Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.
- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.
- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.
- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.
- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken.
- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.
BIF:s inköpslista;
Målvakter (1 har kontrakt):
1 st.
Backar (6 har kontrakt):
2 st.
Centrar (3 har kontrakt):
1 st.
Ytterforwards (5 har kontrakt):
3 st.
Dessutom har Per Mårs och Kristoffer Jobs kontrakt men som jag ser det platsar inte dom bland Brynäs fyra kedjor nästa säsong, så dessa namn lägger jag åt sidan.
Målvakter:
I tidningarna nämndes Tingsryds Ville Koivula, och Janne Kock (i sportkommittén) bekräftade att hans namn visserligen diskuterats men "att man tittar på mer etablerade i första hand". Efter det skrev man att BIF redan varit i Finland och kollat på upp till tre finska landslagsmeriterade spelare varav en var målvakt. Spekulatiorna tog fart. Vilken finsk landslagmeriterad målvakt kan det vara?
Fredrik Norrena, TPS Åbo: Kontraktet går ut och enligt Frölundas ordförande så är Norrena ett av många namn man kollat upp. Man ska väl inte glömma att Frölunda har "slutspelssensationen" Lundqvist och en värvning av Norrena skulle sätta honom i en knepig sits, han verkade inte glad när Expressen intervjuade honom. Norrena själv vill lämna TPS och få nya utmaningar. Enligt min mening det hetaste tipset. Att han till Arbetarbladet säger "har inte snackat med sin agent på länge så jag vet inte huruvida BIF är intresserad" säger absolut ingenting. Bara det att han vill ha klart med en klubb så fort som möjligt men inte snackat med sin agent på länge tycker jag verkar lite underligt, är det något man inte vill (får) avslöja? Norrena har erfarenhet av Esko Nokelainen i landslaget.
Pasi Kuivalainen, Pelicans: Trodde jag var det hetaste namnet med tanke på att Pasi haft Esko som tränare i Ässät. Sedan får man se att han har ett år kvar på kontraktet med Pelicans. Ridå...
Markus Korhonen, Kärpet: Saknar landslagsmeriter men har varit i närheten.
Vad finns det annars för finska landslagmeriterade målvakter i SM-Liiga? Jarmo Myllys, Sakari Lindfors, Mika Pietilä. Knappast troligt att det skulle vara någon av dessa herrar.
Backar:
BIF saknar två stycken men samtalar både med Crippa och Danne Johansson. Båda verkar vilja vara kvar och BIF verkar vilja behålla bägge. Blir det så så är backsidan full.
Centrar:
Wahlberg var på gång men han kunde inte motstå ett fett tyskt kontrakt. Harder kostar för mycket att behålla och han är redan avskriven. Vilka namn kan det annars finnas?
Tommy Westlund brukar vara populärt att dra upp. Har haft en usel säsong bakom sig som dessutom grusats av skador. Kontraktet går väl ut. Får han överhuvudtaget nytt kontrakt i NHL? Om inte så...
Ytterforwards:
Tre stycken behövs.
Kenneth Bergqvist : BIF förhandlar med honom. Hur intresserad är man?
Tommi Miettinen, Ilves: En av de landslagsmeriterade forwardserna BIF kollat upp? Hockeymagasinet skriver att han enligt finska tidningar är helt inställd på spel i Sverige. Låter väl troligt tycker jag.
Markus Matthiasson, TIK: Målskytt som flera är ute efter och öppet gått ut och sagt så, inte ett knyst från BIF dock. Matthiasson själv är brynäsare sedan barnsben och kontraktet går ut med TIK, han vill till BIF. Väntar såklart till efter kvalserien innan han skriver på ett nytt kontrakt. Helt klart en kille som skulle göra mycket nytta, stark, oöm aggressiv och målskytt. Dessutom med Brynäshjärta. Såklart BIF är intresserad.
Kyösti Karjalainen: Tror jag inte på för fem öre. Bara det att han kostar 400.000 att lösa från DIF säger väl allt.
Det är väl möjligt att en plats tas av en junior oxå (Jobs, Floberg, Östlund).
En sammanfattning på hur jag ser läget nu iallafall. Vad tycker ni (utan att använda enbart versaler, tvåhundra utopstecken och alla svordomar ni kan) ? :)