1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741602 inlägg · 7967 ämnen

SM-final 6 - Luleå - Brynäs

Sv: SM-final 6 - Luleå - Brynäs
Peja: Äntligen Gameday!
Fast det var lite skönt att få hämta andan och det tror jag även spelarna tyckte.
Jag har en bra känsla och tror vi tar matchen idag. Vi behöver komma tillbaka till disciplinen i första matchen. Ett eller max två mål bakåt är nyckeln till vinst.

Positivt för oss är den extra vilodagen som ger två fördelar:

1) den ger vår vingklippta trupp nödvändigt uppehåll och uppladdning
2) Fuleå får en extradag med mediauppvaktning där deras tankar om att slå in matchbollen får mala några extravarv till. Nervositeten hinner fästa sig extra mycket hos det notoriska losergänget från NorrPottn!

Får vi en bra start på matchen och tystar publiken i den trånga ladan däruppe tror jag det kommer gå vägen!

Bisset:

SKITSTOR RISK, med vita jeans, KAN BLI SKÄMMIGT, att sxixa ner sig i vita jeans

Peja: 2 nycklar till vinst: målvaktspelet måste upp på över 90 % och inga dumma utvisningar. Vi måste hålla oss kalla.

Jag missar första perioden och delar av andra idag.. min andra match som jag missar den här säsongen. Den första blev en klar vinst mot Skellefteå.

Peja: Det här slutspelet kommer troligtvis att ta mitt liv om jag inte lyckas få med mig en defibrillator hem från jobbet. Spelar Brynäs som dom gjorde i 3e perioden i match 5 från början så tycker jag att vi borde ta hem matchen

SM-final 6 - Luleå - Brynäs
Nu är det vinna eller försvinna.

« · 2877185