Brynäs IF

715263 inlägg · 7953 ämnen

Silly season

« · 710677 · » Till forumet


Sv: Silly season
Undrar om han är släckt med Lasse Angell på aftonbladet..
Kommentera

Sv: Silly season
Falken: Verkar ganska klart nu...skönt!
Kommentera

Sv: Silly season
Angell så gott som klar eller kanske till och med helt klart. Känns riktigt bra i alla fall!
Kommentera

Sv: Silly season
brynästigern:
”En stilla undran..Om nu Honken drar iväg till NHL, då lär ju Brynäs gå ut och försöka värva en back up till Sperrle eller hur ?”

En back up?

Vore det inte bättre att värva en målvakt i det läget? =)
Pelle Borås Idag kl. 13:06

Vet inte hur du tolkar mitt inlägg men det jag menade var att om Honken försvinner så lär Brynäs försöka hitta en ersättare till honom.
Kommentera

Sv: Silly season
Albert Hall: Jo, det hela var väl ett ironiskt inlägg. Å andra sidan kan BIF ge både Luleå, Chicago och Nordquist ett erbjudande ingen kan tacka nej till... Åsså ett sånt här ;)
Kommentera

Sv: Silly season
micke: ingen hockeyspelare kan väl vara framgångsrik INNAN han spelat i Brynäs? :)
Kommentera

Sv: Silly season
micke: Nordquist har kontrakt med Luleå även nästa säsong. Det finns med andra ord bara två alternativ för honom, NHL eller Luleå.
Kommentera

Sv: Silly season
GävleLasse: "Det blir nog svårt.... Men 4 av 6 är ju inte illa pinkat..."

Det vet jag inte om det är positivt eller inte. Att ha alla LIF:s 82:or i truppen kan väl aldrig vara ett självändamål. Synd bara att vi har de fyra sämsta 82:orna.


(När jag skriver sämsta menar jag inte att dom är usla och sågar spelarna med fotknölarna. Så ingen behöver börja grina nu. Vad jag menar är att Jonsson och Nordqvist är mer framgångsrika hockeyspelare helt enkelt)
Kommentera

Sv: Silly season
Daniel Alfredsson skulle kanske kunna bli våran nye Bissett...
Kommentera

Sv: Silly season
AD: En Daniel femma kanske hehe :)
Kommentera

Sv: Silly season
GävleLasse:
Eller när Boorken säger att Daniel ska in i nästa byte och vi plötsligt är åtta spelare på isen......
Kommentera

Sv: Silly season
AD: Ruggigt effektivt när Boorken vrålar "Daniel, Täck skott!!!" från båset...
Kommentera

Sv: Silly season
GävleLasse: Hmm få se:

Sperrle
Hermansson
Johansson
Casselståhl
Ström
Widing

Stämmer bra det..
Jobbigt det blir i omklädningsrummet

Ove: "Daniel!"
Sperrle: "Ja?"
Hermansson: "Ja?"
Johansson: "Ja?"
Casselståhl: "Ja?"
Ström: "Ja?"
Widing: "Ja?"

Ove: "Inte du!"
Sperrle: "Vem jag?"
Hermansson: "Vem jag?"
Johansson: "Vem jag?"
Casselståhl: "Vem jag?"
Ström: "Vem jag?"
Widing: "Vem jag?"


And the story goes on
Kommentera

Sv: Silly season
GävleLasse: Hellre 6 stycken Daniel än en Simon ;)
Kommentera

Sv: Silly season
Gusten: Det som verkligen oroar är det faktum att vi har hela 6 st. Daniel i truppen nu... Någon slags fetisch hos "mormor" och "papaBoork"?
Kommentera

Sv: Silly season
Pelle Borås: "Allvarligt talat. Brynäs måste väl kunna värva en andremålvakt utan att Honken ska sticka. Eller ska Micke Wahlberg vakta båsdörren."

Visst kan dom göra det, men min poäng var ju att Sperrle själv har uttalat sig många gånger om att han är trött att vara andramålis. Han ska även enligt rykten ha varit missnöjd med att inte ha fått spela mer än 23 matcher förra säsongen. Om han ska komma upp i dom siffrorna i konkurrens med Honken så krävs det fanimej en rejäl avacadobuffé.

