1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742295 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Ang. tränarfrågan skulle vi kanske satsat på Osten om nu Flemming är avskriven. En tjurig norrlänning med pondus....

Lilljanne: Antar att inte allt för många draft nr 1:or har spelat i elitserien så då borde det ju vara Sudden

Lilljanne: DJ ?

sylf: Såklart! *tar sig för pannan*

Lilljanne:
Ja, det är väl ett svävande svar. "Del av tiden" Framtida verksamhet! Framfört önskemål? "Vi Vill ha" skulle jag vilja att föreningen sa
Var rak. Säg vad man vill använda honom till, eller vänta med uttalande tills den nytänkta satsningen är i hamn.
Håller med om Curre..

Spets är ett kanonvärv. Hoppas bara BIF kan förvalta supertalangen på bästa möjliga sätt...

(Förlåt Sandelin för alla hårda ord jag sagt om dig, all heder till dig som fixade Spets till Brynäs IF. Vi är evigt tacksam)

Lilljanne: Chris Phillips!!!!!!!!!!!!!!!

Joshua_Tree: Hmm. En snabb googling säger att Z gick som nummer 210. Jag var ju nära iaf...

Lilljanne: Och jag gnager hellre av mig en arm än jag ser den andre Curre (Lundmark alltså) i Brynäs bås.

Hmm. Jag gissar att Henrik Zetterberg var den förste att gå som nummer 1 i draften. (Ska jag maila kontonumret? ;)

Gusten: I brist på annat kan man ju försöka tolka det här:

"I diskussionerna mellan Tomas Jonsson och Brynäs IF så har föreningen framfört önskemål om att ”del av tiden” få knyta Tomas Jonsson till föreningens framtida verksamhet."

Just det där med "del av tiden".

Nåja, det löser sej. Bara det inte blir Curre Lindstöm är jag nöjd.

Läste just att Patrik Stefan är aktuell för Leksand. Han skulle isåfall bli den andre i Elitserien som gått som nr 1 i NHL-draften. 10.000-kronorsfrågan blir alltså: vem var den förste? Sketasvårt!

Lilljanne: I morrn kanske vi även får reda på tränaren också.

"Vem som ska leda Brynäs nästa säsong är inte klart.
- Det kan bli klart i kväll eller i helgen men det här har första prioritet. Vi har två kandidater, Wayne Fleming är den ena kandidaten, den andra vill jag inte avslöja" - Sundlöv

Trodde "den andra" redan var avslöjad?

Hittade en insiktsfull kolumn på www.hockeycentralen.se om Silly Season så här långt (se länk). Avslutningen var särskilt kul:

"En antites till detta är Leksand, som inte verkar ha scoutat spelare utanför sin egen serie den här säsongen. Varför knappast purunga spelare som Nyköpings Patrik Wallenberg och Patrik Hucko, helt plötsligt skulle lyckas på toppnivå den här gången, är höljt i dunkel. Får inte klubbens sportchef, Anders ”Masken” Carlsson, fart på sin fantasi snart, kan Leksands återtåg tillbaka till allsvenskan redan ha börjat den här veckan."

Imorrn vill jag öppna AB/GD och se rubriken: ARENASPONSOR KLAR!

aphac:
2 år.
Hrmpfh.

Någon frågade långt tillbaka när första videofinnen presenteras.
Vad sägs om att trycka upp t-shirts med texten:

Våga Vägra Videofinnar!

Alla pengar från försäljningen kan sen skänkas till Brynäs ungdomsverklsamhet. Eller till att anställa en spelarscout kanske. :)

rackham:Förlänger amn med Cassel kan innebära två saker: Han är billig och vi får mer pengar över till riktiga backar eller BIF får inte tag på backar.
Han har haft en dålig säsong, men det är han ju knappast ensam om iofs.

Dream Team: Måste vara någon LIF spelare eftersom dom har varit i KS 4 ggr på 5 år. Fast dom har ju varit nere två utav dom också. Räknar man även att dom har gjort någon säsong i AS så måste det nästan bli Pajen i LIF

Dream Team: Det beror väl på hur man räknar...

I år var han garanterat med. För två säsonger sedan så var han tydligen inte med i kvalserien, var det då han var skadad måntro???

Men, han var nog med i motsvarande -95/-96 med Brynäs, och -97/-98 med Timrå?

Så borde blir 3 med Timrå, och 2 med Brynäs (+ 1 skadad?)... Så summan verkar vara 5, med snudd på 6. Enligt vad jag kan läsa ur hans stats...

Dream Team: Ja ska vi inte ta tebax Anger oxå han har ju erfarenhet med BIF och AIK

bocken: Ja. Cassel har väl samlat erfarenhet från kvalspel på hög, mer eller mindre. Två gånger med Timrå och lika många med Brynäs.

Undrar vilken spelare som har rekord vad gäller det?

Klart att Casselståhl visar hjärta, men vad mer? Han har haft en ganska dålig säsong, tycker jag i alla fall. Tvåårskontrakt är minst ett år för mycket, dessa långa kontrakt med veteraner kan äta upp vilket lag som helst.

Höjden av Silly Season när Urkassel får tvåårskontrakt...

