1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
aphac: Ja, deadline för alla värvningar stänger ju vid midnatt.
Eller hur?

Med ditt resonemang så förstår jag att du är en av dom som varje år utser oss till vinnare när vi tagit hem Mästarcupen... :-)

prosten:De senaste två förvärven ändrar inget: lindansning på 50m höjd utan skyddsnät. Det är skillnad på nytt o nytt.

prosten: Tycker att det ser riktigt bra ut, Månsson har ju släkt i Hofors (där jag även bor) så det kan nog vara en av anledningarna.

Brynäs tycker jag fixar rätt sorts spelare, unga spelare som man kan bygga ett lag kring.
Men nog skulle vi behöva lite mer kända namn som Tuulola mm.

Vet inget om Månsson....

Funderar på om jag ska kasta lite skit på Syndlöv för värvningen av Månsson, ja bara för att få läsa Huges inlägg om Månssons alla goda sidor alltså......;-:

Joshua_Tree: Visst är det härligt med "klapp klapp" men vilket är bäst defensivt spel med bra resultat, eller ett planlöst offensivt irrande i motståndarlagets hörn, med taskigt resultat??

Joshua_Tree: Helt rätt, någon som vet vad som händer med Patrik Rönnqvist ?
som var utlånad till Almtuna under den nyss avslutade säsongen.

aphac: ähh detaljer :)

AD: Äh, etablerade spelare har vi redan. In med fler framtidsnamn istället. Brynäs kommer inte att vara ett topplag nästa säsong ändå, men bygger man rätt nu så kanske, kanske, att vi är där om tre...

AD:En hel backuppsättning fattas!!!!!!!!!!!

kimmen27: det är ju underbart, en av de allsvenska spelarna jag ville ha. Nu fattas bara några etablerade spelare

Mattias Månsson klar för brynäs
se länk

Månsson är klar!

Tordan: Boork är överskattad. Boork hatar Brynäs. Boork älskar defensiv hockey och 1-3-1.
Det räcker långt för att jag ska rata honom. ;)

Peja:Jag undrar om det finns spelare som vill till Brynäs överhuvudtaget? Denna säsong har ju föreningen fått på skallen utav alla som har med hockey att göra. Massmedia har sitt,agenter har pissat på BIF för sin amatörstil, vi supportrar har klagat här och s-klubbarna har vädrat det med klubbledningen.Nått annat än överblivna tjecker,slovaker och finnar det har jag svårt och tro att BIF kan värva.

Jens Karlsson,Boorken nehej då!
Vissa har en övertro på vår "messias" Tuulola, men han är åxå äldre än sist han var här.Etablerade spelare i åldern 24-29 år, det är vad vi skulle behöva. Skitlätt att hitta förstås!!!

Makkan: Myt.

Makkan: Du menar bröderna Marx-stilen eller?

prosten:

Diktator-stilen.

prosten:

Vad har Borken gjort för bra för att en plats i Brynäs bås ?

Makkan: Du måste sluta med att röka zwamp på vardagar!!

Makkan: Och vad är hans ledarstil?

Jompe: tyvärr inte...

Makkan: Inget nytt om Fleming, någon?

Tordan:

Nja, hur gíck det i VM 85 ?

prosten:

Jag ogillar hela hans ledarstil, han hör hemma i jyurgåårn.
Det är bättre han stannar i blaskorna, så kan han fortsätta kasta skit på Brynäs.
Bork i Brynäs bås, jag ryser, hemska tanke, vilken mardröm.

Makkan: Leif Bork tillhör den lilla skara svenska tränare som kan koppla ihop ett gäng individualister till ett lag. Det räcker långt i min värld ;-)

Makkan: Varför skulle du bli bekymrad?

Tordan:

Där ser man.
Borken hör hemma som expertkommentator i tv eller att skriva krönikor i Expressen. Skulle den mannen dyka upp i Brynäs bås skulle jag verkligen bli bekymmrad.

fethajja, kommmer det uttrycket från Borken ? :-)

prosten: Klockren analys kompis

Tordan: Booooorken roular!

Makkan: Jag kan mycket väl tänka mig Borken i båset,är jag seriös? De kan du fethajja!!

AD: Helt säker på att många lag underifrån sköts proffsigare och har högre målsättningar än BIF som nöjer sig med att hänga kvar i Elitserien vilket vore en okej målsättning för en nykomling under sitt första Elitserie år men BIF verkar ha den målsättningen satt under närmaste 10åren eller nå liknande.
Riktigt jävla less när man ser dem tappa Soling och nu möjligen Honken...
Ut och bort med Bröderna J och möjligen Lind som går ut med att han vill flytta under kvalserien de visar oerhört låg moral för laget och sådana spelare kan man klara sig utan.
Misster säkert Malmström oxå medans man väljer att satsa på någon billig Videofinne i 38 års åldern....Nä usch idag är jag oerhört Negativ och klagar på allt ;)

RavenLord: för det första, klaga på arenasponsorn den 25e istället för idag.
för det andra: vi platsar visst i en Elitserie, vi kvalade nyss och spöade lag som annars skulle passa i ES

AD: Var ska man känna dom ifrån ??? Arenan som inte någon vill ha sitt namn på kanske.
Jobbigt att vara supporter till ett lag men så jävla lam inställning att de inte platsar i en Elitserie om man ska försöka vara lite ärlig mot sig själv och lyfta lite på ögonbindeln.