"Om de pyntar mig tillräckligt bra kan jag bli tredjemålvakt.
Istället för att träna under sommaren dricker jag pilsner, tittar på fotbolls-vm och äter chips."

Är det du som är #62? ;)
Kommentera

Sv: Silly season
micke: Det blir nog svårt.... Men 4 av 6 är ju inte illa pinkat...
Kommentera

Sv: Silly season
GävleLasse: "Widing, Sunken, Hermansson och nu Sperrle. Det e väl bara Lars Jonsson som saknas..."

...och Luleås Jonas Nordquist. BIF kan sno honom före Chicago, en 16:e forward skulle sitta fint. :)
Kommentera

Sv: Silly season
Allvarligt talat. Brynäs måste väl kunna värva en andremålvakt utan att Honken ska sticka. Eller ska Micke Wahlberg vakta båsdörren.

Om nu Brynäs har fått skit för att inte använda eventuella pengar till etablerade spelare så vore det väl bra om de pyntade Sperrle en del för att ta andraspaden.

Han ser självklart chansen att får spela en del även om Honken blir kvar. Dessutom kanske Brynäs trots de två senaste åren lockar betydligt mer än andraspaden i Mora.

Om de pyntar mig tillräckligt bra kan jag bli tredjemålvakt.
Istället för att träna under sommaren dricker jag pilsner, tittar på fotbolls-vm och äter chips.
Sedan är jag så stor att jag täcker nästan hela målet. Då ska det mycket till för motsåndarna att hitta den lilla lucka som blir kvar i hörnen.
Kommentera

Sv: Silly season
Gusten: Atlanta tror jag inte kommer att höra av sig...

De har en ganska diger skara målvakter. I och för sig vet jag inte hur det ser ut med kontrakten, men nog verkar Kari Lehtonen vara deras #1
Kommentera

Sv: Silly season
AD: Kanske, kanske inte. Atlanta var ju på Honken redan förra sommaren/hösten varför skulle inte dom ha kunnat kontaktat Brynäs och Honken redan nu och sagt att det lutar åt ett kontrakt?
Kommentera

Sv: Silly season
Gusten: Honken drar endast om han får ett envägskontrakt, något som jag tvivlar starkt på att han får. Vad gäller Sperrle så tror jag att han har fått höra att ingen målvakt är uttalad förstekeeper utan det är dagsformen som avgör. Precis som det var för Korhonen. Då har Sperrle en helt ärlig chans att få stå många matcher. På det så tror jag att denna "reunion" som pågår i Brynäs just nu spelar in. Widing, Sunken, Hermansson och nu Sperrle. Det e väl bara Lars Jonsson som saknas...
Kommentera

Sv: Silly season
Gusten: Han tar en ren chansning, har svårt att tro att Sperrle vet mer än vad vi gör om Honkens status där borta
Kommentera

Sv: Silly season
GävleLasse: Vi får hoppas det!
Känns ändå lite obehagligt med värvningen, jag kan inte riktigt få bort tankarna på att Honken drar nu. Sperrle ska ju ha varit riktigt trött på att spela andrafiol...VARFÖR då gå till Brynäs?
Kommentera

Sv: Silly season
Gusten: Det kommer "Pekka" Alcén att ta ur honom...
Kommentera

Sv: Silly season
Enligt rykten så ska Sperrle vara lite obekväm. Hoppas det inte stämmer för då kanske det blir ännu en "husbyggare" som lyfter lön i snickarbrallor i 1,5 år.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: jo och han bekräftade det själv i morgontidningen
Kommentera

Sv: Silly season
mattiaskarlgren:

Har inte det varit klart i en vecka typ :)
Kommentera

Sv: Silly season
Sebastian Karlsson klar!

