1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742193 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Han åker på Sandström också där men denna gången är det ingen som bryr sig av zebrorna.

Vill se höga klubban igen för den såg väldigt tveksam ut.

bifhjärta: Felix spelar som en gud i inledningen. Dags för resten av laget att vakna.

Riktigt bra start av Sandström, viktigt.

MONSTERRÄDDNING!!!!!

Brynäsgubbe: Inte avsiktlig offside???

{7800}: Det här ser fan yrsligt ut. Och utvisning!?

Men herregud han skjuter pucken och han åker rakt in i klubban....

BP direkt 😂

Kilström står och tittar på, ja, jag har ingen aning vad fan han tittade på... Dagdrömmer kanske.

Skrubben: Haha, känns som att det ryktas om honom varje silly season.

Älskar vårt nya intro. Fyfan gåshud. Det var riktigt coolt i arenan.

Forsberg 1978: Vore väl inte helt orimligt...

Är det hjärnskakning på Bertil?

Skrubben: Mot Linköping såg jag Jonas Nordqvist på läktaren...

Frölunda TV.....Vart hittar man en objektiv kanal som sänder matchen?

Slänger in ett till rykte:
Nicklas Danielsson på plats i Gavlerinken. Behöver inte betyda någonting då han har kontrakt i Schweiz. Men jag tycker det är värt att nämna när jag nu såg honom.

Har laddat med en underbar öl från Tree House Brewing, snart dags att ge sig iväg till Gavlerinken!!

{7225}: Tror inte alls på Dansk, Pecka sågade honom rätt hårt på våran "Hockeyfest" i vintras. "Alldeles för fladdrig." Lät omdömet då.

Peja: Nu börjar nervositeten smyga sig på. Får nog sänka en single malt innan nedsläpp för att lugna mina franska nerver...

Skrubben: Vilka är era favoriter som målvakter från Sverige All time...finns ju såklart en del att välja på...min favorit var Pelle Lindbergh :)

Skrubben: Lindbäck har rutin och kontakter från NA som Alsenfelt saknar. Han är ju också väldigt duktig i spelet med klubban, vilket de värderar högre där borta. Så för en NHL-klubb är han ett säkert kort som back-up, det är inte Alsenfelt. Sedan är förstås konkurrensen stenhård, om man ska vara helt ärlig så är ju framförallt kanadensarna mycket bättre på att skola målvakter än vad vi är.

Peja: Så kan man se det. Men om man läser lite i NHL-forum och bland tidningar där borta, så är den generella bilden att det är ett överflöd av bra målvakter just nu. Eddie Läck hamnde i en svacka och direkt började man spekulera om han fått sitt sista NHL-kontrakt.

Ska någon av de "äldre" målvakterna från SHL få chansen i NHL så bör Alsenfelt ligga först på tur. Men där snackas det än så länge bara om att han förmodligen kommer stanna i Malmö.

Agenten: Dansk lämnade dessutom Brynäs på ett halvtaskigt sätt senast. Han borde vara mer aktuell för en allsvensk toppklubb än för Brynäs.

Agenten: Jag skriver bara var jag tror.

Får jag välja så väljer jag som dig.

{7225}: Varför snackar du om Dansk hela tiden? Det är ju en sämre version av Sandström. Det dom iof har gemensamt är att dom verkar älska att släppa in billiga mål.

Lindbäck
Svedberg
Ericsson

Någon av dessa vill jag se, det kvittar vem men skulle jag få välja så får det bli Lindbäck.

Skrubben: Du kan också se det som att det krävdes en långtidsskada i ett läge där Lindbäck var kontraktslös för att ingen NHL-klubb skulle erbjuda honom ett vettigt kontrakt.
Jag tycker att han var avgörande i Rögles matcher mot Karlskoga. Han tog inte ALLT, men han gjorde många kvalificerade räddningar i viktiga skeden av matcherna. Att han hade 1,64 insläppt/match och 93,5% förstärker också bilden av en bra matchserie.

{7225}: Då vet vi att det blir nåt helt annat

Skrubben: Jag tippar på Dansk/Rautio, Sandström till AHL.