Jompe: Kul att du försöker rädda en stackars dysterkvist, men du talar nog tyvärr för döva öron.
En dysterkvists innersta väsen är att klaga i alla lägen. Och då menar jag ALLA.
När KS precis är avslutad, då klagar dysterkvisten för att vi inte redan värvat ihop ett fullt lag.
Att det sedan är lite osäkert kring NHL eller att det är vanligt att många affärer görs upp efter VM, det är oväsentligheter som en dysterkvist bara rycker på axlarna åt.
Säger du till en dysterkvist att: "Titta vad trevligt, solen lyser..."
Då kommer ett klockrent svar: "Idag ja..."

MajorIce: Vad bra att Cassel är kvar! Vi behöver spelare som vet hur man klarar av att vinna i Kvalserien.

Clarence: Jamen gode Clarence Dysterkvist, nu får Du väl ändå rycka upp Dig. "Det blir ett nytt kval för BIF nästa säsong". Vi är mitt i värvningssäsongen, arenafrågan kommer snart att vara löst och det talas seriöst om en satsning (som vi inte sett slutet på än) och Du börjar redan mumla om kvalserie nästa år. Om arenan skiter sig och om det redan är slutvärvat så kan det vara dags att börja diskutera sannolika scenarier inför nästa säsong. Att göra det idag är ju totalt poänglöst, för att uttrycka det väldigt friserat och artigt. Kom igen när vi alla ser hur det slutliga lagbygget ser ut.

Undrar om Cassel ståhl ock så sär skriver...?! ;)

65selander: Faan va skönt med Cassel.. En stål man och en spelare med ett mycket stort Brynäs Hjärta !

Falken: Med tanke på den Spirit Cassel uppvisade under KS så tycker jag att det fint som snus att han fortsätter. Han har lite mer att visa oss läktarcoacher.

Nu även officiellt på hemsidan.

Busen: Och som vanligt så får man reda på vad som händer i föreningen via media och inte via BIF´s hemsida

Clarence: Enligt lokalradion så är Casselståhl klar för två år framåt.

51 Roger: "Vad menar han? Låt han gå, han räknar med att Brynäs spelar kval även nästa säsong". Tja, "Honken" kanske får rätt, helt enkelt. Han uttrycker nog bara i klarspråk det många av oss känner i nuläget - att det blir ett nytt kval för BIF nästa säsong...

Nu är det klart att Tomas Jonsson lämnar Brynäs.

Underbart, kollade på helt fel sida. Jag tror f.ö att Bill Stewart är en topptränare som hade varit suverän att ha i Brynäs.

Lilljanne: Det där är ju en gammal artikel. Grizzly har skrivit på för Västerås nu.

GävleLasse: Jag tycker sådana saker som det där är underbart, han ger allt för att vinna och skiter i hur. Kanske kommer bli hatad av alla andra klubbar men tror att Brynäs fansen kommer att gilla honom.

Det nya namnet verkar ha bra fantasi i alla fall...

"He will be most remembered for a fake collapse during the 2000-01 DEL Finals against the Munich Barons. With his team trailing 1-0, Stewart fell down behind the bench and had to be attended to for several minutes. His sudden recovery a few minutes later coincided with the return of key player Jan Alston, who used the “time-out” to get his skates sharpened.

His team turned the game around and went on to win the championship. „It was a spontaneous idea,” Stewart later admitted. “You sometimes need unconventional methods to get a break.”

65selander: Man blir lite orolig när man bara läser rubrikerna i dagens GD.

"Tidigare träningstider kan få Berg till Brynäs"

Ska vi börja värva halvtidsarbetare??

Men, men. Det finns ju faktiskt ett fotbollslag som också heter Brynäs och spelar i div III.

Hong Kong: Det är väl det jag också har hört och läst. Han tror väl att han är en fixstjärna i sin frilla ;-)

Angående backar.... Är HV backen Peltonen något att ha? Se nedan (går ej att länka tyvärr)

"Den 29-årige finske backen Kimmo Peltonen hade ingen lyckad säsong alls i HV 71 och nu bryts hans kontrakt med klubben. Peltonen kom till HV från TPS Åbo inför den här säsongen!

65selander: Några Miffare jag pratat med är glada över att "slippa" Hannula nästa säsong.

AD: Låt dom ha honom, sista tiden i MIF så rosade han ingen varken på isen eller utanför

72_Winblad: 3år på Hannula? Alldeles för mycket

Jompe: Snabb som blixten, that´s me... not

Falken: Merde, slagen med 30 sekunder. Kolla också Hockeymagasinet, se länk.

AD: Se länk.

Jompe: länk?

Petrasek och Hannula klara för HV.

Jompe: Gäller att göra rä från början och inte bara ta första bästa för att få tillstånd bygget. Vi vill väl inte ha en arena som heter Lidl-Arena ;-)

Förhoppningsvis så är det Stenbeck som är inblandad eller Leaf

51 Roger: Orsaken till att man inte presenterat allt kring nya arenan är att man inte helt slutfört förhandlingarna med namnsponsorn (som väl också blir ny huvudsponsor). Allt ska vara klart till 25 april. Enligt tidningsuppgifter för några dagar sedan ska det bara vara teknikaliteter som återstår innan allt är klart.

« · 539856 · »