1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743583 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Du frågade om Sundlöv var på VM, en liknande fråga kom in till Keb (första gången hade visste mer än vad supportrarna gör):

"Trion Sundlöv, Boork och den junioransvarige Tomas Thelin åker i morgon/fredag till VM-turneringen, för att kolla spelare och allt annat som rör sig inom hockeyn på den här nivån.
Brynäsarna kommer säkert att kolla upp den vitryske spelare du föreslår.
Tror knappast det var nåt annat än ett rykte som kom i svang med denne veteranback du också nämner. Kan inte tänka mej att det finns intresse för att få hit honom. Han är ju dessutom till ålder kommen. "

Och sen den alltid roliga hälsningen tillbaka till personen som frågar:
"Hockeyhälsning/Keb E."

B_I_F: Ja det är bra men jag hoppas vi slipper möta MIF i kvalserien.
Slutspel skulle ge mer sköna slantar :)

RavenLord:
Om det blir heta möten blir det bara brättre.
Då kommer fler huvuden.

Markus Korhonen till Malmö då blir det heta möten mellan han och Honken i kvalet nästa år :)

Lilljanne: DJ bort, två backar in. Vi har 12 forwards under kontrakt nu så vi behöver 1-2 till. Orkar Sundlöv med Mathiasson plus två backar? Tveksamt.

Den helt avgörande frågan inför 05/06 är förstås vad som händer med NHL. Drar de igång är vi på slutspelsplats, fortsätter strejken blir det ingenmansland.

Jompe: Får vi Matthiasson + en riktigt bra back får man nog vara jäkligt nöjd. För i år. Med ny arena på g kan den riktiga satsningen börja nästa Silly Season.

KÄMPA BRYNÄS!

Lilljanne: MIF flörtar hejvilt med Korhonen enligt Expressen; 150 papp i månaden. Lutar väl alltmer mot en bytesaffär Korhonen mot Matthiasson. Annars lär det kosta MIF en och annan slant att lösa Korhonen från kontraktet han har med Brynäs.

Clarence: Självklart har du rätt att gnälla hur mycket du vill men det hjälper knappast Brynäs ur sitt taskiga läge. Styrelsen är så bra som vi gör den. Där har du din uppgift även om du inte förstår det. Se´n är du givetvis välkommen på matcherna också även om du tillhör den stora skaran tysta åskådare. Vi har alla en möjlighet, och ett ansvar, att påverka.

Huge: Jag har inte sett nån spelare på banan än så din teori kanske stämmer. "There's a new Sheriff in town".

GävleLasse: Sett några av spelarna på golfbanan ännu?
Om inte, så har väl Boorken täppt till detta andningshål.... :-)
Mitt eget resultat av första rundan i lördags:
5 birdies, 1 dubbel, 3 bogeys och resten par.
Mao: par.
Skynda dig att boka tid på Avan innan jag börjar tappa form... ;-)

Clarence: " själv ta initiativ och försöka bidra med lösningar". Tycker nog banne mej att det är invalda personer i styrelsens sak att jobba med det där. Inte fansen som inte är med i klubbens organisation..."

Intressant.
Vi kan ju anta att du sitter med i styrelsen, eftersom du tydligen, enligt dina egna ord, gärna skulle vilja "Göra ngt" om du satt med.
En kvalificerad gissning är då att du själv efter 1 vecka skulle börja gnälla härinne över hur svårt och komplicerat arbetet egentligen är, då man kommer utifrån och inte har en aning om hur arbetet sköts.
Eller så har du benkoll på det mesta, och då kan vi väl få höra några konkreta förslag från vår nye "styrelsemedlem"?

Clarence: Men du kanske borde ta och se över till VEM du lägger fram dina åsikter. Att du möjligen får medhåll av personer här gör ju knappast någon större skillnad för hur Brynäs sköts som klubb. Om du nu är medlem så skall du väl ta och ytnyttja din rätt som medlem.

Brynäs organisation är i dagsläget bättre i många avseenden än 1999. Detta glömmer man lätt på grund av hur det gick rent sportsligt det året. Dina åsikter verkar tendera att dra åt det hållet, Så länge den sportsliga delen funkar så är det skitsamma hur det organisatoriska är.

Clarence: Vem väljer styrelsen?

GävleLasse: "Gnälla". Det är din definition. Jag tycker att Brynäs är en defensiv, trögarbetande klubb, som inte kan eller vill ta sig upp i elitserietoppen i hockey igen. Detta är inget jag ser som positivt. Då är åtminstone inte jag nöjd. Kalla det sen "gnäll" om du och ni vill. Tycker till är vad jag gör, om jag får komma med en egen definition.

Jompe: Förresten, "tycker till lite här och där". Är det förbjudet, eller??

