1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736581 inlägg · 7967 ämnen

Värvninscirkusen

Sv: Värvninscirkusen
Anders Berg: Ja absolut där är det väl hans 32 på 49 i Timrå säsongen innan han gick till Modo som är ganska bra. Men efter det har han väl inga poängmässigt särskilt jättebra säsonger.
Men han var fortfarande en bra allsvensk spelare utan att spruta in poäng.

SvennEG: Nilsson och Forslund var bra rollspelare i allsvenskan och är väl egentligen värvade som rollspelare till Brynäs också. Larsson var däremot en stjärna, hans sista säsong höll Gunderson-klass (när Gunde spelade i allsvenskan).

{8399}: GD skrev såhär i den här artikeln.
"-Inte heller andra gamla brynäsare på forwardssidan som Juuso Ikonen i Washingtons farmarlag Hershey Bears eller Jens Lööke i Arizonas motsvarighet Tucson Roadrunners är i nuläget aktuella för Brynäs."

Det bör vara möjligt att bli av med båda, känns som billiga spelare som allsvenska klubbar nog är villiga att värva.

SvennEG: Om vi bara kollar på poäng så gjorde han 18 på 52 matcher i Almtuna. Sämre än Larsson. :-)

{8399}: Forslund och Nilsson får nog bli de som byts ut. Jag skulle förorda en utpräglad målskytt och en spelförande center. Men Hur lätt är det att hitta inom rimliga kostnader?

Anders Berg: Fast nja.. Nilsson var inte särskilt dålig i AS.

Dyngklumpen: Jag läste (kommer ej ihåg var) att det inte är aktuellt för Ikonen att lämna AHL i nuläget....

Så om vi säger att två spelare skulle komma in på anfallssidan, vilka skall bort?
Går det att sälja ett par till Allsvenskan kanske? Emil Forslund och Ludvig Nilsson kanske? De borde ju vara intressanta för allsvenska klubbar med ambitioner.

Tänker lite på "Kingen"... han hade gjort 40 poäng på 52 allsvenska matcher och så totalfloppar han i SHL. Ibland blir det så - finns en del exempel på spelare som vid ett flertal tillfällen gjort det bra i Allsvenskan och så floppat i Elitserien/SHL.
Forslund och Nilsson behöver man däremot inte känna sig så besviken över; aldrig bra i Allsvenskan och självklart då inga krav i Brynäs/SHL - mer bara ett: "Vad hände?"

Chris11: Hoppades oxå på det, framförallt Ölund. Men Varken Wennström eller Ölund är aktuella. Tyvärr. Dock förvånad över att man inte har visat intresse för Ikonen.

Lemp: Det här var ju en bra nyhet tycker jag som alla vinner på. Brynäs slipper lite löneutbetalningar och Henrik får mer speltid. Framgår av all tydlighet att alla är rörande överens, verkar nästan som detta skulle skett tidigare men bra att något hände. Inga haft feelings från någon part. Larsson har varit en säkerhetsrisk så fort han kommit in på isen i år. Jag tycker hans storlek hämmat honom på SHL-nivå och förra året fick han sina chanser men tog dem inte. Gillar Dackes resonemang rakt igenom. Nu hoppas vi på ett riktigt prestigenyförvärv (eller kanske två)!

Wännström-Ölund-Kousal
Boqvist-Kellman-Danielsson
Blomqvist-Jensen-Rohdin
Alcen-Nilsson-Mannberg

Gunderson-Bertilsson
Söderström-Andersén
Kilström-Lundgren

Eriksson/Karhunen

Lek med tanken att Dacke lyckas få loss Wännström från HV och Ölund ger upp bussligan. Då har vi ett riktigt vasst lag

{8399}: Håller med, hoppas att han kan höja sig ett par snäpp när han återvänder.

Lemp: Jag känner mig ganska tillfreds med backuppsättningen just nu och förhoppningsvis så kan Lundgren komma in med nytt självförtroende och konkurrera framförallt med Ersson och Kilström.

Luddf: Oftast han dom har valt att ta upp som extraback framför Gustavsson, säger inte att det är rätta beslutet.

Lemp: har kollat ganska många j20 matcher i år och förstår inte hur Alftberg kan vara den som är aktuell.. tycker personligen att han har varit den back som prestererat sämst i de matcher jag har sett.

Lucas Gustavsson har ju överglänst Alftberg och de andra 01-backarna har även dom varit bättre.

Skrubben:
"Planen för utlånade Niclas Lundgren kvarstår och han kommer återvända till Gävle efter denna vecka.

– Han spelar med Malmö till lördag, sedan kommer han tillbaka och är hos oss resten av tiden.

Brynäs, som kastat om i både ledarstab och spelargrupp senaste veckorna, sitter fortfarande lugnt i värvningsbåten.

Andreas Dackell berättar att det finns ekonomiskt utrymme för två förstärkningar efter att Danny Kristo och Henrik Larsson lämnat."

{8399}: Visst krävs det en bra organisation men inte för stor.
Det snålas och det sparas på de som ska ro där verkar det inte finnas pengar men till att förstärka organisationen där är kassan aldrig tom.

{8399}: värma bänken och öppna båsdörren?

Man blir av med hela lönen i alla fall. Dacke pratar om att det kan bli aktuellt med två nyförvärv. Lundgren verkar komma tillbaka efter utlåningen. Då har vi 7 backar ändå trots allt.

{8399}: Den enda junioren som i så fall är aktuell är Alftberg. Backsidan kommer bli väldigt skadekänslig. Vi får se vad som händer med Lundgren, om han också lämnar behövs det värvas, som du säger.

