i draften.

Men man saknar fortfarande en renodlad målskytt ala Silfverberg !!

faceoff:
Ok, trodde du menade att han garanterat blir kvar iom att inte har ngn klausul om att få lämna...?
Men då uppfattade jag dig fel...?

Brynäslegenden: Sundqvist är väl inte ursprungligen från Skellefteå, född i Härnösand och började i Antjärn för att sedan ta sig till Dalarna och Leksand, i TV-pucken spelade han i Dalarna... Sedan att han spelat några säsonger i Skellefteå är ju en annan sak... Eller har jag missat något?

tjugo8: Det behövs ingen klausul så länge spelare och förening är överens om att bryta kontraktet.

tjugo8:JA!det hade han inte,om det blir så så släpper säkert bif gunde!

Redigerad kommentar

faceoff:
Och det vet du?
Hade Brendl klausul?

Både U16 och J18 har vinna eller försvinna matcher idag 14.00 i SM slutspelet.

Treklövern1912:Han har ingen klausul!

Carl Lejonkräk: Historien kan vi men att se in i framtiden är svårare ;-)

Treklövern1912: Gunderson försvann inte efter förra säsongen så han kan nog bli kvar nu också.

rafalski: Kilström kanske är tänkt som ersättare till Gunderson.

Brynäslegenden: Varför skulle Gundersson säja nej till högre lön någon annanstans?Jag räknar kallt med att han försvinner.  

rafalski: Du kan ge dig faan på att Sundlöv är nöjd med stommen ;-)

Brynäslegenden: Kan vi få in Kilström och en vass offensiv back så ser baksidan helt ok ut.

Framåt måste en del barlast bort, Nordqvist, Widing, Lauritzen i första hand. När även Järnkrok försvinner så känns det som forwardssidan blir tuffare att få ihop.

Laget nästa år just nu:

Rahm(........)

Bertilsson-Gunderson
Djoos-Jacobsson
Persson-Sundqvist
Löf-Nörstebö

Lindholm-Enterfeldt-Thuresson
Ollas-Granström-Harju
Lauritzen-Nordan-Lindgren
Larsson-Molin-Ljunggren

De självskrivna i kommande års lag ser jag bara som Bertil,Gunde(Om inte KHL ringer),Djoos,Jacobsson,Sunken,Nörstebö(7-8e back),Lindholm(Om inte AHL ringer),Enterfeldt,Thure,Ollas,Granström,Lindgren.

Många år sedan vi hade en sån här spelaromsättning. 

Jag är lite rädd för att stommen i Brynäs ska försvinna. Förr fanns Björne Danielsson, Molin, Dacke, Lind, Sjödin i laget med mycket hjärta. Nu är stor risk att stommen efter säsongen är Honken(Helbrynäsare), Sunken(Halvtaskig back ursprungligen från Skellefteå), Bertil(Brynäsfan som bara är 21), Granström. Det är egentligen bara dessa jag kan hitta som stommespelare i laget då L.Jonsson, Calle, Basse, Nordan, Widing lämnar.

Hur ser ni på detta?

Redigerad kommentar

Hoppas på trean för Örebro.

70 Rodrigues: haha yes! Vi får se vem som får rätt :-)

Linus Wickman: Vi kan dra det här i långbänk. Vi kan agree to disagree :-)

Verkar som Ridderwall blir kvar i Tyskland med! Riktigt tråkigt. Han hade passat grymt bra in i Brynäs.

70 Rodrigues: om Brynäs har den backuppsättning jag nämnde, tycker jag den håller en bra defensiv! Behövs isf en offensiv stark back. Gunderson är ju en av de bästa backarna i elitserien. Sundqvist är riktigt bra när han är i form. Kilström en av de bästa i Luleå. Jacobsson har varit rejäl och stabil hittills. Djoos kan bli riktigt bra. Persson om han kan hålla sig frisk, är en stabil back. Bertilsson håller nästan landslagsklass. Enligt mig en top 4 backuppsättning.

Linus Wickman: Sundlöv är Sundlöv, nuff said när det gäller honom. Vi kan köpa in hur många bra forwards som helst, men finns det inget försvar så hjälper det föga. 

70 Rodrigues: att låna ut löf håller jag helt med om. Men tror du inte sundlöv kommer använda "pengarna på hög" till att ersätta järnkrok samt värva minst två kvalité forwards och även en bra första målvakt? Jacobsson och Persson har varit bra när de har spelat, så jag är inte orolig att de kommer floppa. Möjligtvis Persson isf.

Linus Wickman: Jag hoppas o tror att Löf blir utlånad och att vi utnyttjar dom pengar som ligger på hög till en riktig klassback. Varken Jacobsson eller Persson har lirat en hel säsong, så där kan det ju gå either way när det gäller prestation. Men som sagt, med den nämnda backuppsättningen så blir det inget topp 4.

bradberry: Ber om ursäkt. Fattar inte hur jag kunde glömma Enterfeldt. Han skall definitivt in och fightas om en plats.

Kahn: okej om Brynäs får ett gäng skador även nästa säsong, lär han väl få chansen :-)

Kahn: Saknar Enterfeldt.

Jajjen: exakt målvaktssidan och ersättningen av järnkrok lär ju just nu vara viktigast om Brynäs ska vara ett top 4 lag, nästa säsong. Såklart behövs då också några lekkamrater till Lindholm med.

