1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742581 inlägg · 7967 ämnen

Värvningar inför 15/16

Sv: Värvningar inför 15/16

Trista besked, men som Peja säger, en verklighet vi borde vant oss vid. Olyckligt att Luleå får spons av en rik välgörare.

h4llon: Det går ju så himla fort när Sweatt får upp farten. Tycker egentligen att han har ett bra spelsinne, men det är svårt att se spelet på ett bra sätt i den hastigheten. Lite som i fallet med Martin Johansson. Om Sweatt och MJ hade sett spelet bättre när de kommer i sin enorma hastighet hade de givetvis spelat i NHL. 

Pigalle: dålig jämförelse. om jobbet var att vara ihop med dig och hon bytt upp sig.... så kanske liknelsen fungerat. den haltar betänkligt. 

Peja: Helt rätt, Peja. Spelare drar dit de får bäst betalt. Vi kan pissa hur mycket som helst på Sweatt, men handen på hjärtat, hur många härinne skulle inte byta till ett liknande jobb man redan har fast mycket högre lön?

Pettisbif: Där du ser trångsynthet ser jag jag passion och lojalitet till Vår förening. Om ens fru/flickvän lämnar för en fulare kille (Luleå HF) som råkar ha vunnit några miljoner (Jakob Porsér) säger man inte "Hon är och förblir en prinsessa!!!"

Skrubben: Har en spelare nu som vi förlorat till annat lag fast man ville ha kvar han xD

tycker sweatt har minst hockey-iq i första kedjan. att vi fick behålla Rödin är värt mer i min bok. som det påpekats kanske vi har någon med liknande lönekrav på väg in. Bergfors + Kempe? då har vi uppgraderat.

Rumpelstiltskin: Osten är en duktig hockeymänniska som numera även har en i sammanhanget stor budget att värva ihop spelare för. Synd att vi Brynäsfans är för upptagna med att gnälla på Brynäs när vi sitter vid datorn, annars kanske någon av oss hade varit med och skapat Minecraft istället ;) 

Peja: Grymt skivet!

Forsberg 1978: Nästan alla spelare drar dit de får mest betalt. Sweatt var inte mindre legoknekt för 2 år sen än nu. Jag har slutat retat upp mig på det, om man inte accepterar att 99% av spelarna på SHL-nivå är legoknektar är det ju omöjligt att överhuvudtaget kolla på ligan utan att bli irriterad. 

Forsberg 1978: Mogen kommentar. Kan tänka mig att du är 15+... älska mer!

Chris11: Osten är en sån otrolig obehaglig karaktär..

Bellman 6,0: vet inte vad fan bengtzen gjorde. Bill trivdes skitbra men då drar han tilll..... LULEÅ?!?!? Kunde ju vunnit kampen mot osten tycker man väl.
Men kan ju varit så att BZ inte var beredd att betala dyrt för sweatt för att han vet att det finns andra spelare med samma lönekrav som är bättre? 😆

Pettisbif: Är du full människa?

det svider nu men med litet distans får man väl inse att om de bjöd 50 000 mer eller dylikt att det det såklart blir en no brainer.

Forsberg 1978: Trångsynta hockey fans är fanemej det värsta som finns. Sweatt är och förblir en king!!! Lär er älska hockey boys..

Nu förstår jag hur Arsenalfansen kände sig när vi tog van Persie från dom:(

Chris11: ok. Då har han nog tredubblat det nu...
Tråkigt som fan att han inte blev kvar.
Jävla Minecraft....

70 Rodrigues: Sweatt finns inte för mig längre! FYFAAAAAAN

oj oj, sålt sig som en h**a

Bifbiffen: Jag tycker det är väldigt tråkigt att Sweatt lämnar men att hålla på att kalla honom för Judas eller en hockeyh**a är så svinigt gjort! Cash is king, det är deras jobb. Vem av er som kallar Sweatt för svikare etc. vill inte få en rejäl lönehöjning från ert jobb (om ni har nåt, samhall räknas inte)....

Bellman 6,0: läste någonstans att han hade en viss summa och då delade jag den på 12 vilket blev 70k. men jag vet inte om det stämde

Sweatt till Luleå alltså. Ridå...

70 Rodrigues: Tycker nog att Bengtzen gjorde rätt som lade de mesta krutet på att signa Rödin. Han kan bli en kulturbärare som är så viktig att ha.
Sweatt hade aldrig vart kvar efter nästa år ändå.
Så bättre att få nån annan på 2- 3 år.

