1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446111 inlägg · 7966 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Jaokb Johansson 100% klar för Rögle.

Patrik Rönnqvist klar för Skellefteå.

Portello:
Jaha

Nu är det klart att Kyrö tränar luleås J20-lag nästa säsong.

För artikeln, se länk.

Clarence: Ja, man kan verkligen fråga sig vad Brynäs-trojkan gjorde i Alplandet på föreningens bekostnad om det inte var för att
spana in nya spelare. Konferens kanske ?

Huge: Och förresten, Mr Seriös kommer jag att kalla dej hädanefter. Konsekvent...

claesw & Huge: Ta och skärp er lite båda två nu, va! Här går M. Sundlöv , efter att han kommit hem från Österrike, ut i pressen och säger att han och Boork i n t e varit i Innsbruck för att spana in någon eller några spelare för Brynäs räkning. Med det svaret från sportchefen som bakgrund, som vi väl får tro på - eller...? - försökte jag bara va´ lite rolig i min undran om det bara var en nöjestripp som gjordes ner till alplandet. Tänk vad ni kan få till det...

Clarence: Ja, claesw prickade fullständigt rätt i sin analys.
Du får tycka vad du vill, men räkna inte med att bli betraktad som seriös.
Det blir man nämligen inte om man sågar en resa till Wien, utan att ha en aning om vad som avhandlats.

Clarence:
Jag tror Huge irriterar sig på att du är så bergsäker på än det ena och än det andra; särskilt när det är till Brynäs nackdel.

Huge: Så här enkelt är det att svara på dina påhopp: I det läge av kvalserien jag skrev att "Skellefteå är minst en halv klass bättre än Brynäs" då var Skellefteå minst en halv klass bättre än Brynäs. I det läge av kvalserien jag skrev att "Brynäs håller inte elitserieklass" så höll inte Brynäs elitserieklass. I det läge av kvalserien jag skrev att "det blir SAIK och Leksand som går upp" så talade allt för att det skulle bli SAIK och Leksand som skulle gå upp. Allt enligt min åsikt och min uppfattning. Får jag bara rent allmänt fråga dej en sak? Är det tillåtet fö r exempelvis mej att uttrycka, tycka och tro som man vill även om det råkar gå stick i stäv mot vad du tycker??

Zidlicky ryktas ju inte helt oväntat vara på väg till Mora... han vore självklart en kanonförstärkning för vilket lag som helst, men kom ihåg att det bara är lockoutkontrakt som är aktuellt...

Huge:

Vissa måste bara ösa galla över klubben, ständigt...

När de dessutom inte skriver något om sig själva i presentationen, borde deras inlägg inte ens beaktas.

GävleLasse:
Nu får ni väl kamma er med nonsensinlägg ; )
Är det "flest inlägg vinner" eller?

Wesley: Nej jag tror att en back av hans kaliber inte skulle göra bort sig i Brynäsdressen.

bobby: Du är förlåten. Marek är faktiskt inte så pjåkig.

Wesley:

Skrev lite fel ;) Jag menade med att han gjorde ett bra VM.. och året som gått har han spelat i HIFK :P

bobby: Var det klubben eller Marek som spelade i HIFK....öppet mål så jag kunde inte låta bli :-)

GävleLasse: Annars kan vi ju värva Ryan Smyth. Lär bli svårt för motståndarna att åka skridskor när han har huggit av dem fötterna...

bobby: Ja en signatur av den backen skulle säkert rendera i ett och annat kalsongskott ifrån Brynäsfans runt om i Sverige.

Om det är någon back brynäs ska satsa på så är det Marek Zidlicky som är öppen för en ny klubb som spelade i HIFK och som gjorde ett mycket bra VM och tog hem guldet!!

rackham: Jo, en gång Brynäsare - Alltid Brynäsare... Ränderna går liksom aldrig ur. Det e bara att hoppas att han kommer igång med bygget i första hand.

GävleLasse:
Ja, han är säkert fortfarande Brynäsare, men han är fd spelare i Brynäs. Rätt skall vara rätt.

Hoppas han kan bygga bara!

GävleLasse: Du har kört hårt nu från lördags och jag undrar när eran grupp skall gå ut officiellt med vad ni vill förändra i Brynäs?

rackham: en före detta Brynäsare? Huga, vart skall det här sluta *L*

GävleLasse:
Det kanske är tur att det är Skanska som skall bygga arenan, även om de har en fd brynäsare i ledningen :-)

rackham: Och Brynäs har byggtroll *L* Nej skämt och sido, "bygget" Brynäs måste börja INNE i Gavlerinken... typ inne på kansliet.

GävleLasse:
Ok. Tur att du har byggkoll.

Kimmo Timonen ska inte spela kvar i KalPa i vinter enligt huhuareena.com. Men det står inte vilket lag han är på väg till om det blir NHL-lockout även i vinter.....undra om man ska tömma sitt egna sparkonto och avlöna honom :-)

rackham: Allt skulle ju vara klart till det extrainsatta mötet i kommunfullmäktige den 25 april. Så där ligger ju en naturlig "deadline".

