Brynäs IF

715130 inlägg · 7953 ämnen

Transferfönster III

« · 670788 · » Till forumet


Sv: Transferfönster III
70 Rodrigues: Stå kvar i hörnet tills färgen torkat :-))
Kommentera

Sv: Transferfönster III
70 Rodrigues: Det lär vi aldrig få veta...Men jag är rädd för att det inte var en 100%-ig effort av herr Sundlöv. Masken var tydligen nere i Prag och jagade... Sundlöv åkte till Luleå på hockey ;)
Kommentera

Sv: Transferfönster III
GävleLasse: Vilka mer pratade dom med tro??
Kommentera

Sv: Transferfönster III
70 Rodrigues: Lite moment 22 där... Visade inte Brynäs att de ville förstärka när de pratade med Bäcker? ;)
Kommentera

Sv: Transferfönster III
kacken: Litar inte mycket på den där bloggen. Men vill Bäcker stanna nära mamma så låt han göra det!
Kommentera

Sv: Transferfönster III
96 Artisten: Jag förstår Bäcker, varför lämna en klubb som kan vinna något för en klubb där han visserligen får speltid men Brynäs har ju klart och tydligt visat sina låga ambitioner då dom inte förstärkte i det här fönstret, det här var ju det perfekta läget att "smida medans järnet var varmt" och visa sponsorer och supportrar att man nu satsar på ett slutspel. Visst vi har klartat oss över förväntan utan dom skadade spelarna, vi har redan en tunn trupp och det håller inte hur länge som helst.
Kommentera

Sv: Transferfönster III
kacken: Visst har man visat attityd och vågat vara banbrytande. Man ser till och med att det startats en liten trend här i sverige, till de allsvenska spelarnas stora lycka. Jag tror att det faktum att Brynäs kommer fortsätta på inslagen linje och bredda laget istället för att skaffa spetskompetens på avgörande positioner. Vi får se vad som händer...

Målvakter: Honkens och Korhonens kontrakt löper ut efter den här säsongen. Korhonen borde vara ganska nöjd med att ha fått stå 22 av 43 matcher och kanske räcker det för att han vill förlänga med Brynäs. Honken hoppas vi alla på i första hand men han kommer säkert att försvinna efter att ha gjort ett bra VM. Vart det blir får vi se.

Backar: Kommer Sjödin att fortsätta ett år till? Han har ju inte gjort bort sig utan tvärt om varit riktigt bra den här säsongen, jag tror att gubben fått blodad tand å kör ett år till. Lavins och Johansson har vuxit till ett homogent backpar som jag hoppas att de behåller. Öhrstedt, Kuparinen och Sulku kommer nog att vara de backar som byts ut i första hand, gärna med ett par tunga pjäser som är defensivt skickliga plus en spelande back med ett bra skott, en Boumedienne typ.

Forwards: Centerbristen är påtaglig och den positionen måste förstärkas till nästa säsong. Jag vill se att man tar in minst en center som håller väldigt hög klass men helst vill jag se två nya, just med tanke på Lind och hans ljumskar. Ytterforwards har vi många och beståndet kommer väl snarare att bantas med en eller två spelare till nästa säsong. Den som verkar sitta lösast är Gellerstedt. Mycket hänger på om Molin skriver på ett nytt kontrakt

Det ska bli skoj och se vad det blir till nästa säsong men först skall vi spela kklart den här säsongen. Det skall bli spännande att se hur långt vi tar oss på ren vilja i år.
Kommentera

Sv: Transferfönster III
kacken:
Bättre stickor än Roddans tunga ; )
Kommentera

Sv: Transferfönster III
96 Artisten: visar att viljan fanns hos ledningen men tydligen sitter Bäcker hellre och får stickor i röven..
Kommentera

Sv: Transferfönster III
Besserwissrar finns det gott om.
Känner en österrikare som bor här i landet, och kallar svenskar för muppar. Han är totalt oresonlig vad man än pratar om...
Kommentera

Sv: Transferfönster III
65selander: Så rätt...
"Leffe Boork och Micke Sundlöv ville ha Bäcker eftersom Gävle-laget har ont om centrar. Men Bäcker ville inte lämna Värmland."
Kommentera

Sv: Transferfönster III
GävleLasse: Tycker du inte att klubben visat en annan attityd denna säsong? Man valde en tränare med en klar strategi och höll fast vid honom trots kraftiga motgångar, samma gäller spelarsidan där man inte panikvärvar för saken skull utan vill ha spelare (svenska) med rätt inställning. Tanken borde vara att bygga på stommen med några bra namn till nästa år...
Kommentera

