1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL ˇ 742562 inlägg ˇ 7967 ämnen

Värvningar inför 15/16

Sv: Värvningar inför 15/16
Rumpelstiltskin: Räcker gott och väl att diciplinnämden avgör straffet.
Pinsamt att det tas till domstol.
Misstänkt för grov misshandel utan att offret fick några skador är ju lite underligt...

MatteB: yees. Dra åt helvete då sweatt

alwenm: Japp, det var Bill Sweatt det handlade om. 2 år

h4llon: Mittenlag is the shit😂😂😂

Där kom den 2år i Luleå för Sweatt

h4llon: Det värsta med Brynäs är alla alibisupportrar som säger att dom är brynäsare och sen pissar på laget.

Rumpelstiltskin: Du menar att det är snuskigt svenskt att vi har lagar som skyddar människor från att bli ihjälslagna? Enklast vore ju om man fick ha ihjäl en jobbig jävla motståndare och sen ta sitt matchstraff, 5+2 i böter, utan att nån jävla snut lägger sej i.

MatteB: Spännande silly för vissa fans....

MatteB: självklart sweatt då :(

Brynäsgubbe: Luleå håller presskonferans 18. Vi får se om det är Kempe eller sweatt

h4llon: Bengtzén hoppades (och trodde) kanske att spelare x skulle nappa på klubbens kontraktsförslag. Det är sånt som händer alla klubbar precis hela tiden under silly season. 

h4llon: Fundera på det du. Jag förmedlar bara vad Bengtzén sade till mig när jag träffade honom.

pjåtor: ville bara höra vad Bengtzén SÄGS ha sagt. tyckte jag läste inlägget som att det inom några dagar skulle presenteras något. om det imorgon vid denna tid inte presenterats något kan man ju fundera på om MatteB hittat på.

alwenm: Han sa att ett nyförvärv var på gång. De var inte riktigt överens om lönen just då. De kanske förhandlar än..

Brynäsgubbe: Om det stämmer så har han ju fått ett mer lukrativ kontrakt. Brynäs IF är en alibiförening som har väldigt svårt att mäta sig med andra klubbar. Sorgligt men sant😢😢😢

Brynäsgubbe: det där måste vara ett skämt.

MatteB: vadå vad sa han då?

h4llon: Jag träffade han på stan och snackade med han

Huge: Tycker allt har gått i överdrift. Hur fan kan man polisanmäla? så oftanligt fjantigt. Så snuskigt svenskt, så jag mår illa. Ge han ett rekord långt matchstraff, klappat och klart.

Luleå kommer byta namn till Luleå Minecrafts nästa säsong. Märkligt det där, hade ju passat Skellefteå perfekt. 

Redigerad kommentar

h4llon: MatteB eller MatteE tror jag han hette. Har inte tid å kolla

Skrubben: Deveaux har anlitat Leif Silbersky som försvarare.
Undrar hur Silbersky tänker lägga upp försvaret, när Deveaux till synes helt omotiverat och bakifrån klubbar ner ett oskyddat och värnlöst offer med ett yxhugg över vaderna?
Låt mig gissa: Deveaux hade en tråkig uppväxt, menade inte att skada och tyckte sig höra röster vid sargen som sa: "Döda, döda, döda!!!!"

Forts följer....

Redigerad kommentar

h4llon: Mejla honom han är snabb på att svara men lär ju knappast säga vad han har på G ;)

Skrubben: Isf ett uselt aprilskämt då tvillingarnas övergång från Luleå till Djurgården låter högst sannolik eller iaf tänkbar, där ett lyckat aprilskämt bör vara nåt osannolikt eller nåt som man inte tar på allvar.
Sens moral: skämta aldrig om tänkbara scenarier på 1:a april, alla kan tro att det bara är ett skämt...   :-) 

vem här på forumet hade snackat med Bengtzén förra helgen? 

Huge: Ryktet uppstod av ett aprilskämt från Breitholtz.

Enligt sportbladet var även Saik å drog i sweatt med......

bradberry: Chris & Cam känns på väg nedåt i karriären och hade förstås varit en bra värvning för ett par år sen. Den ene av dom har väl dessutom dragits med ett antal återkommande skallskador vilket säkert påverkat brorsan en del, även spelmässigt.
Tror att Osten resonerar likadant och därför inte velat förlänga, känns som att Djurgården här chansar lite, som man gjorde med Lauritzen.