Clarence: Men om du inte känner att du vill "göra nåt", påverka, varför då gnälla? Att gnäll inte löser någonting är du väl gammal nog att veta om?

Jompe: Jaså! Jag inte medlem. Och varför tror en jomp som du inte det nu då?? "Göra något"? Jo, om jag satt med i styrelsen. Det gör jag däremot inte...

GävleLasse: Hoppas verkligen att dom kan lösa DJ, vill inte se honom i Brynäströjan igen!!

70 Rodrigues: Men han är väl hemma och letar luckor i kontraktet för att bli av med DJ på ett smärtfritt sätt samt försöka behålla Korhonen i truppen...

GävleLasse: Hade ju varit bra om Sundlöv också varit där!!!

70 Rodrigues: Ingen aning, Inge Hammarström är ju där, kanske Sundlöf tar sig ett snack med honom när han kommer hem igen.

Men visst finns det några intressanta spelare att titta på. Jag skulle kunna tänka mig att det finns en bra back med i Slovakiens eller Tjeckiens laguppställningar. Sen hade ju Lettland några intressanta spelare tycker jag.

Är det någon som vet om Sundlöv eller någon annan värvningsansvarig är på plats och studerar spelare från VM lagen???

Clarence: Så Du är alltså inte ens medlem?? Du är bara en lattjo typ med dator och modem som bara liksom tycker till lite här och där? Trivs bättre under korkeken än att tänka till själv och göra något?

Strålande.

Lilljanne: "... själv ta initiativ och försöka bidra med lösningar". Tycker nog banne mej att det är invalda personer i styrelsens sak att jobba med det där. Inte fansen som inte är med i klubbens organisation...

65selander: Om nu Korhonen sticker så måste ju Lundström få 2:a spaden i Brynäs. Det skulle vara skit bra för Jocke att vara 2:e keeper bakom Honken för en säsong för att lära sig av en nhl och landslags meriterad målvakt för att sen kanske få 1:a spaden säsongen 06/07....

Eller vad tycker ni ??

Jompe: Jo, jag hoppas naturligtvis också på att det äntligen vänder åt rätt håll. Reflekterar bara över att samma intentioner ju hörts i flera år utan att skutan sen verkligen vänt. Brynäs spelade kval -03, var ett mål från att göra det -04 och fick åter spela kval -05. Brynäs måste tillföras nytt folk i organisationen om det ska finnas nåt hopp om en ljusning.

MrRedhawks: Har aldrig räknat med Korhonen i Brynäs sedan Honken kom hem förra säsongen eftersom han inte vill agera båsöppnare.

Hoppas ni betalar bra eftersom han har kontrakt fortfarande med Brynäs eller så skickar ni #82 Matthiasson istället för cash.

tjena tjena alla brynäsare

ni verka kanske tappa Korhonen till Malmö

micke: "Icke att förglömma att vi borde gått en hel del plus denna säsong. +2,1 mille under grundserien och ytterliggare nästan 2 mille under kvalserien."
Källa?

Clarence: Vilket ansvar har du och jag, som medlemmar, för att styra skutan rätt? Hur mycket tid, engagemang och resurser är du och jag beredda att lägga på att ge Brynäs rimliga förutsättningar? Jag påstår att ledningens engagemang står i relation till det engagemang vi medlemmar visar. Sitter vi bara på arslet och gnäller känner organisationen varken stöd eller krav utifrån. Tycker vi att utvecklingen går åt fel håll är ett förhållningsätt att kräva att nå´n annan ska vända utvecklingen (ordföranden, chefen, statsministern osv.). Ett modigare sätt är att själv ta initiativ och försöka bidra med lösningar. Brynäs är alldeles för viktigt för att överlåta hela ansvaret åt "nå´nannan".
Vad vill du bidra med?

Clarence: Men det är ju exakt det som i n t e skett. Organisationen utvecklas men alldeles för långsamt. Medlems- och sponsorsvård är krtaftigt eftersatta. Professionaliseringen på alla poster i organisationen aknas, medisstrategi likaså. Men jag är fullkomligt övertygad att vi nu har ett gyllene tillfälle att åstadkomma verkliga förändringar. Positiva förändringar. Nya mål, tydliga mål, tydlig strategi. Ny arena som bör markera ett positivt avstamp.

Nya Brynäs.

Jompe: Det är bara det att Brynäs har tänkt "börja från ruta 1" i 3-4 år nu...

Clarence: "Vet och vet". Med andra ord, Du har inte en susning. Och har Du inte en susning så är det kanske osmart att formulera sig så kategoriskt som Du gör.