Sv: Transferfönster III
kentalalarsson:
Det hackas nog mer bland de födda tidigare, eller hur menar du?
Kommentera

Sv: Transferfönster III
arnio: Jag kommer inte att ändra min uppfattning innan Brynäs visar mig motsatsen. Jag har blivit besviken allt för många gånger för att våga hoppas på trendbrott bara för att man undviker kvalserien och verkar vara nöjd med det. Hade föreningen visat lite mer framåtanda så kanske jag hade varit av en annan uppfattning.
Kommentera

Sv: Transferfönster III
claesw:
Om man är född på 90:talet, ja :-)
Kommentera

Sv: Transferfönster III
arnio:
Hacka på, det är forumet till för!
Kommentera

Sv: Transferfönster III
Malmen: tack Malmen
Kommentera

Sv: Transferfönster III
GävleLasse: Jag sätter mig bara emot att du talar om nästa säsong som om do med 100% vet att det blir en skitsäsong. Du skriver tex. att Brynäs inte kommer att satsa och att vi kommer att tillhöra bottenträsket igen. Respekt för din erfarenhet men tryck in ordet "tror" ibland när du pratar om framtiden så skall jag sluta att hacka på dig.
Kommentera

Sv: Transferfönster III
sylf: Jajjemen,Rudan o Johnson har vi mycket att tacka för,ser gärna Rudan tillbaka nästa säsong.........
Kommentera

Sv: Transferfönster III
GävleLasse: Rudan och Jonsson han ju med mer än bara utbildning innan dom stack.Guld,silver,rädda nytt kontrakt osv.
Kommentera

Sv: Transferfönster III
arnio: Han fick väl en armbåge i en bortamatch mot HV om jag minns rätt?
Kommentera

Sv: Transferfönster III
arnio: Frågan är om det är bättre spenderade pengar att utbilda spelare och göra den, som i fallet med Jonas Johnsson och Rudan, till landslagsmän för att sedan bli av med dem. Året efter så har man dessa spelare mot sig.

Du får kalla mig vad du vill...dysterkvist eller vad du nu vill tycka att jag är. Jag pratar genom erfarenhet och vill inte ljuga för mig själv i en massa naiva önskedrömmar. När organisationen Brynäs bevisdar mig motsatsen så kommer jag att lyfta på hatten och gratulera dem till 100%.

Men innan dess... upp till bevis.
Kommentera

Sv: Transferfönster III
Saxat ifrån GD...........


Samtidigt som Brynäs åkte upp till Luleå satte sig Antti Aarnio på ett plan hem till Finland.
Brynäsforwarden lämnar klubben med omedelbar verkan för att i stället spela
i finska Kärpät.
Redan vid förra transferfönstret talades det om att Antti Aarnio var på väg att lämna klubben.
Anledningen: hans gravida flickvän trivdes inte i Gävle och ville flytta hem till Finland.
Klubben lyckades dock övertala den finske spelaren den gången.
Men i går morse kom det slutgiltiga beskedet. Aarnio lämnar klubben med omedelbar verkan för att flytta hem till Finland.
- Under en sån här situation kan man inte tvinga en spelare att stanna i klubben om han inte trivs, säger Brynäs sportchef, Micke Sundlöv till Sporten.

Aarnio lämnade Gävle vid lunchtid i går och kommer från och med nu spela för finska Kärpät, som mot en övergångssumma till Brynäs tagit över spelarens kontrakt.
- Vi kom överens om en lösning med Kärpät som alla parter är nöjda med, säger Sundlöv.

Aarnio spelade 36 matcher för Brynäs och hann med två mål - och två assist - det senaste mot Färjestad i lördags, som alltså fick avsluta karriären i Brynäs.
Mest känd kanske för sin tuffa spelstil, vilken inneburit 82 utvisningsminuter - mest i Brynäs - under säsongen.
- Han har gjort det mycket bra och vi är mycket nöjda med att ha haft honom här, säger Sundlöv.
Elitseriens transferfönster stängde i går kväll och några nya spelare är inte på väg in i Brynästruppen.




Kommentera

Sv: Transferfönster III
Kickan: Att spela kvalserien och i sämsta fall åka ur elitserien lär kosta betydligt mer än de pengar du säger "kärringarna" spenderat på nya spelare.

