1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739356 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season

Sv: Silly Season
Makkan: Ok, måste ge dig lite rätt angående Soling... Fast pressen hade koll på att han hade agerat modell... :) Men ändå, med blomning räknar jag spelare som går från till exempel lovande yngling till härdad elitspelare... eller något ditåt... Eller sen blomning: någon som inte haft det så kul sedan junioråren, men finner en nytändining - och utveckling - i en ny klubb.

Alltså ger jag dig tydligen rätt angående Soling... *ger mig* :)

LUNDSTRÖM 6: Ovanligt med hjärta i dagens hockey. Men desto roligre dom få gånger det händer.

Makkan: Han har ett hjärta för Brynäs.

passbie: Men innan Soling kom till Brynäs så var det inte många som visste vem han var. Efter hans första säsong i Brynäs så ryckte både Leksand och Djurgården i honom. Men han stannade i Brynäs tack och lov (ovanligt när dom lagen rycker i Brynäsare).

Soling vet jag inte om han har blommat hos oss. Han var trots allt i ett helt annat land och lärde sig massvis av saker där... Mårtensson vet jag inte hellet hur mycket han hann blomma...

passbie: Rudslätt, Mårtensson och Samuelsson är väl rätt färska exempel trots allt? Det stora felet är egentligen att man la om strategi och värvade mer färdiga spelare som inte riktigt håller måttet i förhållande till vad de kostar.

passbie: De senaste spelarna som har blommat ut i Brynäs som jag kommer på sådär är väl Jonas Soling och Mikael Samuelsson.

Makkan:
Har tänkt på det där med att blomma ut... Var det inte allt för länge sedan någon gjorde just det i BIF? Många här tycker att Malmström verkar vara et dåligt köp. och så även jag till en början, 'ah, vad fan, han platsar ju inte ens i Malmö' tänkte jag... MEn hur många är det inte som har haft svårt att finna sin plats i Brynäs för att senare bli näst intill hur bra som helst i någon annan klubb? Jag hoppas att Malmström är en sådan. Fast liksom tvärt om då... om du förstår...

passbie: Jo jag håller med. Han har varit anonym. Mest framåt var han första säsongen då han fortfarande var junis. Då såg det mycket lovande ut. Men han blommade tyvärr aldrig ut.

Makkan:
Känns lite ovanligt att se honom över huvud taget, gör det inte? Fyra år i klubben, och jag tycker att han känns som en av de mest anonyma spelarna... Skulle knappast känt igen honom på stan... tror jag, så att jag gör.

Här kan se och läsa om Keneth Bergqvist. Lite ovanligt att se honom i Djurgårds-tröja.

Håller med om att en presentation av en etablerad och erkänt duktig målvakt skulle underlätta fler kontrakt... (nu har jag läst så många inlägg att jag fullständigt har glömt vilka jag tänkte kommentera...)
Jo, jag pratade med en berusad vän i förra veckan som sa sig ha pratat med Honkens flickvän som enligt honom hade sagt att de (Honken och flickan) skulle kunna tänka sig att röra på sig om det nu blev aktuellt för Johan att flytta hem till Sverige.

Sedan har jag glömt vad det mer var jag tänkte att jag skulle delge er... Förbannade skärtorsdagsöl - måste man dricka dem? :)

lindberg: Okej, jag skulle gärna vilja se honom i brynäs igen! hellre han, än norrena faktiskt ..

Det hade ju inte varit fel att Brynäs presenterat en bra målvakt ganska snart! Det kanske kan leda till att flera spelare får större förtroende för Brynäs och därmed kanske Brynäs lättare får sina första val!

Nu är jag inte insatt i Brynäs värvar karusell men det ligger nog något i det!

stenberg29: Honken har diskuterats ganska flitigt här. I natt inledde Houston Aeros ahl-slutspelet med Honken i mål och det blev seger med 3-2.

Ford Prefect: Ja men då kanske min dröm går i uppfyllelse : Att bli programledare i Hajk 2003 ;)

Tomas HOCKEY: Stoppa fingrarna i halsen gosse, annars börjar du nog prata som Tomas Rhodin. ;)

Ford Prefect: Förlåt mig hockey vänner då jag har syndat idag! Polarn bjöd på kaffe och det var Löfbergs Lila ;)

70 Rodrigues: Jag vill ha bilnycklar och Norrena i mitt påskägg he he

E de ingen som tycker att vi ska försöka locka hem "honken" ?

Lilljanne: Hur var läget i tältet under påsken....

kacken: ...det är till att vara på den ironiska sidan idag ser jag...;-)

kacken: Men garanterat ganska lite i lön...