Tror jag att Sundlöv försökt värva Samuelsson? Nej, det tror jag inte, och en god del av förklaringen till det är säkert ekonomin. Vi kan inte bjuda över klubbar som FBK, Frölunda, kanske HV. Det vet alla här. Men märkligt nog finns det en och annan här som trots det håller på Brynäs. Vad beror det på? Fundera på det ett tag.

Att sura över att vi inte har pengar att värva de allra dyraste spelarna i elitserien leder inte den här klubben framåt. Tänket i klubben måste förändras i grunden, vi måste börja om från ruta 1 och fråga oss vad vi vill att den här klubben ska vara, hur den ska arbeta, vilken hockey den ska spela, och bygga något spännande som vi säljer till sponsorer och supporters. Titta in på www.stödbrynäs.nu för ett mer utförligt resonemang om detta.

Köpelag går det 13 på dussinet, men det finns bara ett Brynäs.

micke: Jo, det skulle smaka det. Men brukar Brynäs vinna några dragkamper om meriterade spelare? Inte speciellt ofta om ens nån enda gång, tyvärr.

Jompe: Vet och vet. Men tror du att Sundlöv kontaktat Micke Samuelsson? Skulle inte tro det, va!?

micke: Spelare av Samuelssons kaliber är noga att välja lag. Vi må vara på väg i rätt riktning men i nuvarande läge känns det vanskligt att välja oss om man är landslagspelare.
Att vi sedan inte har ekonomi att bjuda mot är självklart, snacket om 100000 kr för honom är inte sant, det räcker inte på långa vägar.
Vet att vi ville ha Tarvainen när han gick till LHC, det var bara ett problem, LHC kunde betala 50-60000 kr mer,, i månaden!!!!

Icke att förglömma att vi borde gått en hel del plus denna säsong. +2,1 mille under grundserien och ytterliggare nästan 2 mille under kvalserien. Med Honken och div. andra lockoutspelare/tränare så borde det ändå bli 1-2 mkr över. (Såvida inte Sundlöv och co har dragit över utgifterna ngn annastans å det grövsta)....

Clarence: Du vet alltså att Sundlöv inte kontaktat Samuelsson? Du vet det? Några ytterligare insikter och avslöjanden kring värvarcirkusen Du har att delge oss?

Clarence: Iom att vi slipper avlöna två förstamålisar (förutsatt att Korhonen hittar en ny klubb) så kan jag tänka mig att det finns lite extrapengar att lägga på ett nyförvärv, varför inte knycka Samme framför nosen på HV?

Anneli: Nä precis, jag tror inte Micke S vill spela i "fattigBrynäs" när det finns betydligt frikostigare föreningar vad det gäller spelarlöner. Så resonerar nog många andra namnkunniga spelare också. Och det är det som är så tråkigt. Lika tråkigt som att Sundlöv inte ens tillfrågar spelare av Samuelssons klass, ja. På din första fråga "Har någon verkligen sagt att det inte finns pengar till värvningar?" Ja, stora slantar lär det ju i alla fall inte finnas kvar till några stora spelare. Den som tror det är naiv...

Bortse från alla stavfel i mitt tidigare inlägg. Är så glad att det är "Lill Lördag" i dag :-)

Sådär ja då var skrivbordet städat så att man ser bordskivan igen och

Brynäs har nyss slagit MoDo med 6-5 hemma. Tack för den som uppfann DvD. Varför leva i nuet när man kan leva i det förgågna :-)

65selander: Club munkas kanske var ute och demonstrerade? "Fler nya spelare till Brynäs IF", "Sparka sundlöv", "Sparka hela truppen och köp nytt" kan ju vara tänkbara plakattexter. :-)

JanT: Myling var då inne på HS 1:a Maj iaf. Han tog väl en titt efter 1:a Maj tåget :-)

Huge: Förlåt! Även Hocke, Mocke och allas vår vän Ove Myling saknas tillika!

Huge: Ja, var har munkas tagit vägen? Börjar faktiskt sakna honom. Märkligt att munken, cusken, magico och ahlberg försvann samtidigt......

Gusten: å ärter.....eller?

65selander: *lägger till hjorthornsalt i inköpslistan*

Mickis: Har nog med att göra att dom vill sprida matcherna på försäsongen och sedan så blir det lite bättre drag i en liten hall än ett tomt Gavlerinken där dom ändå spelar under säsongen.

Ser att försäsongsturneringarna blir lika roliga som i fjol och i år så finns även Cupen i Mora med :-))

Gusten- Börja baka

Varför kör Brynäs inga träningsmatcher på hemmaplan, Sandviken räknas inte riktigt. Det bygger upp ett sug om man får en chans att kolla in laget i g-rinken.

By the way: när går tiden ut för bif att presentera namnsponsorn?

« · 544229 · »