I rätt perspektiv är det inte fel att betala en slant för en bra spelare. Dock finns alltid risken att bra spelare floppar.
Kommentera

Sv: Transferfönster III
GävleLasse: vad vet du om nästa säsong och vilken satsning Brynäs gör? Ditt snack påminner om vissa dysterkvistars för nån månad sedan som påstod att Brynäs var klara för kvalserien och dessutom nästan redan hade missat dom två topplasseringarna.
Det Brynäs och Boork vill göra är att fixa framgångarna med andra än kortsiktiga och dyra nyförvärv, något som tidigare dragit Brynäs och många andra föreningar ned i skiten. Angående spelare som Jonas Johnsson och Rudan så uträttade de ju en hel del i Brynäs innan de försvann.
Kommentera

Sv: Transferfönster III
Kickan: jag är helt enig.
Kommentera

Sv: Transferfönster III
70 Rodrigues: Fast nu är det ju så att när det gäller de bra spelare som finns/funnits "tillgängliga" under fönstret så begär dels deras nuvarande klubbar minst 300000-400000 kr för att öht släppa iväg dem, och därtill vill spelaren ha minst en miljon för resten av säsongen. Inte gratis direkt, för väldigt få matcher. Kärringarna måste ha tömt hela sparbössan och mer därtill även om de skeppat Söderström.

Till det priset ska man nog fundera en gång extra innan man värvar. Det finns trots allt ingen garanti för att nyförvärvet gör succé, eller ens någorlunda hittar sin roll i laget på de relativt få matcher det handlar om.
Kommentera

Sv: Transferfönster III
GävleLasse: Då var fönstret stängt och vill det sig illa så står Brynäs kvar på perrongen när slutspelståget går. Beklämmande!!
Kommentera

Sv: Transferfönster III
Huge: Värvningen som inte gjordes kanske inte påverkar så mycket i sig, men följden kan ju bli ganska så kostsamma. Ett missat slutspel med två säkrade hemmamatcher är ju i runda slängar en mille förlorat. De pengarna skulle sitta väl till pass till den "storsatsning" som många verkar tro kommer nästa säsong.

Personligen så tror jag inte på en sån satsning, nej de kommer fortsätta att köra Boorks linje och leta nya förmågor i Allsvenskan och behålla dessa tills de blir bra, sedan drar de vidare. Det har ju hänt förr. Jonas Johnsson, Daniel Rudslätt för att nämna två.

Tyvärr så kommer även nästa säsong likna denna, där vi hela tiden inte vågar lämna bottenstriden därhän och fokusera helt på vår resa mot slutspel. Många vill säkert säga, men vi satsar ju långsiktigt. Men det köper inte jag... Vi har ju varit i liknande sits många gånger under 80 och 90 talet.
Kommentera

Sv: Transferfönster III
Huge: "Ja, jag har iaf rätt bra koll på dig.
iaf vad gäller språkbruket och etiketten.
Och där blir det också ett IG med plustecken...

Som vanligt ett förutsägbart patetiskt inlägg från din sida.

"Fantasin är enda vapnet mot verkligheten"
Kommentera

Sv: Transferfönster III
GävleLasse: Jag tror du underskattar sponsorerna och publiken en aning.
Dom förstår nog vårt läge och jag har svårt att se dom vända ryggen åt föreningen och tolka ickevärvningen som ett tecken på att man inte vill satsa för framtiden.
Kommentera

Sv: Transferfönster III
rafalski: Visst finns det saker och ting som tyder på att de skal satsa nästa säsong. Men nu är man väldigt nära ett slutspel. Ett ur Brynäsögon "lyckat" slutspel där man kanske t om når semin. Ingenting skulle vara bättre ur marknadsföringssynpunkt än detta. Den marknadsföringen är inte enbart mot sponsorer utan även mot publik och framförallt, tilltänkta spelare som skall värvas. Alla spelare vill ju spela i ett bra lag.
Kommentera

Sv: Transferfönster III
Brynäs är på rätt väg med spelare som har hjärtat på rätt plats, vi har inte plats för spelare med långa meritlistor och stora egon. Låt Bork och Sundlöf avsluta vad de påbörjat så ska ni se att det blir bra till slut. Det gäller att se långsiktigt och inte kortsiktigt och en dyr spelare som kommer in och spelar ett fåtal matcher ger knappast några som helst positiva verkningar på framtidens Brynäs. Bättre att spara pengarna till nästa säsong om inget riktigt kap med ambisioner att stanna i Bif dyker upp.
Kommentera

Sv: Transferfönster III
70 Rodrigues: Ja, jag har iaf rätt bra koll på dig.
Iaf vad gäller språkbruket och etiketten.
Och där blir det också ett IG med plustecken....
Kommentera