Länk...
Kommentera

Sv: Silly season
Bissett19: Ström blir nog utlånad till någon allsvensk klubb misstänker jag, men som sagt det beror alldeles på om Angell ritar på eller inte. Blir lite orolig när det gäller målvaktssidan, om nu Honken drar iväg så står vi ju bara med en målvakt i truppen. Vem har vi som 3:e alt ?
Kommentera

Sv: Silly season
Sperrle känns som en bra värvning ung hungrig vill uppåt.
Kommentera

Sv: Silly season
Lunkan: Det kan ju också va en tänkbar lösning förstås. Jag vet ju inte ens om det finns nån bild...
Kommentera

Sv: Silly season
brynästigern: Jo det får vi hoppas,o då har jag inte tagit  med Tryoutbacken Ström!!
Kommentera

Sv: Silly season
Bissett19: Plats nummer 10 bland backarna vikt för Angell då ? Dvs om han nu skriver på förstås.
Kommentera

Sv: Silly season
Tommy: Kan det kanske vara så att det är en gammal bild moringarna är väl inte så noga av sig!
Kommentera

Sv: Silly season

70 Rodrigues: Truppen just nu som är bekräftat av Brynäs:

Målvakter
#1 Johan Holmqvist
#2 Daniel Sperrle NY!
#3

Backar
#1 Niklas Andersson
#2 Jörgen Sundqvist
#3 Daniel Casselståhl
#4 Rodrigo Lavins
#5 Daniel Johansson
#6 Antti Hulkkonen - NY!
#7 Peter Nolander - NY!
#8 Linus Morin
#9 Tommy Sjödin
#10

Centrar
#1 Nicklas Bäckström
#2 Mikael Lind
#3 Mads Hansen - NY!
#4 Jonas Almtorp

Forwards
#1 Andreas Dackell
#2 Mathias Månsson
#3 Björn Danielsson
#4 Daniel Widing
#5 Lars-Erik Spets
#6 Henrik Malmström
#7 Daniel Hermansson
#8 Ove Molin
#9 Johannes Salmonsson - NY!
#10Rikard Gynge- NY!

Kommentera

Sv: Silly season
Tommy: Det har du ju rätt i. Tänkte faktiskt inte på möjligheten att ni redan börjat låna ut från erat lager med backar. :-)
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Har du alldeles rätt i! Hoppas verkligen att han stannar lär bli svårt att hitta en ersättare av hans kaliber.
Kommentera

Sv: Silly season
Gusten: Det var min spontana reaktion också. Vet Sperrle redan vartåt det är troligt att det bär iväg med Honken?
Kommentera

Sv: Silly season
brynästigern:
”En stilla undran..Om nu Honken drar iväg till NHL, då lär ju Brynäs gå ut och försöka värva en back up till Sperrle eller hur ?”

En back up?

Vore det inte bättre att värva en målvakt i det läget? =)
Kommentera

Sv: Silly season
brynästigern: Saken är den att "Honken" ersätter man inte i en handvändning!!
Kommentera

Sv: Silly season
Clubsport:
”En stabil plats som andrekeeper där han får stå matcherna mot blåbärsgängen utan att övertyga för mycket står på min önskelista.”

Är vi äntligen i position igen att börja kalla andra för blåbärsgäng?

Det var på tiden...... =)
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: En stilla undran..Om nu Honken drar iväg till NHL, då lär ju Brynäs gå ut och försöka värva en back up till Sperrle eller hur ?
Kommentera

Sv: Silly season
Stigsson: "Noterbart är att man på bilderna kan se att Peter Nolander fortfarande är med Mora och tränar. Så min fråga till er nu är om ni inte har nån egen barmarksträning eller räknar ni med att få fulltränade killar skickade till er i början på augusti? ;-)"

Han kanske redan är utlånad ;-)))
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Bara att hoppas att det inte ligger nåt i det.
Kommentera

Sv: Silly season
Tommy: Var du tvungen o lägga in den länken, nu får man ju ännu mer ångest :-)
Kommentera

Sv: Silly season
Gusten: Det kan ju va så illa att det ligger något i det som står längst ner i fotnoten till denna artikel.

expressen.se/index.jsp?a=568827
Kommentera

Sv: Silly season
65selander:
Det blir nog bra, han var jäkligt vass i Arboga.
Kommentera

Sv: Silly season
Stigsson: Håller med om att det är lite knepigt, så det oroar mig en aning. Fan vet om inte Honken och Brynäs fått indikationer om NHL-spel....brrrrr....vill inte ha Sperrle som förstamålis.
Kommentera

Sv: Silly season
Clubsport: Tycker det är gott nog att han kommer till Brynäs när han vet att han kan bli båsöppnare hela säsongen.
Kommentera

« · 710677 · »