{8399}:

Gunderson - Bertilsson
Andersén - Söderström
Ersson - Kilström

Dessa har vi i laget just nu

Lemp: Larsson kommer såklart inte att ersättas av annan än en Junior. Vi har ju haft en back över och nu är en borta...Släpper vi Lundgren så måste en in, så är läget nu.

Lemp: Larsson fick chansen ifjol. Tog den inte.

För dålig... Har potential men i SHL kan man inte ha hur mkt tålamod som helst med en spelare. Rätt beslut!

{8399}: Han är begränsad extraback som i sina bästa stunder är en topp sex back. Så hans förmåga är ingenting som jag på något sätt prisar om du tror det. Det jag ifrågasätter är om Brynäs ska värva en dyrare ersättare som likväl kommer fungera som extraback? Det känns som onödig kostnad, resurserna borde läggas på forwardssidan.

Skrubben: Kanske ändå att Lundgren borde stanna, sju backar kan ju vara fint att ha i truppen.

{8399}: ÄNTLIGEN!!

Lemp: Med 2 minuters speltid i snitt (och med låg kvalitet) är det tveksamt vilken funktion Larsson fyllt. Jag tror materialarn varit betydligt viktigare.

Lemp: Kanske någon från J20 tar platsen?

Lemp: "Tycker att detta är lite underligt, Larsson fyller ändå en funktion. Vad ska man ersätta honom med som inte är likvärdigt?"

Alltså helt ärligt vilken är funktionen han fyller?

Auchinleck: Lucas Carlsson vill kanske komma hem ;)

Skrubben:
Hur man än vänder sig har man röven bak? Förstår att Dacke vill slippa röran. Suicide mission.

Skrubben: Tycker att detta är lite underligt, Larsson fyller ändå en funktion. Vad ska man ersätta honom med som inte är likvärdigt?

okänd: Henrik Larsson lämnar och går till BIK, inte på utlåning utan en ren övergång.

okänd: Bara 6 backar i truppen om också Lundgren lämnar. Jag förutsätter att Dackell har ersättare på ingång väldigt snart.

Lemp: Egentligen så är ju målsättningar rent placeringsmässigt mest flum då det har så mycket med hur andra lag presterar att göra.

Treklövern1912: Tror inte Dackells utlåtande innebär att man höjer målsättning gällande placeringen, snarare syftar han på att ställa högre krav på spelarna i det vardagliga och gällande attityd. Att ge allt på träning och match. Om man ställer orealistiska mål som inte gruppen tror på ger det nog bara negativ effekt.

{8399}: Ja, det låter rimligt. Men vem vet när man lyssnar Dackells utlåtande, "här i Brynäs ställer vi högre grav än så", att man han har höjt målsättningen internt i samband med att Bengtzen, Sjödin och Larsson sparkades. På det sättet motiverar man spelarna ännu mer om man säger till spelarna att det finns kapacitet i laget för ännu högre målsättning.

Treklövern1912: Bengtzen hade satt målsättningen till topp 6, jag vet inte om det ändrats nu med ny sportchef och nya tränare. Rimlig målsättning tycker jag.

{8399}: Vad är Brynäs målsättning denna säsong ? Guld? Kvartsfinal ? Bland de sex bästa? Slutspel ?

Makita: Organisationen är a och o.

Rodrigo: Brynäs verkar att ha gott om pengar till att avlöna och förstärka organisationen runtomkring laget.
Men en stor nyhet det krävs ett lag i Shl och gärna ett framgångsrikt lag som drar publik annars kommer det att bli nedskärningar och det ordentligt och det inte bara i spelartruppen.

Tjurn : Då lovar vi inte ok.

{8399}: fiñns ingen som vet här inne är bevisat många ggr! Jag tror ivf att de blir 1 nyförvärv

Hellre Strom än Görtz. Jag skulle bli så nöjd med Storm och Ölund! Riktigt nöjd! Finns inte så mycket bättre att hitta just nu. Som man dessutom vet är bra SHL spelare. Dessutom skulle man kunna binda Storm för ett längre kontrakt vilket bara är bra. Skulle kunna få fart på Jensen dessutom.

Låt det hända snart ! !

Danielsson Kellman Boqvist
Kousal Jensen Storm
Blomqvist Ölund Rohdin
Alcén Asklöf Nilsson
Mannberg

Gunderson Bertilsson
Söderström Andersén
Kilström Ersson
Larsson

Eriksson-Karhunen

Sälj Rautio runt jul. Låna ut Forslund och Westfält.

Dallemas: Borde väl varit där på scoutinguppdrag av Pittsburgh för att kolla in Söderström, eller?

Rodrigo: Tja, det är ju en annan struktur. Mindre soloshow som en klassisk svensk sportchef innebär och mer ett teamarbete i värvningsgruppen. Frågan är ju mycket vilka personer värvningsgruppen kommer att bestå av och hur dynamiken inom den blir. Kan tänka mig att Inge Hammarströms ord och kontaktnät väger tungt, förutsätter att han kommer ingå i gruppen.

Sett de snackats om Tommy Westlund här i gruppen. Han var i Gavlerinken i Lördags.

Skrubben: Eftersom man vill ha en GM med chefserfarenhet utanför hockeyn kan det säkert bli någon relativt okänd. Däremot så är det en god idé att ha en sportchef utöver det. Johansson var ju bland annat teknisk sportchef i Djurgården medan Joakim Eriksson var GM. Eller så kör man bara på GM + värvningsgrupp. Är mest rädd att det blir gamla hjulspår när det behövs nytänkande och en röd tråd. Och att en värvningsgrupp kan bestå av mycket ”Brynäshjärta” och mindre fräscha idéer. Men vi får se.

Rodrigo: Samtidigt vet vi inte vem det blir istället. Men jag håller med om att man känner sig besviken just nu.

« · 1923858 · »