Skrubben: En av SHL:s bästa målvakter summerar jag experternas åsikter till. Bekräftat av en landslagsplats.

Discolight94: Hoppasinte Bengtzén står som åsnan mellan hötapparna i form av Eriksson och Lindbäck nu bara. Inte för att jag kan förutsättningarna närmare men det kanske är Jocke som kan vara minst komplicerad få över av de två? Då hoppas jag Bengtzén inte velar och avvaktar utan snabbt lägger sin kraft på Eriksson . Vill hur som helst inte se att vi missar båda p g a ett för begränsat intresse eller snålhet från Brynäs sida.

Peja: Jo. Det är snarare så att bra målvakter får lämna NHL för att är en så oerhört stor konkurrens om jobben som finns där borta.

Nu var Lindbäck inte ens SHL:s bästa målvakt den tid han var här. Och i kvalet imponerade han inte alls. Det skulle behövts en enorm prestation av honom i Rögle för att NHL-organisationer skulle vilja ta in en 29-åring, som dessutom redan fått massvis med chanser i NHL med aldrig riktigt tagit tillvara på dom.

Mrassarson: det är inte otänkbart att en skadefri Lindbäck kan få chansen i NHL igen.

Är det någon som hört något om Lindbäck? Varför skulle han inte spela för oss nästa säsong? Känns som ryktet har sagt att han är klar i princip.

Discolight94: Tyckte att jag läste nånstans om att Jocke var på väg tillbaka till KHL

bradberry: Brynäs behöver en uttalad förstakeeper som spelar 35-40 matcher. Är helt övertygad om att det inte gynnar någon att spela varannan som de gjort i Brynäs... Ingen kontinuitet öht.

bradberry: Också klart att Welch lämnar Malmö. En annan tung defensiv pjäs.

Discolight94: Solklar målvaktstrio till nästa år...

Limpan
Jocke
Rautio (på utlån)

Ha, ha, ha...😂

Discolight94: Och Tom Nilsson klar för Djurgården, han hade varit en bra ersättare till Bertilsson.

Så, Viktor Fasth klar för Växjö. Bara för Brynäs att slå till på Joackim Eriksson. Om inte Lindbäck går att lösa så ska vi ha Eriksson.

Lite extra inkomster till oss.

Får vi ersättning för 2 eller 3 av de 4 år det delas upp på?

Game day!!!

TACKLAS BRYNÄS!!!

Har tagit ut lite intressanta spelare inför nästa säsong:
Nicklas Jensen, FW
Linus Videll, W/C
Richard Gynge, FW
Sam Löfquist, D
Niclas Andersén, D
Anton Rödin, FW
Mario Kempe, FW
Patrik Zackrisson, C/W
Johannes Salmonsson, FW
Nick Sörensen, FW
Johan Larsson, C
Klas Dahlbeck, D
Mattias Janmark, C/W
Patrik Nemeth, D
Anton Lander, C
Pontus Åberg, FW
Viktor Lööv, D
Daniel Zaar, FW
Christian Djoos, D

{7981}: tror det var någon som övertolkade Öströms (rödins agents) dementering.

Inkazar: skrollat igenom canucks forum och det stod inget om att de skulle förlänga med honom. Borde ha stått något där.

Pettisbif: Den som ligger närmst till hands där är väl Gynge med tanke på hans (korta) tid i Brynäs plus att han verkar gilla att arbeta med Melin.

Skrubben: så är det. Men det kallas silly av en anledning.

BZ kanske har visat intresse för alla, vem vet, men konkreta bud lär inte alla 6 ha fått.

Läste ett påstående om att Canucks och Rödin har dementerat en hemflyttning för Anton. Men har letat som en blå och inte hittat det. Någon annan som har bättre lycka?

{7225}: Ryktena hittills:
1) Patrick Zackrisson
2) Anders Lindbäck
3) Niclas Andersén
4) Anton Rödin
5) Rickard Gynge
6) Robert Rosén

Bengtzén får råna en bank om han ska ha råd med allt detta.

« · 1820107 · »