Brynäs IF

710992 inlägg · 7953 ämnen

Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13

1562631 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
hedas: Placera hela laget på läktaren och låt damerna alt. J20 lira!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
tjugo8: P.g.a. uttalandet börjar spelarna tro att de inte kan missa slutspelet och fokus från nästa byte bleknar.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Carl Lejonkräk: Det är givetvis sant men han tillför mindre än vad ex #16 gör just nu och det är inte godkänt. Tycker inte heller bara att Nordqvist ska bära skulden utan att någon mer borde få känna på bänken också och just nu är Harju enligt mig sämst beträffande allt. Sen måste ju Löf eller Styrman också få sitta där.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13

Treklövern1912:

Så sant

Det där Farliga-snacket är inte nått spontant utan nån konstig strategi de antagit...kanske för att få prata om nått trevligare än att älta nuvarande situation...

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13

hedas:När man tittar på de tillgängliga spelarna just nu så är det ju otroligt svårt att formera ett lag som man ens i sina vildast fantasi kan tänka sig ska slå Rögle.

Persson är hans säsong över, varför ingen info från Brynäs om honom? Han och Enterfeldt skulle behövas

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Carl Lejonkräk: ok
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Carl Lejonkräk: Jag hade gärna petat Harju, pojken har ingen fart på skridskorna och klarar inte av att ta en tackling. Fruktansvärt usel har han varit.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Kahn: Göransson känner jag inte till någonting om men kanske det. Lauritzen var väldigt bra mot Växjö därför vill jag se honom i första.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
TJ:s uttalande "Vi blir farliga i slutspelet" är inte så genomtänkt då fokus på nästa match eller vi tar en match i taget försvinner.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Carl Lejonkräk: Vill se Lindblom istället för Lauritzen och Göransson istället för Nörstebö. Annars bra.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
tjugo8: Finns ingen lokalreportet som törs ställa de frågorna!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13

maddog1970: Nu är Röglematchen verkligen viktig, tre poäng är ett absolut måste. Honken vill jag se i kassen också vill jag se Emil Larsson. Låt Järnkrok och Elias leda en varsin kedja. Klappor och hockeyorgel är ett måste.

Så här vill jag se laget:

Honken

Djoos-Gunderson

Lauritzen-Järnkrok-Ollas

Sundgvist-Jacobsson

Harju-Lindholm-Wännström

Nörstebö-Löf

Granström-Hansen-Larsson

 

Johansson-Lindgren-Widing

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
sylf, tjugo8: Ja, men ska en erättare in så ska det vara någon etablerad sportchef. Får man tag i en sån så är det bara att köra. Men att ersätta med Sjödin, Dackell, Djoos eller liknande blir ju en ren chansning. Det måste vara någon som har vana att bygga lag och som har ett ordentligt kontraktnät. Ingen som måste starta om på noll som Sundlöv gjorde när han tillträdde för i så fall är ju Sundlöv ett bättre alternativ alla dagar i veckan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13

Treklövern1912:

Frågorna som måste ställas till TJ är (men aldrig får svar på av politikern TJ);

Kan du verkligen hävda att du har spelartruppen med dig?

Ingen gör ju som du säger?

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Zzz: Det är väl ingen här som måste säga att han eller hon är bättre, sånt finns det ju för fan folk som är tillsatta för att sköta. Att det däremot finns nån som är bättre lämpad behöver man inte ha studieskulder för att inse!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Zzz: Tränarna har förbrukat sina förtroenden. Med tanke på nästa säsong borde tränarna avgå frivilligt för att öppna vägen för en nystart. Om samma tränare är med även nästa höst kommer denna totala härdsmälta bara att fortsätta.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13

Zzz:

Nej, Sundlöf är nog det sista tillgängliga alternativet...öööhhh...

I övrigt hade du en bra sammanfattningn

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
foppa78: Finns det någon mer passande som man kan ta in så är det bara att köra. Men att byta för att byta är ju inte värt ett skit.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
maddog1970: Nu sover alla, rullar i sängen, efter nattens krismöte.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
sylf: Oavsett om det finns någon bättre tillgänglig eller inte så ska Sundlöv ersättas? Du tänker utifrån att det säkert finns någon som passar bättre och som vill till Brynäs. Men eftersom vi  inte har en jävla aning så är det mer komplext att byta sportchef än tränare.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Har brynäs kallat till någon presskonferens ännu?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13

Zzz: Allt är mer passande än Sundlöv att han inte inser att han ska avgå ihop med TJ och GP är fan patetiskt in med nytt blod och nytt tänk det kan INTE bli sämre vi har ju redan nått botten för att stanna något måste göras och det skulle gjorts för länge sen! Jag är så jävla urbotat less på det här nu!

Något är riktigt jävla fel i truppen!