Redigerad kommentar

bradberry: Ja, den här jävla dagen ( 1 april) borde skrotas... Man vet fan inte vad man ska tro längre... :-)

Abbotts till DIF.

Jävlar vad de ligger i...

De verkar de mera satsa på "Namn" än på att göra fynd.

Blir ju lite dyrare... Thoresen, Brodin och Chris & Cam behöver knappast scoutas... Och kostar nog...

Att Lule gör sig av med bröderna tyder ju bara på att mera Minecraftspelare är på ingång...

KOM PÅ NU ATT DET SKULLE KUNNA VARA ETT APRILSKÄMT. Breitholtz twittraren det å jag kom på nu att det är 1:ā april...😃 Tar det med en stor skopa salt så länge...

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Du får ursäkta mig, men jag har läst Nybloms blogginlägg och undrar: exakt VAD är det som är så intressant i det han skriver?

Redigerad kommentar

delphi: Låter mer troligt. Sen undrar jag om det verkligen stämmer som Powerfade säger, att Landström i Kuriren skulle ha gått ut med att både Rödin, Brodin och Pesonen skulle ha varit klara för Luleå?
Möjligtvis att han skrivit det på sin blogg i egenskap av spekulerande privatperson, men att Kuriren skulle ha tryckt det låter osannolikt.
Fast jag skulle inte bli förvånad, i murvelvärlden kan de mest häpnadsväckande saker sättas på pränt, det vet vi ju....

Powerfade: Nu är det ju inte Jimmy "pesonen" Landström som har gått ut med det utan två reportrar som aldrig har haft fel på kuriren ang. värvningar. Bill Sweatt är förmodligen klar för Lule.

Zzz: Han finns inte med på "lagbygget 2015/16" på hemsidan.

Redigerad kommentar

Enaranger: Han har skrivit på men jag har heller inte sett något från Brynäs om det.

Huge: Den "bloggare" som skrivit/gissat/höftat/hoppats är Jimmy Landström dom skriver i den tidningen ich har även publicerat artiklar om att Rödin, Brodin och Pesonen är klara.

I går skrev de i gävletidiningarna att Lööke har kontrakt nästa säsong.
Stämmer verkligen det? Jag kan inte komma ihåg att jag läst
någonstans att han har skrivit på ett kontrakt med Brynäs.

Simon Löf..svårt o tro att han vann guld med oss..snart klar för div 1..!

The gallion: Eliteprospects har det uppe för kuriren länken som hela ryktet skapats på. Så är fortfarande lika sant som från första början

Det är nog klart att han går till luleå när det står på eliteprospect åxå.

Apropå Aprilskämt, hittade det här på SVT.
Bra gjort, iaf klart mer trovärdigt än Brynäs linbaneskämt...

Powerfade: Tror inte en så pass stor tidning som Norrbottenskuriren går ut med en sån stor sak, om dom inte varit nästintill 100% säkra.
Magkänslan efter att ha läst Ostens kommentarer, säger också att det låter trovärdigt. Tidningen borde ju isf ha fler källor än den bloggare du talar om, om dom nu skriver som dom gör. Tror inte dom trycker nåt som är baserat på en enskild bloggare och inget annat.

Powerfade: Jag kan även tillägga att han placerat Brodin i Luleå...

Huge: är det officiellt än?
Bloggaren som gått ut med informationen har nämligen tidigare gått ut med att Rödin var klar, även Pesonen placerades i Luläh...

Hans info känns lika seriös som vilket rykte som helst av de man läser här inne.

Hoppas bengtzen värvar förstklassiga spelare. Han snackar om publiken i podden. Hellre ser publiken sweat/Kempe än någon halvtaskig allsvensk spelare.

bradberry: Nä, Sweatt var knappast den som drev förstafemman och isf på vilket sätt, kan man fråga sig? En motor driver bilen, Sweatt var inte motorn i vår representationsbil, snarare turbon som är beroende av att motorn (Scott/Rödin) fungerar.
Svårt att sia om hur han kommer att funka i Luleå, dom har ju knappast värvat färdigt och med Porsers miljoner i ryggen är det väl inte helt otänkbart att dom hittar lika bra lekkamrater till Sweatt som Sundlöv gjorde, med betydligt mindre pengar att handla för dessutom.
Tills sist är det väl helt Ok att önska honom lycka till i Luleå.
Bara man kombinerar det med att korsa båda händernas resp pek- och långfingrar bakom sin rygg...   :-)

honken21: Haha visste att det skulle komma!

honken21: SATAN!!!

« ˇ 1677436 ˇ »