Sv: Transferfönster III
wap.hockeysnack.com
Vad är det säger att inte Brynäs inte kommer att satsa inför nästa säsong?
Kommentera

Sv: Transferfönster III
Huge: Vad har du koll på då, något måste det ju vara eftersom du har så höga tankar om dig själv och kritiserar 2:a bara för att dom inte har tungan uppe Brynäs IF:s brunöga???
Kommentera

Sv: Transferfönster III
70 Rodrigues: Jo det är väl så. Lite tråkigt att Brynäs inte visar mer vilja nu när publiken äntligen hittat tillbaka till den gamla hockeyladan. Ett nyförvärv kanske inte tillför så mycket i poängskörden men det visar att man försöker och vill framåt vilket är långt viktigare än mycket annat.

Vi har en arena som skall fyllas nästa säsong vilket blir svårt om man inte vågar satsa.
Kommentera

Sv: Transferfönster III
70 Rodrigues: "Och du har full koll??"

Inte på vad Sundlöv har gjort under fönstret, vilka förutsättningar man haft, hur tränaren har resonerat ex.
Och därför uttalar jag mig heller inte tvärsäkert i detta fall och utdelar betyg hit och dit.
Däremot kan jag sätta betyg på betygsutdelarna.
Och det blir ett kraftigt IG med plustecken efter....
Kommentera

Sv: Transferfönster III
Jag tycker inte att man måste förstärka bara för förstärkandets skull. Det har ju gått skitbra sedan förra fönstret stängdes plus att vi fått Widing. Om vi fortsatt att förlora så håller jag med om att det behövts förstärkningar. Ska det värvas nu så skall det enligt min mening vara nån som kan tänka sig att stanna längre än säsongen ut..
Kommentera

Sv: Transferfönster III
GävleLasse: Dom 2:a lagen har ju helt klart en högre ambitionsnivå än Brynäs, Sundlöv och Boork är nöjda med att ha undvikit KS, och som supporter så måste man köpa det och hålla käften, för annars så är man ju bara en "dysterkvist" som gnäller.
Kommentera

Sv: Transferfönster III
65selander: Nu ligger ju inte Brynäs i samma ekonomiska trångmål som Luleå. Har man råd att locka Nikolishin med rekordlön så borde det ju rimligen finnas pengar till ett förvärv som lyfter Brynäs.
Kommentera

Sv: Transferfönster III
Bissett19: "Det vet jag ju inte,men nånting säger mej att Brynäs sitter helt nöjda...........vad tror du själv??"

Om du inte vet om Sundlöv försökt eller inte, varför säger du då först att han inte har försökt?
Kommentera

Sv: Transferfönster III
GävleLasse: Verkar som dom flesta lagena som kan släppa spelare utnyttjar tillgån/efterfrågan.

Tänker närmast på Luleå som inte fick hem Åkerström eftersom Bolzano höjde priset. Skulle kosta runt 250000 för dom matcher som är kvar.

[url=www.kuriren.nu/GEN_Utmatning_Ettan.asp?ArticleID=1092049&ArticleStateID=2]Länk-01[/url]
[url=www.kuriren.nu/GEN_Utmatning_Ettan.asp?ArticleID=1091361&ArticleStateID=2]Länk-02[/url]
Kommentera

Sv: Transferfönster III
rodge: Det är bara att hoppas att Jesus svänger förbi på träningen i morgon och botar de skadade.. ;) Och risken är väl större att det inträffar än att Sundlöv hittat en spelare...
Kommentera

Sv: Transferfönster III
arnio: Kanonlag var väl att ta i...Ett hyggligt lag har vi..Hade vi haft ett kanonlag hade vi legat uppe i toppen! Så förstärkingar måste man alltid leta efter...Men tyvärr tror jag inte nån ny spelare innan fönstret stänger...
Kommentera

Sv: Transferfönster III
Gurra88: Gällstedt?
Kommentera

Sv: Transferfönster III
arnio: Han åt en djupfryst kyckling hel....
Kommentera

Sv: Transferfönster III
Bissett19: Chansen är en på miljonen att han värvat något.. Om han var intresserad att ens försöka varva någon hade han stannat hemma i telefon istället för att gå på matchen.. han verkar va lite tafatt.. vet nån förresten vem den där medelmåttiga allsvenska spelaren va som kanske kanske kanske skulle skriva på?
Kommentera

Sv: Transferfönster III
arnio: Han har nageltrång......lägg ner nu va??
Kommentera

Sv: Transferfönster III
Huge: Och du har full koll??
Kommentera

« · 670788 · »