Linus Wickman: Göransson är en tvåvägsback som spelar i J-18 och J-20. Han har storlek ( 191 cm ) och han har skridskoåkning. Jag ser honom som en större talang än Nörstebö. Dessutom kan han skjuta.

70 Rodrigues: det har vi delade meningar om, men om vi säger att du har rätt. Vad ska Brynäs göra på Backsidan och vilka ska lämna. Men än styrman och berglind.

Linus Wickman: Tycker som du. Meningslöst att fantisera om spelare som ändå aldrig kan bli aktuella. Lägg till Bertilsson och ta bort norrmannen så har du förmodligen Brynäs backbesättning nästa säsong. Möjligtvis att Löf kan bli utlånad.

Samtidigt försvinner lagets bästa forward (Järnkrok) och då fattar man vilken utmaning Sundlöv har. Den här gången kommer det inte att hålla att fylla på med halvfabrikat som Thuresson och Harju som är hyfsade elitseriespelare men inte mer. Sundlöv måste hitta spelare av landslagsklass.

Kahn: om lif går i konkurs, så lämnar han. Men om de blir kvar i allsvenskan stannar han. Markström håller jag med till fullo. Så du tror omark går från en inkomst på lets say 300000 kr. Till en prestationslön i Brynäs?? Du kan seriöst inte tro det. Även om jag gärna vill se Ekholm i Brynäs nästa säsong, så lär det inte hända... Ekholm ger det chansen ett år till. Vem är göransson?

Linus Wickman: Absolut ingen backuppsättning som gör oss till ett topp 4 lag iaf.

Linus Wickman: Tro vad du vill om Lif. Forsberg stannar inte om de blir kvar och går i konkurs. Jag påstod inte att Markström blir trejdad. Jag HOPPAS han blir det så han får CHANSEN. Omark kanske inte, men Sundlöf får inte resonera som dig. Det KAN faktiskt vara möjligt. Prestationslön. Ska vi fortsätta med Djoos som andreback i PP med den ärtbössan. Nä jag hoppas vi får hem Ekholm. Bertilsson skall också in. Göransson skall också med. Sedan lånar vi ut backar som inte platsar till DIF.

70 Rodrigues: Löf är väl den enda i den backuppsättningen, som jag kan se lämna.

70 Rodrigues: tyvärr har jag inte fel. Räknar upp 8 backar där. Vanligtvis har man ungefär 7. Glömde Bertilsson med.. Det blir 9 backar. Så den är klar.. Och inte dålig enligt mig Bertilsson- gunderson Jacobsson- djoos Persson- kilström. Har inte ens tagit in kapten Sundqvist i dom backparen.

Linus Wickman:"Men Backsidan till nästa säsong är redan klar. Jacobsson, Sundqvist, djoos, kilström, Persson, norrmannen, löf och gunderson."

Glöm inte Bertilsson. Men hua, jag hoppas verkligen att du har FEL!!!

Redigerad kommentar

Kahn: Leksand kan faktiskt gå upp i år. I och med att Rögle är dåliga, så har de chansen. Och även OM dom inte går upp, så kommer Forsberg stanna. Markström som du säger kommer bli tradad och inte flytta hem vid eventuellt flytt. Bara för vi har harju kommer inte omark komma till oss. Speciellt efter hans succé denna säsong. Han tänker inte gå ner i lön för att gå till Brynäs precis. Ekholm är den mest realistiska. Men Backsidan till nästa säsong är redan klar. Jacobsson, Sundqvist, djoos, kilström, Persson, norrmannen, löf och gunderson.

Linus Wickman: Din realism, dina tankar. Leksand går inte upp i år heller. Försvinner inte Forsberg till NHL direkt så har BIF nog Chansen. Markström misshandlas av Florida, hoppas han blir trejdad till ett annat lag. Förslagsvis Washington. Omark är inte omöjlig när vi har Harju. Hietanen visste jag inte hade förnyat. Ekholm kommer tillbaka från sin dåliga fot. Han är också misshandlad av sin NHL-klubb.

Kahn: jag föredrar realistiska diskussioner. Annars är ju diskussion totalt onödig. Hietanen förlängde nyss sitt kontakt i Ryssland. Omark vann swz poängliga! Markström står i NHL! Forsberg Leksands kille sedan barnben! Tror inte Brynäs ens ha råd med detta även om deras ekonomi är bättre.

Linus Wickman:I diskutioner får man drömma. Kassan finns där men frågan är som vanligt om BIF är beredda att satsa. ( Även med böterna för Franson ).

Kahn: markström, omark, hietanen, Paulsson och Forsberg?! Bara drömmar.. Kommer aldrig hända.

Ett förslag : MV Nilsson ( Från Islanders organisation )

Markström

B Gunderson , Jacobsson

Sundqvist , Djoos

Bertilsson , Kilström

Persson , Hietanen/Ekholm

Göransson , Löf

Och nej jag har inte glömt Nörstebö

F Lindholm , Forsberg , Lindblom

Omark , Harju , Ollas

Brodin , Paulsson , Widing

Lindgren , Granqvist , Thuresson

Johansson

Och nej jag har inte tagit Widing utan kontrakt. Hoppas på nytt kontrakt för widing.

Peja: Motivationsproblem? Dåligt kroppsspråk? Sprider negativ energi?

Så tror jag att det är. Har anledning att tro det och är tämligen säker på att Brynäs letar alternativ till förstaspaden nästa säsong samt ev. även till andraspaden...

« · 1570252 · »