1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742354 inlägg · 7967 ämnen

Timrå IK-Brynäs IF

Sv: Timrå IK-Brynäs IF
Hutta: Samma idioter som inte la BIF och LIF i samma derbygrupp.

sylf:Dom var ganska snäll efter 0-3 matchen, så jag får väl vara lite ödmjuk tillbaka.

Hutta: Derbygrupperna som ställer till detta kaos

65Selander: Ja, konstigt är det. HMM, Brynäs 5 i tabbellen nu.

65Selander: MIF 2 p.Skit åxå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

65Selander: Finns en vettig förklaring till derbygrupperna. Geografin! Tre lag från "norr". Modo, Lule, Tik. I den gruppen bör ju ett lag som ligger nära hamna, dvs Brynäs eller Leksand. Man kan ju hoppas Löven eller Skelefteå går upp så kan dom ha sin sandlåda för sig själva där uppe.

Hong Kong: Sett till geografin kan jag förstå det men att placera lag som står för det mest klassika derbyt i landet är konstigt.

Hong Kong: Derbygrupperna är bajs som Rodrigues skulle ha skrivit!

Hong Kong: Tyvärr så är det Djurgården o Stockholm som styr Svensk hockey, fatta va pengar dom drar in varje gång Leksand kommer på besök!!

rafalski: Men hallå! Inse att det mest logiska med nuvarande lag i Elitserien är att strikt dela upp oss i Göta-, Svea- och Norrland. Det är väl eg bara vi Brynäsare som knorrar. Grymt!

Fast tom jag börjar längta efter 14 Elitserielag och 52 omgångar. Man ska möta alla sina motståndare lika många gånger! (Om de inte är så dåliga att de placerar sig näst sist och sist efter 22 omg. Jag gillade dramatiken som fanns vid luciatid i nio säsonger 1987-1996.)

70 Rodrigues: Ja dom får ju inga cash från sina egna iaf.

Synd bara att MIF fick 2p samt att LHF-MoDo inte slutade med sd

20 Lindgren: Det gav lite ökad spänning i serielunken.

65Selander: Kan mycket väl hålla med om att derbygrupperna är bajs. Men,men så är det när pengarna styr. Dock så blir det väldigt lite extrapengar till Brynäs.

Hong Kong: Synd med tanke på att BRynäs behöver vartenda öre de kan få tag på just nu.

Hong Kong: Det stämmer ju eftersom Modo och Luleå lockar så mycket folk, får vi och Luleå bidrag med resorna ;-)

Hong Kong: Så lite aktivitet som det är på Tik:s GB har det nog aldrig varit, grabbarna täppte till truten på dom rätt ordentligt tror jag :-))

70 Rodrigues:
verkar som våra tama tigrar skrämde iväg deras fjäderfän till fåglar ;->

WarhawK: Vilken jämnhet dom visade i kväll. 3x6 skott på mål.

Hong Kong:
Kanske i minsta laget det , skulle föredragit några fler faktiskt

WarhawK: Spelar mindre roll så länge dom gör mål. 27 procentig utdelning får man vara mer än nöjd med.

Njutbar läsning.

1.Färjestad 11 10 0 1 48-25 29
2.HV 71 12 9 0 3 38-23 26
3.Frölunda 12 7 0 5 45-37 20
4.Djurgården 11 6 0 5 32-23 19
5.Brynäs 12 6 0 6 30-41 18
6.Timrå 12 6 0 6 33-33 17
7.Luleå 12 6 0 6 26-29 17
8.Modo 12 5 0 7 23-37 16
9.Leksand 12 5 0 7 39-38 15
10.Mif 12 5 0 7 29-37 15
11.Linköping 12 4 0 8 31-35 12
12.Södertälje 12 2 0 10 29-45 9

Hong Kong:
Jo iofs men jag tycker det känns bättre om dom skjuter lite mer , gärna 10-15 skott till . Inte alltid man får in så många puckar på så få skott ju

Nån som vet hur det gick för Molle?

WarhawK:

Ju fler mål man gör desto färre skott behöver man avlossa.
och
Ju färre mål man gör desto fler skott behöver man avlossa.

Hong Kong: Ser bra ut :-) Men jävlar vad jämnt det är!!! Det är bara "köpelaget o Kringlorna som släpar lite!!

70 Rodrigues: Tänk om vi kunde få ta 3 raka matcher nu och skaffa oss lite buffert nedåt i tabellen.

Puss på er nu skall jag åka hem till lugnets sköna vrå och bara le.

70 Rodrigues: Bara hoppas FBK slår Dif i hängmatchen.

Så blev det lite pengar till mig i kväll :) 4 av 6 gick in på lången. Några dubblar och tripplar rakt ner i kassan varav 50% går till Brynäs.

65Selander: Seger på torsdag med samma spel som idag och det kan bli folk i rinken på lördag.

65Selander: Grattis till 3 poäng.

Växsjö Lakser har skrivit kontrakt med Shaun Podein som vunnit Stanley Cup tillsammans med Peter Forsberg.Det kan man kalla ett nyförvärv..

Nu börjar man bli trött, Växjö ska det naturligvis vara!!!

70 Rodrigues: ...men Lakser var rätt?

westerlind: Ja du ser, nu är det dax att knoppa!!! God natt bröder o systrar!!!

70 Rodrigues: Säg det inte på Tik:s gb...då kommer den falla i tusen bitar...=)

westerlind: Det är Citodonet som börjar verka :-))

Hong Kong: Jag var tvungen :-))

70 Rodrigues: Rasar SpS nu, så vet vi vems fel det är...:-)

Jaha, jag sov bort första perioden kollade in på hockeysnack i pausen och åkte sedan hemifrån. Och kom hem 7 fyllda sps-sidor senare och en seger till Brynäs - härligt! Ska bli kul att åka till Gävle på torsdag, hoppas att det är fler som hittar till Gavlerinken då.

Hälge: Solly solly :-))

70 Rodrigues: Hittade ett citat på www.hockeynytt.se

"Daniel Casselståhl stålade in en pung efter förarbete av Ove Molin och Tommy Sjödin."

Undrar var den skribenten har rökt??

Hong Kong: Vad han rökt ska det ju vara....tydligen dax för mig också att krypa ner i bingen nu.

Hong Kong: Ätit olämplig svamp kanske, ni kanske har samma langare :-)) Kommer du upp på lördag??

70 Rodrigues: Jag är inte ett dugg förvånad över att Lakers satsar hårt. Vi snackar smålänningar! Dom är envisa och företagsamma. Dessutom har dom en grym support från hela Växjös näringsliv. för att inte prata om deras hängivna supportrar. Jag är bombsäker på att vi kan få se dem i elitserien om några år.

Anneli: Men smålänningar ska ju vara snåla!? Vad ska hända med alla fina fördomar om folk inte lever upp till dem? Vad blir nästa steg? Och nej, svara inte på det nån, för då kan jag bli tvungen att moderera. ;)

Anneli: Lika företagsamma som Brynäs o Gävle menar du?

70 Rodrigues: Håller mig på hemmaplan på lördag. Ska bevittna när TFF tar steget upp i allsvenskan igen.

Anneli: Och om nu Öster trillar ner ett steg så finns det säkert pengar över till hockeyn i stan.

Hong Kong: Låter kul. NOT :-))

70 Rodrigues: Nu är du gnällig igen. Stoppa in nappen och kryp ner i sängen. =)

Hong Kong: Ok då pappa :-)) God natt!!

« · 311855 · »