1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739112 inlägg · 7967 ämnen

Växjö-Brynäs 20161015 MATCHTRÅD

Sv: Växjö-Brynäs 20161015 MATCHTRÅD
JAAAAAAAA fyfan va gött bra Brynäs!!!

In your face domarjävlar!!!

{7800}: FAN VAD NICE!

Ja, domarna försökte verkligen vända matchen där. Nu är de nog besvikna.

Stark insats! Trodde jag inte.

Tommy: skönt är bara förnamnet😨👌

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA VILKEN JÄVLA INSATS IDAG!!
Rautio grym
Paille klass
Bertil bäst
JJ fantastisk
Gunde stabil
Zanetti ser bättre o bättre ut
Clark o Johnson äntligen mål!

Älskar Brynäs!!

Skön seger och en stark laginsats. Bertilsson outstanding ikväll igen. Nu vill jag se Rautio som förstakeeper framöver.

Rautio ska stå PUNKT SLUT!!!

Rautio är vår förstemålvakt. Han är otroligt stabil tycker jag och Inger ett lugn för utespelarna. När Felix står så är man väldigt orolig. Speciellt skott utifrån, då släpper han in 8/10.

bifhjärta: Ja just detta att Johnson äntligen skrev in sig i målprotokollet, dessutom mot förra laget, känns kanske mest angenämt. Hoppas det lossnar där nu. Och Clark gör ett igen. Hoppas på Z också nu i veckan!

Chris11: Ja, nu måste väl Rautio ses som förstemålis ett tag framöver. Något annat vore väldigt konstigt.

rafalski: Hur är det egentligen möjligt att vara så bra redan nu? Med tanke på fjolårssäsongen och alla skador innan dess?

Grym bortamatch igen! Återigen det bättre laget spelmässigt. Trycker ner självaste Växjö. Johnson-Granis-Paille riktigt tunga idag. Kändes aldrig riktigt oroligt utöver de fåtal skott utifrån de fick på slutet.

Äntligen vann vi mot Växjö. Senast vi gjorde det var väl 2 år sedan?
Rautio i kassen innebär bruten förlustsvit och max 1 insläppt mål.

honken21: Vi skall glädjas över stabilt bortaspel men samtidigt ha med oss att Örebro, SAIK och Växjö samtliga varit mitt inne i riktigt dåliga trender när vi slagit dem borta. Just när du skriver "självaste Växjö"... I själva verket är Lakers ett svagt lag just nu.

Dock skall jag inte vara någon glädjedödare. Vi spelar bra över hela banan över lag och har brutit två helvetestrender de senaste två bortamatcherna... Härligt!!!!

honken21:
Allt är ju redan sagt! Grymt skön seger som gör att Leksands matchen kan glömmas lite enklare. MEN Zaborsky?!?! Diggar fan inte han alltså... som jag sagt tidigare. Efter ett par matcher kunde jag redan se att han är en rätt nonchalant spelare, han har en väldigt knackig skridskoåkning, ser allmänt loj och seg ut, extremt klen i närkamperna. Jag var faktiskt väldigt rädd för det här skulle ske. På hans Youtube video så gör han inga "egna" mål.. han slår oftast in returer och styr in mål, ofta öppna mål. Visst det är fortfarnade väldigt tidigt på säsongen men jag har ingen bra magkänsla vad gäller Zaborsky. Tippar på kicken runt jul. Tyvärr!

Hoppas alla kan släppa leklandsmatchen nu 😉

Fin seger ikväll. Ganska bra plåster på såret efter torsdagen. Rautio bör ses som förstaspade, laget ger ett lugnare intryck när han står.

Bra match av många, men extra plus för Paille-Granis-Johnson, Bertil och Rautio.

Chris11: till och med 3 år sedan! På straffar.

Davey85: Håller med. Tycker även Zanetti börjat växla upp senaste veckan. Såg lugn ut idag.

Vi borde legat 2a nu men nej vi går och förlorar mot Leksand. Aja, det blir en helt okej lördagkväll ändå.

bifhjärta: Nä vi slog ju Växjö näst sista matchen 14/15 när Ponthus Westerholm avgjorde med typ 10 minuter kvar. Den vinsten var det avgörande till att Leksand fick kvala och inte vi. Men på bortaplan var den senaste vinsten i början av 13/14 tror jag.

Vi har dödat två bortaspöken inom loppet av en vecka!

Pettisbif: jorå Zaborsky är bra. Han har inte fått till det riktigt bara. Man ser att han är en bra spelare som gillar att skjuta mycket. Snart kommer det att släppa för honom, han är där, men inte riktigt där än. Just nu har han dåligt självförtroende bara, men när han får upp självförtroendet så tror jag att det kommer att bli som ketchupeffekten.

dAVydov: Zanetti ser inte så tokig ut. Men det blir väldigt jobbigt för honom när han hela tiden får städa upp efter sunken. Det blir ett dåligt backpar.

Pettisbif: En stor besvikelse såhär långt med tanke på vad han lyckades med i Finland

bradberry: True that. Syntes att de inte har självförtroende.

Skrubben: Syftar på bortaplan:)

Skrubben:

Bara att tacka och ta emot att SAIK och Växjö är under isen än så länge.

Forsberg 1978:

Sandström till Almtuna för matchning i utbyte mot tredjekeepern?

GD sätter bara en 5 på Bertilsson i betyg.....

