1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750763 inlägg · 7967 ämnen

Snart börjar de...

Snart börjar de...
Tja alla hockeyfreaks!
På måndag drar äntligen säsongen igång och Brynäs hamnar på en sjätte till tionde plats , om jag ska gissa en precis placering blir de en sjätte plats .
Jag tycker att målvaktsidan ser bättre ut i år , Jamie Ram är bättre än Mattias Pettersson tror jag och "Aspen" kanske kan ta de sista steget till att bli "Honkens" arvtagare .
Backsidan är svår bedömd , Christer Olsson har stuckit till Leksand av alla lag!!!
Veli-Pekka Laitinen från finska Pelicans är Olsson ersättare , har enligt vissa rapporter haft problem med tempot . Tommy Sjödin och Pär Djoos blir inte yngre med åren , så till nästa säsong hoppas jag på att Niclas Wallin flyttar hem från NHL .
Adam Andersson är en framtida storback som vi måste behålla så länge de går .
Daniel Rudslätt har dragit till Djurgården och Tony Mårtensson skrev mycket överaskande på för NHL-klubben Anaheim , Tom Bisset fick sparken av klubben , Mike Harder fick inget nytt kontrakt . Dom två är tunga förluster . Niklas Anger 25 år från AIK , Tommi Miettinen från finska Ilves , Simon Östlund från J-20 laget och Peter Nylander f.d Brynäsare från Ryska SKA S:t Petersburg och Kyösti Karjalainen .
Nylander och Kyösti har värvats för att Tony drog till NHL och Jonas Soling kanske blir tvungen att genomföra en korsbandsoperation .
Forwardsidan vågar jag inte bedöma på grund av den stora omsättningen .
Att Esko Nokelainen har tagit över efter Roger Melin är bra , en bra coach , med hårda nypor .

Premiären mot Leksand vinner vi med 4-2 .

M.V.H Tor!

« · 117601