Men som tidigare sagts ifrån Brynäshåll så kulle ju bygget starta direkt efter säsongen spelats klart.

GävleLasse:
När gick Brynäs deadline ut för byggstart?

Även små tuvor kan stjälpa stora arenor :-)

rackham: Gränsen gick när deras egna deadline gick ut. Jag blir lite fundersam över vilka smådetaljer som kan ta två veckor att lösa...

Det var nog ett rejält understatement ifrån Brynäshåll

GävleLasse:
För en som inte har byggkoll: När skulle byggandet börja bygget?
När blev gränsen för misslyckande 2 veckor när det gäller smådetaljer?

Huge: Den stora frågan är vad Clarence hade sagt om det INTE åkt ner...Troligtvis hade han beklagat sig högljutt om detta.

Clarence: "Huge: Låt oss se den "siffran" du menar då först. Än har vi inte gjort det, eller hur?"

Här kommer en av dina "siffror":

"Skellefteå är minst en halv klass bättre än Brynäs. Det står redan klart. Brynäs håller inte elitserieklass. Laget, och klubben, är i spillror . Det blir SAIK och Leksand som går upp."

Inte många siffror rätt i den spekuleringen, enligt min mening.
Vilket skulle bevisas. :-)

Poängen är dock att du ifrågasätter Sundlöv och Boorks ev förhandlingar nere i Wien, utan att ha en aning om vem eller vilka dom talat eller inte talat med.
Eller så var du med i förhandlingarna.
Vilket alternativ gäller?

AD: Stackars honken

wesse: Han gjorde två räddningar åtminstone

AD: Vilket jävla såll

Ja ingen drömstart för Honken precis....

Huge: Låt oss se den "siffran" du menar då först. Än har vi inte gjort det, eller hur?

GävleLasse: *ASG* "Om man sätter ett datum när byggandet skall börja bygget och misslyckas att börja byggandet så är det inget annat än ett misslyckande." På tal om misslyckande... min gamla svenskalärare vänder sig i sin grav över den meningen.. Men jag hoppas att ni förstår vad jag menar....

rackham: Om man sätter ett datum när byggandet skall börja bygget och misslyckas att börja byggandet så är det inget annat än ett misslyckande.

Om man går ut och säger att det endast är smådetaljer som är kvar och det fortfarande inte hänt något efter två veckor är det även det ett misslyckande.

Det finns fler "anledningar" till varför förseningen blivit men det finns ingen anledning att belysa detta här. Däremot så förväntar jag mig ett full rapport på årsmötet.

Nu är jag av min fulla övertygelse förvissad om att det inte är DÄR som "tröskeln" till en ljusare framtid, ekonomiskt, sportsligt och organisatoriskt ligger. Detta problem löser vi inte med att bygga en ny arena. Kanske skjuter vi problemet framför oss ett tag till genom att få in friska kronor in i verksamheten genom kringarrangemang som mässor och liknande. MEN Brynäs har fortfarande en rent amatörmässig skötel av klubben på många områden och så länge det fortgår kommer problemen fortsätta att finnas.

Det går inte att bygga sig ur krisen.

GävleLasse: mm-...han skulle vat bra..

GävleLasse:
"Fatalt misslyckande... Definition: Ett misslyckande som ger allvarliga konsekvenser."

Min tanke är att det är först när vi vet om det är ett misslyckande eller inte som vi kan kritisera föreningen...

Nu är jag inte insatt i byggsvängen, men att under kortare tid än ett år projektera en arena är nog ganska bra jobbat.
Sedan går det ju alltid att fråga sig varför Brynäs hängde på de orealistiska (och för Brynäs ofördelaktiga) planerna på en event-arena på Alderholmen.

Byggklart ht 2006 eller ht 2007 kvittar, bara vi får ett besked!

65selander: Som jag ser det en ältande signatur om att man ska hålla på Brynäs och inte vill ha några nya guld.

wap.hockeysnack.com
Nu ser jag inte länken ang Karlber mm. Det är ruggigt mycket pengar i Schweiz. Anger fick väl upp till 2 mille samt fri bostad och bil nu när han värvades till 1:a ligan.

wap.hockeysnack.com
Frisco det där är inget ältande utan en bön eller en sk signatur. :-)

Lundström 6: [Till den som tar åt sej: Ältande av samma saker inlägg efter inlägg är ett sätt att skapa dåliga vibbar.]

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD

bobby: Hur skulle vi kunna martcha Schweiz lagen när inte ens Leksand klarade av att behålla Mikael Karlberg när dom öppnade valvet. se länk:

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
                                            ALLTID

Joshua_Tree: ...eller så var det Keb Eriksson som hade skrivit artikeln...

prosten: Hoppsan! Då mindes jag fel om vad som stod i den där artikeln lik förbannat då. Det måste vara mitt alzheimers... ;)

« · 546979 · »