1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741145 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2025-26

Sv: Silly Season 2025-26
Erat: tror att järnkrok kommer bli utöver som Bäckström om han kommer in, tror man kommer ta in en center innan de blir officiellt om järnkrok köps ut eller inte och om han vänder hem eller inte. Tror ju att om järnkrok vill hem kommer man kunna hitta privata sponsorer som betalar kontraktet första året

Erat: Tror inte det. De är i olika delar av näringskedjan.

Marner nobbar Torontos nya kontrakt.. undra om det påverkar det möjliga utköpet av järnkrok?

Farsang: Trodde det var ett resultat av AI. Varför är det en etta istället för I i ett av bladen? :)

Jonjo: ja, jag hoppas man går lite "wild and crazy" med CHL-tröjan! Roligt att ha i samlingen

Jonjo: Blir svårt för motståndarna att fokusera på våra spelare med detta förvirrande mönster (jämför zebror vs lejon) 🙂

Farsang: När jag först såg tröjan tänkte jag, nä vad fasen är det där! Det ser mer ut som en pyjamas eller nåt från Trazan o Banarne (ni som kommer ihåg).

Men nu är det i CHL den ska användas och jag kan ändå gilla att om vi ska göra nåt så gör nåt som sticker ut rejält och är helt annorlunda från den ordinarie dräkten. Jag förstår Tigers-kopplingen men det hade varit kul och se hur den hade sett ut med rött istället för den orangea färgen i mönstret :)

Hoppas Greg och Hägg kan presenteras snart.

Hamnar vi på plats 1-6, så är jag nöjd

Blir nog en top placering i SHL igen ( plats 1-3 ) 😀

Brynäs CHL matchställ ;)
Uppladdat:

500x0-img0315_yi2p1LijYU9eYYd.jpeg

Farsang: Du ska nog inte räkna med att Lejon blir draftad. Han har redan valts bort i 2 drafter. Det är väldigt sällan klubbarna draftar en sån spelare.

Jag är för lat och behöver sova nu, så jag bad Chatgpt räkna ut hur många 20-åringar som draftats mellan 2019-2024. Snittet blev 11,7 st 20-åringar under dessa år. Så även om chansen finns för Lejon är det ungefär 5,2% chans att han faktiskt draftas i sommar baserat på datan jag fick av AI.

Någon med mer fritid och intresse för det får gärna faktachecka mig om man vill 🤓

Bob: skulle nog gissa på utlåning där faktiskt🤔

Tror man hellre fokusar på att ha egna juniorer som extra spelare och låter Lejon utvecklas i HA medans man cashar in när han blir draftad.

Peja: Baserat på podden i GD tolkar jag det som att Lejon är en av 13? Svrcek, Sundqvist och Hillström nämnde han ju som 14 15 och 16.

Alcén snackar om 13 forwards + dett antal påläggskalvar dit Pettersson inte räknas, då han ses som mer redo än 07:orna, om jag tolkar intervjun rätt.

Larsson
Silfverberg
Rödin
Lindblom
Fjällby
Kopacka
Pettersson
Bobby
Ölund
Vesel
Scott

Då ska 2 till in utöver Scott, för det låter inte som att Lejon är tillräckligt etablerad för att räknas bland de 13. Det skulle också förklara intresset för en sån som Kristian Vesalainen. Man hade ju inte gråtit blod om Jesse Ylönen visar sig bli en av spelarna.

Peja: Njaaaa, tyckte han var rätt blek i Malmö. Måste finnas bättre allternativ i min bok.

Kastar upp ett lite bortglömt namn. Henrik Haapala.

- kan spela center och ytterforward. Smart lösning om Bäckis/Järnkrok är på ingång.
- puckskicklig och bra passningsspelare. Skulle addera kreativitet, som trots allt tappats med Indrasis och Schroeder.
- tillräckligt hög hockey-IQ för att spela i Brynäs.
- blev bättre och bättre under säsongen. I kvartsfinalserien kunde man se att han är en väldigt skicklig spelare.
- borde vara relativt billig, vilket skulle frigöra mer pengar till andra värvningar.

Costanza: Hoppas ni kommer tillbaka direkt nu. Bra värvning av Kelleher. Halva jobbet redan gjort.

Costanza: icke att förglömma att 2 av 3 spelare i fjärde kedjan axlade arbetet med att skola om sig från offensiva krafter till att ta ett mer defensivt ansvar.😮‍💨

Det är vad bra Ledarskap och lagsammanhållning kan skapa.

SuneMangs: Måste klappa händerna hur ni gick från HA till SHL och städade ur det som inte fungerat förut. Det bästa tycker jag är att BIF tog in karaktärsspelare på rätt roller.

nittontolv: Har inte lyssnat på podden men säger nästan sig självt att Tomkins är intressant för Brynäs om man har råd med en målvakt i den prisklassen.