RavenLord: bara jobbigt med såna supportrar som känner som du istället för att känna lite friska vindar nu i Brynäs förening.

Verkar tyvärr som om Jens Karlsson kommer att spela för Södertälje nästa säsong - mycket talar i alla fall för det. Synd om det blir så...

Honken har fattat redan vart det lutar åt de närmaste åren..dvs fortsatt harvande i botten med kvalseriespel.
Säg något som den här illa skötta föreningen har råd med och kan konkurera med andra klubbar om ??? Svar - inte ett skit
Signalerna de sänder ut nu är att det blir att slåss om en 10e plats och slippa kvala då är man nöjd.
Och när får man någon som vill sätta sitt namn på den nya arenan ?
Om jag var eller funderade på att bli sponsor till BIF skulle jag dra mig ur genast om jag skulle gå efter det man läser och hör om BIF som förening och framtidstro/målsättningar och deras inställning till sina sponsorer,mjölka mjölka och ge inget tebax.

Som Brynäsare har man storhetstiden bakom sig och en stolt historia och välfärd att se tebax på men inget att se framemot,man är en för alltid LOOOOOSER (Ja exakt som Sverige som land,det går åt helvete)

Huge: Tror nog du får fylla på med rätt mycket stålar för att byta bröderna mot Kenny.

Klart att det är lättare att visa hjärta när inte plånboken måste fyllas på varje månad men ändock så var det få spelare som valde sin moderklubb under fjorårets NHL konflikt om då inte moderklubben spelade i ES. Trots att chansen att verkligen kunna ge något tillbaka till sina moderklubbar när man fortfarande var på toppen av sin karriär.

När det gäller Danne är jag inte så övertygad om att han tar plats i Rögle däremot Jacke är åtminstone jag intresserad av att se i Rögletröjan igen.

HV har Davidsson och Karlsson klara på centersidan. Sahlstedt och Ekelund får ej nytt kontrakt.

Belix: Helt rätt. Jag menar bara att det generellt sett är lättare att visa hjärta när man har obegränsat med pengar på banken och i synnerhet när karriären börjar gå mot slutet.
Håller dock med om att spelare som Kenny och Foppa förmodligen hör till kategorin som ofta struntar i pengarna, oavsett om dom haft några innan.
Kenny har varit enormt omtyckt i Islanders och jag hade önskat att vi kunde byta honom mot Jacke och Danne.
Vad sägs?

Huge: Tja allas kärriärer går ju alltid mot slutet *s*

Fortfarande är han bra nog för vårt landslag och vid senaste matchen nere i tyskland blev han utsedd till bästa svenska spelare. men visst så vill han tydligen avsluta i sin moderklubb, men den typen av hjärta för sin moderklubb är det alldeles för få som har i dag när pengarna styr i idrotten.

70 Rodrigues: Jag säger det igen han HAR i dag skrivit på för sin moderklubb vad får dig att tro att han ska skriva på ett kontrakt till?

Belix: Jo, men det stämmer nog bara till viss del tycker jag.
Kennys karriär som spelare börjar väl gå mot sitt slut.
Kanske lite tidigt men ändå inte ologiskt med tanke på alla de smällar han fått mot huvudet i Islanders.
Mao ett perfekt läge att avsluta karriären: där den började...

Huge:Honken kan nog inte använda Frölunda som språngbräda. Jag tror han är rökt i NHL. 3:e målis i ett mupp-VM det skulle tom.jag tacka nej till.Nästa år ska vi göra många mål över Honkens axlar, där är det soprent jämt. honom kommer inte jag att sakna,något överskattad? ja åxå av mig!

Belix: Tror nog att Kenny skriver på för en ES klubb kommande säsong, om konflikten fortsätter, har hört att HV 71 rycker i honom!!

Belix: Det tycker jag är stort. Det värmer alltid lika mycket när man ser äkta klubblojalitet och klubbkärlek oavsett vilken klubb det handlar om.

AD: Finns ingenting som heter hjärta längre, det är pengarna som styr så enkelt är det!!"

Ett namn som ska sägas när det gäller att visa hjärta är väl Kenny Jönsson som i dag skrev ett tvåårskontrakt med sin moderklubb Rögle Bk trots många erbjudande från både elitserien och utlandet. Trots sina 700 NHL matcher så har han ganska många år kvar som aktiv

p j davydjoos: "Frågan är ju om det är bra eller dåligt att det spekuleras mindre angående backar? Dom kanske jobbar i det tysta med några bra backar, får vi hoppas..."

Tror du dom kan vara så luriga att dom INTE kastar sig direkt på tangentbordet och loggar in sig här på HS för att berätta allt dom gör? :-)

Tror ej Lind är särskilt het för HV, dom är väldigt nära kontrakt med Franzen från LHC (så gott som klar enligt källa). Om dom inte tänkt byta ut fler centrar än Salhstedt.

Joshua_Tree: Vi får väl antagligen vänta till sent ikväll eller imorgon bitti innan vi får veta om Fleming stannar eller ej, både Fleming o Jonnson skulle träffa ledningen idag!!

Huge: Förlåt mig store hockeyguru, Norström är väl en av väldigt få undantag!!

« · 538737 · »