Men surt att det blir i SHL..

Chris11: måste väl haft mer än så?

bifhjärta: ja vad i hela helvete ska han hämta i Luleå förutom 300k i månaden? Fyfan vad j.harju måste lurat dit honom usch!

Bifbiffen: O där ser man er okunskap åter igen! Bz första uppgift klara han med bravur! RÖDIN ÄR KVAR!?

Aja Sweatt..ha det så kul uppe i renlandet..hoppas du vantrivs (det kommer du garanterat göra). Vem fan vill flytta dit från Stockholmstrakten..

Chris11: spelar ingen roll vad han hade, det som spelar roll är vad han erbjöds...

70 Rodrigues: håller med. Första uppdraget misslyckat. Men han har några upp på Sundlöv. Oerhört besviken på Sweatt.

I Luleå finns det ju en Mindcraft miljonär o Sweatt är en hockeyhora. Jag pissar på honom just nu. Bengtzén misslyckades med sitt största jobb😢

Rumpelstiltskin: vad hade han i brynäs 70 000, visst var det så?
Kan tänka mig att fulosten erbjuder 300k i månaden

Chris11: Cash is king

70 Rodrigues: Neeeeeeeeej fyyyyfaaaaaaaan

70 Rodrigues: JAAAAA vad kul att han sticker till pisslule, vad finns det att hämta där??

Sweatt klar för Luleå😠😠😠

Man satt och väntade med spänning på första nyförvärvet och vad händer jo Sweatt lämnar, hur djupt ska jag gräva gropen som jag vill hoppa i nu? Fan jävla sillyskit!

Opps, nu fick jag helt plötsligt en känsla av att Djurgården har backat från Thoresen o hans lönekrav, men att Bengtzén högg direkt 😉

Powerfade: Känns som det är de jobbiga spelarna vi har saknat lite i år. Så han är väl på rätt spår. Får ju inte bli bara såna spelare men ett par grisar skulle vi behöva tycker jag.

Powerfade: Fortfarande en massa snack som ska levereras. Miljadären kan vi ju glömma iaf😃

70 Rodrigues: Ja, men han har snackat om hans vision att det ska vara jobbigt att möta Brynäs. Den visionen kan man gott och väl uppnå. Men i kampen om guldet så behöver man antingen en ny gyllene årskul som vid senaste guldet eller nån miljardär som får för sig att han vill ösa pengar över Brynäs.

Sett till resurser så är jag nöjd om vi tar oss till slutspel. Tar man sig till semi så är det en fet bonud.

Powerfade: Ja, han har ju snackat en en del😃. Betyder inte att jag sågar honom.

70 Rodrigues: inte än, en ditt "Bengtzén har mycket att bevisa" visar ju på att du har väldigt höga krav/förväntningar på honom.

Powerfade: Är det någon som har sågat Bengtzén?

Jag hoppas, som alla andra, att Sweatt drar till nån annan liga, men blir han kvar i SHL har han ju en koppling till KHK genom Sundlöv. Vet inte vad de har för relation eller om KHK har råd med honom dock.
Bara det inte blir SAIK.

Vi ska ha alltså in 2 forwards, 1 center och 1 back. 

70 Rodrigues: Tråkigt att Sweatt lämnar. Men innan man vet vem som ersätter så är det inte läge att såga BZ.
Frågor vi skall ställa oss:
-Vad har vi för målsättning för nästa säsong?
-Vilken målsättning är rimlig sett till vår ekonomi kontra "topplagen"? Några lag som har enorma fördelar genom sina samarbeten med respektive kommun.

Jag vet att det är många här som vill verka vara "vinnare" som kräver att man ska gå för guld varje år. Det är så lätt att säga...Hur många av er som kräver detta har toppjobb själva?

Det inte finns en chans att matcha lag som tex SAIK som betalar 28:- i hallhyra per säsong. Hyr man så ingår energikostnader etc. Ställ detta mot vad exempelvis Brynäs har för kostnader.

Jag kommer att sitta lugn i båten tills truppen är så gott som spikad.

Jani Lajunen sitter ju på ett utgående kontrakt. Vore inte det en bra värvning, känns väldigt allround. Bra på det mesta. Perfekt "andra center".

70 Rodrigues: Eller KHK kanske ;)

70 Rodrigues: inte så konstigt för han bor väll här i sthlm?

« · 1677181 · »