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Zzz: Varför skulle nån här utse en ersättare? Däremot har nog 99.9999% härinne kompetensen att se att han MÅSTE ersättas!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
sylf: Nej och det har jag väl aldrig sagt? Det jag menade var att ingen här inne har kompetensen att utse en ersättare som skulle vara med passande än Sundlöv.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
tjugo8: Robin, Bertil, Gunde, Kilström, Djoos + 3 nya är vad vi behöver nästa säs. Och det bara på backsidan. Sen återstår 2 målvakter och 7-8 forwards.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Zzz: Det är väl ingen här som har ambitionen att bli sportchef heller?!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
sylf:
Kanon, letade lite mer noggrant, Robin.J hade fö mest speltid dessutom (vem fan är det fö som räknar dessa minuter...?)

Vi får skratta åt eländet;
"det känns nästan som en förolämpning att kalla Brynäs försvarsspel för hönsgård. En förolämpning mot hönsen."
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13

Ja mina herrar har TJ och Sunklöv avgått än!

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13

Oavsett om vi lyckas harva oss till slutspel eller ej så måste det till förändringar till nästa säsong. Kanske också på ledarsidan. Jag gillar Tommy Jonsson och med rätt manskap hade det inte behövt sluta så här. Men iom att han har fått harva på hela säsongen och inte haft förmågan att få gruppen att vända det här så tror jag hans förtroende i truppen är förbrukat. Han har vänt på varje sten och inget har hjäpt, han hade inte verktygen att få ihop det här laget. Tyvärr.

Frågan om Sundlövs vara eller icke vara är mer komplex då ingen av oss här sitter med kompentensen om vad som krävs som sportchef, vilka resurser som finns och vilka alternativ som finns som ersättare. Men det är väl på tiden att någon ställer dom obekväma frågorna till Sundlöv. Hans felbedömningar på back och målvaktssidan har varit ödestigna. Med eller utan skador har han lämnat ett allt för stort förtroende till våra unga backar som inte har fått det stöd dom behövt för att kunna utvecklas.

Det är en jävla tur att vi inledde serien så bra för annars hade vi spelat allsvenskan nästa år.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
tjugo8: Hockeyligan?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
sylf:
Finns speltid per match per spelare ngn annanstans än Aftonbladet papper...?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Carl Lejonkräk: Jacobsson spelade +1, han borde få bragdguldet!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
KulaShaker: Skellefteå  gjorde fler mål igår än vad Lautitzen, Granström och Hansen gjort tillsamans på hela säsongen
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
sylf:
Bland de vanliga...;
"Det är inte acceptabelt."
"Jag har heller ingen förklaring"

...smög det sig iaf in en ny;
"Det är fan åt helvete."
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
sylf:Poängligan i GD indikerar att Robin Jacobsson och Mattias Nörstebö var bäst igår, de fick tvåpoängare och resten fick ettor. Skrämmande.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Snittbetyg 1,19 är inte det på tok för högt?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
10 Tim sen matchen slutade. Har Sundlöv ställt sin plats till förfogande än?
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13

Carl Lejonkräk: TIK möter AIK i sista omgången om det är det du menar....

TIK kunde ha gått förbi oss om de vann sina sex återstående. Vi har ju dessutom en usel målskillnad.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Kahn: du har missat att lagen under oss också möter varandra.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Carl Lejonkräk: Det var vi inte alls. Det var 18 poäng och målskillnad. Nu är det fortfarande 18 poäng men 15 kvar att spela om.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Kahn: Brynäs var redan klara för nästa säsongs Elitserie innan denna omgång....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Tycker att BIF skall tacka HV för att man slipper KS nu när de spöade TIK.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Gurra88: Är Gnaget och rycker i GP så anser jag att han bör skickas han omedelbart. Vi kan ju inte ha honom i båset i matchen mot Gnaget om han ska dit nästa säsong.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
70 Rodrigues: utan att vara någon expert så tycker jag att det är märkligt att Brynäs inte försökt sig på att lägga om till att spela väldigt defensivt och tillknäppt. Var jag coach så skulle jag satsa all på att hålla tätt bakåt.

Härligt med Silfverberg i alla fall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Robin Rahm, Robin Jacobsson och Fredrik Styrman är redan med på listan bland Brynäs sämsta köp under 2000-talet. Henrik Petre upplevs ju som världsback jämfört med Styret.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
För några veckor sedan så fick jag info om att läget mellan TJ o GP inte är den bästa, TJ har tydligen "kört" över GP när det gäller coachningen av backarna. Det kan ju vara en av orsakerna till att det ser ut som det gör?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
sylf: Absolut, men de vill ju tydligen ha tillbaka honom och då ska man väl ta till vara på en sån chans. För inte fan har han fått någon som helst ordning på försvaret?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13
Gurra88: Han har ju nyss varit i aik?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13

70 Rodrigues: Helt övertygad om att det pågår nån form av schism inom laget.

Även om säsongen inte har bjudit på många välspelade matcher från vår sida så är det bra mycket sämre nu. 

Kommentera

1562631 · »