70 Rodrigues: Det måste ju vara kanon för Norrena att komma till oss, garanterad 1:a keeper och desutom garanterat mycket att göra i varje match!!!

Clarence: Wow!!!!

70 Rodrigues: Visst är det så. Men Anti Bruun kommer ju. Till att börja med...

Clarence: Om Norrena ska vara den kanonmålvakt han kan så måste han ha ett bra försvar till hjälp för annars så är han rätt mänsklig.Det försvaret har tyvärr inte Brynäs idag, det måste in 2 kanonbackar!

myra: Toppen! Men som den skeptiker jag är tror jag inte på detta med Norrena förrän allt i så fall blir officiellt!

70 Rodrigues: Det är samma kille som sa tidigare idag att Gerber var på väg

Polare med en scout till brynäs soon..*lleer*

myra: Och hur vet du det???

Bara så att ni vet så kommer Gestrike-Kraft gå in och lösa Norrena, Allt är så gott som klart!! Vi har en bra målis till nästa år!! =)

Igor:Man blir ju faktist lite förvirrad då det faktist finns en Jimmie Lindström i Sundsvall också=)Därimot är han inte aktuell för Brynäs utom hör och väpna Västerås Ungdom.Och då heter ju klubben Västerås Ungdom.

Nike89: Jag tror nog han menar Jimmy ;-)

33Laitinen- Har du hört något om Norrena eller någon annan finsk spelare som kunde vara aktuell för Brynäs ?

Sylf:Är det säkert att du inte tänker på Jimmy Lindström som faktist är aktuell för Brynäs där?Sundsvall har ju visserligen en som heter Jimmie Lindström också men han är ju absolut inte aktuell.

70 Rodrigues: Denne Jimmie Lindström, är han verkligen så mycket att stå efter? Det är en sak att vara framträdande i ett undanskymt Sundsvall men steget till att förstärka ett elitserielag är faktiskt väldigt låångt.

Sylf: Ryktet driver nog i så fall med dej. Fredrik Norrena kommer inte till Brynäs. Det kan vi sluta babbla om nu. Det börjar bli krisigt värre med truppen, tycker jag. Asplund och Ram får inga nya kontrakt. Djoos slutar, Rehnberg är förmodligen borta, Janne L lägger av... Får Brynäs ihop en trupp värd namnet, tro?

Sylf: Ständigt denna Norrena. Är det samma källa som förra gången?

70 Rodrigues: Mårten kommer nog inte till BIF,om han nu får för sig att komma hem,de andra verkar realistiska,skulle betyda fullt på FW sidan.Inte så tokigt faktiskt.Ett rykte säger idag att Norrena är klar....vi får se vad som händer.

70 Rodrigues: Det vore hemskt att få hit en ny Pekkala. De siffror du rdovisade för denne Bruun är katastrofala. Men "katastroferna" har ju sin destination i Brynäs ...

Sylf: Skulle gärna se Mårtensson, Jämtin, Lindström i laget, satt bara o fnulade lite!

70 Rodrigues: Det där laget ställer jag upp på,men ser gärna Jimmie Lindström i laget också.

70 Rodrigues: Ser ju faktiskt riktigt bra ut. Jag skulle gärna se Jämtin i stället för Malmstöm i 3:e och sätta in Rönnquist när någon går sönder vilket kommer ske innan ES startar om jag känner Brynäsarna rätt.

Annars så var det faktiskt precis den här laguppställningen jag hade i huvudet i natt när jag inte kunde somna ;-)

Tänk er detta!

Målvakter: KANONMÅLVAKT(Lundström)

1:a Sjödin-Laitinen Anger-Miettinen-Nemirovsky

2:a NY-Johansson Molin-Lind-Soling

3.e NY-Casselståhl N Danielsson-Kyrö-Malmström

4:e NY-Andersson B Danielsson-Johansson-Rönnqvist

Reserver: Östlund o P3

Igor: Nemirovsky vore inte helt fel!!!

Igor: Håller med dig.. Tycker Brynäs borde satsa på honom.. Det har ju faktiskt förekommit rykten (om än svaga) om en flytt till BIF för honom.

Ford Prefect:

Som tur var så kan nästa alla i haparanda finska (förutom jag)
Men tjejen och polarna tolkar åt mej :-)

BrynäsTorBjörne: Tack för länk!

Ser att David Nemirovsky inte har nån ny klubb. Han öste in poäng förra året i samma kedja som Tommi Miettinen. 30 p på 20 matcher. Dags att återförena dom?

« · 269538 · »