Jonjo: Fullblodsproffsen ser ut och hantera pressen helt ok så här långt :)

Huge: tror nog det kan finnas spelare klara eller nästan klara som varken media eller vi vet om, tänk bara dastous förra året som ingen hade koll på innan de hände

ME88x: Apropå negativt, man bara älskar svenska journalister (lite ironiskt) som Frida Nordstrand som ställer frågor till Nylander vid rinkside inför matchen. ”Känner du nån stress, press inför matchen nu, det är många som har höga förväntningar…”

Jag tror inte att vi hade hört en Amerikansk eller Tjeckisk journalist för den delen ställa såna frågor det sista dom gör inför match.
Det känns lite typiskt svenskt att vi bara måste plantera den negativa tanken och riktigt påtala för våra atleter oavsett sport om pressen annars har dom inte gjort sitt jobb som journalist.

Det är ju inte helt ovanligt att det är vid dessa tillfällen som svenska lag presterar som sämst där man får känslan av att rädslan att förlora tar över och blir större än viljan att vinna.

Jag hoppas att jag får fel och att vi får se nåt annat ikväll.

Svensson_62: Finns inte det i i Monitorn nu? Trodde det följde med den extremt dyra och nya kuben.

På plats i globens motsvarighet till sky bar. Har hunnit med att gratulera två gäng från Luleå.
Ice projection nu i globen. Vill ha i Monitorn.
Uppladdat:

500x0-img0359.jpeg

SaggeBoy: Samma tugg som Källgren vs Ludde. Lägg ner det negativa.

Synd att ersson inte startar.....

Gavve: Man undrar ju hur Sportnisse kan veta att det går segt, när han inte vet ett skit om hur långt Alcen har kommit i sina värvningsförsök och vilka som sannolikt redan är klara?

Peja: Man får nog göra skillnad på att det går segt för Alcén och att det går segt att kommunicera ut saker.

Vi har ju ingen aning om hur snabbt eller segt det går för Alcén och hur långt han kommit med lagbygget. Men det är ju inte så att arbetet med lagbygget börjar först när säsongen är klar. Däremot kan det kanske vara så att Alcén vill vänta på Järnkrok t.ex. och då kan inget kommuniceras ut förrän i mitten på juni (när utköpsperioden startar).

Tycker själv det går lite segt gällande nyförvärven (kommunikationen) men det är ju för att jag är så otålig och vill veta allt, helst i går!

Sportnisse: HAHAHA!

Sportnisse: Nja. Om det stämmer att Clara, Fjällby och Hägg är klara så har Alcén kommit väldigt långt med lagbygget.

Peja: Går segt för Alcen i sillyn måste man ju säga.

SuneMangs: Ja, nån vidare hög nivå på journalistiken är det inte!

nittontolv: Dom jobbar hårt på att driva trafik till sin sk*tsida märker jag. Personligen tycker jag att allt som skrivs på Hockeynews är rena retweets från Expressen eller Aftonbladet. Lite som när GD rapporterar från sillyn och hänvisar till samma tidningar.

MP & Hanson påstår att Brynäs är ute efter Tomkins och att Bäckström inte kommer spela enligt deras ”källor”

micke: hade vart en fin värvning 🤣

Jockster : Ja, Järnkrok borde bli kvar i NHL, men svårt att veta vilka signaler Brynäs har fått. Kanske är lösningen att Alcén värvar in en riktigt bra spelare som kan spela både center och ytterforward?

Esa Tikkanen, kom ihåg var ni läste det först...

Erat: Jepp, eller 48h efter avgörande Stanley Cup-final.

Peja:
Brynäs måste få in en klasscenter m.t.p att Bäckström är ett osäkert kort i.o.m hans långa frånvaro samt att risken finns att det inte funkar p.g.a hans gamla skada.

Järnkrok har ngt år(miljoner i lön) att hämta i NHL innan han vänder hem tror jag.

SuneMangs: Svårt med eventuell centervärvning till Brynäs. Heponiemi hade varit ett bra tillskott till dagens trupp men helt fel typ om Bäckis och Järnkrok återvänder. Om Alcén har fått ”rätt” signaler därifrån vore det dumt att spendera miljoner på Heponiemi.

SuneMangs: Gillar verkligen Svedman. Inkl att han har helt rätt i att SHL är prio 1 vs CHL.

Vad jag har fattat så börjar utköpsperioden av kontrakt den 15:e Juni i NHL? 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lägeskoll med Svedman för den som är intresserad.

Peja: Vad chockad man blir!

SuneMangs: deras häst att falla från blir större och större 😂

Peja: Vilken chock att HV strör pengar omkring sig.
Uppladdat:

500x0-chocked.png

Peja: dem kommer typ ha 50/50 svenskar i laget, fan vad de köper

« · 2884059 · »