Skulle vilja höra Rodrigos åsikt om Berras uppoffrande skottäck med 30 sek kvar. Bra eller dålig defensiv?

honken21: sluta med dedär. Vi har ju kommit fram till att nödvändiga blockeringar är bra ;)

Inkazar: inte Rodrigo. Orkade visserligen inte läsa allt han skrev sen. Ändrade han sig? Bra det!

honken21: Haha. Du bevisar bara att du har dålig läsförståelse med det där. Jag har försökt förklara typ 1000 gånger att det är skillnad på att i sig blockera ett skott (dessutom i 6 mot 4 som det här var) och att ha många blockerade skott i statistiken. Jag förstår dock inte problemet, är du inkapabel till att förstå eller vägrar du att förstå för att kunna göra någon slags poäng?

honken21: Och där bevisar ju du att du inte har någon aning. "Orkade inte läsa". Nä men då tycker jag att du kan vara tyst om det också, för det är rätt märkbart att du inte har läst.

Segerreceptet! Inte konstigt Johan såg ut som en duracellkanin idag!

Rodrigo: du och jag diskuterade i en timme, sedan kom vi gemensamt fram till att du inte var kapabel till att göra dig förstådd. Då lät jag det vara. Men skönt att du fick ordning på gröten till slut. Tog ett tag!

honken21: Hahaha, att du inte förstår skillnaden på att blockera ett skott i sig och att ha många blockerade skott i statistiken är ju inte ett underbetyg till mig iallafall.

Men det är kanske så man ska börja argumentera? "Jag förstod inte så du har fel" hahahaha.

honken21: flamesnation.ca/2016/1/19/revisiting-the-perceived-value-of-blocked-shots

Om du inte förstår det där så vägrar du helt enkelt att förstå. Men du kommer ju såklart inte att läsa det, det är så med folk som vägrar omvärdera sina åsikter. Omöjligt att argumentera mot någon som är så.

Rodrigo: Som sagt, tog dig över en timme att lyckas knåpa ihop den enkla formuleringen. Men egentligen är du ute och cyklar även där. Att ha många antal blockerade skott är ett tecken på att man är duktig på just det - att blockera skott. Och den egenskapen i sig är, som du nu efter lång tid själv erkänner, en bra defensiv egenskap att ha. Därför är den statistiken relevant.

Därmed inte sagt att man är lagets bästa försvarare för att man leder blockeringsligan. Eller att ett lag vinner mer för att man blockerar många skott (där du blandade ihop lag- och spelarstatistik).

honken21: Läs min länk. Sen kan du sitta och spekulera hur viktigt det är att blockera många skott. För det är just det där är, rena spekulationer.

Att tillåta många skott mot det egna målet är alltså defensivt, wow vilken nyhet. Är det även defensivt att låta motståndarna göra mål? Med din logik så är det så.

Rodrigo: Aldrig sagt att det är viktigt att blockera många skott. Jag argumenterar för att blockeringsstatistiken är relevant, vilket du inte tycker. Många blockeringar = Duktig på att blockera = Viktig egenskap att ha. Punkt.

honken21: nä men lugn nu. Att ha många blockerade skott är ett tecken på spelunderläge. Det är rätt enkelt. Lika som att flest antal skott i regel har spelövertag.

Sorry, whiskeyn gjorde att jag "hoppade till slutsats" glöm de ja sa.

Blockeringar är en knepig statistik att utvärdera utan att se hur matchen ser ut.
Mycket blockeringar behöver inte vara dåligt. Men är sällan bra.

Dock så är oftast berras blockeringar bra. Eftersom han lirar i ett spelförande backpar, vilket gör hans blockeringar skitbra!

honken21: Rena spekulationer återigen. Läs min länk så förstår du varför det där är fel. Många blockerade skott är oftast en indikation på att man släpper många skott mot eget mål, men som jag misstänkte läste du inget av det utan fortsätter att spekulera i något du faktiskt inte vet något om.

Däremot är det inte så enkelt heller, för att kunna utvärdera en spelare helt utifrån antalet blockerade skott måste man kolla på lite olika faktorer, speltid i boxplay, zonstarter i defensiv zon, relativ corsi på backpartnern osv. Det finns mycket man ska kolla på för att få sina siffror rätt, som sagt är bara antalet blockerade skott en indikation på att en spelare tillåter många skott mot eget mål. Så enkelt är det inte alltid liksom.

Rodrigo: Haha, kom igen nu. Jag pratar om egenskapen skottblockering. Ingenting annat. Inte hur bra man är som hockeyspelare i stort. Inte hur bra man är defensivt. Inte hur många skott man släpper till. Skottblockering - som är användbart och viktigt i vissa situationer.

Du kan inte förneka att många blockerade skott visar att man också är duktig på att just blockera skott. När vi väl ställs inför en sådan situation där det krävs - så vill vi hellre ha Bertilsson eller Kilström där, än exempelvis Pathrik Westerholm. Helt enkelt för att de två förstnämnda är bättre på just det.

Sen att många blockerade skott även kan antyda att man släpper till många skott, det köper jag (och har gjort hela tiden). Men vi kommer inte ifrån att vi hamnar i de situationerna när skottblockering krävs, och då behöver man den typen av spelare. Som är vana att täcka många skott och som är duktiga på det.

honken21: Det är en egenskap där vissa är bättre än andra, ja. Det är däremot extremt övervärderat. I texten jag länkade så framförs det ganska tydligt om vad för värde man ska ha på blockerade skott.

Rodrigo: Läst den. Och tycker du ska vara lite mer kritiskt granskande av en sådan enkel artikel.

Hans uträkning är väldigt enkelspårig. "Tillåtna skott - Blockerade - Misslyckade blockeringar".

Här utgår han ifrån att varje skottsituation är densamma. En väldigt enkel motfråga - det kan inte finnas en anledning till att vissa skott blir tillåtna, och att man försöker blockera andra?

I de fall skotten blockerades eller misslyckades med att bli blockerade. Vad hade hänt om de släppt skottet? Han vill få det till att målen hade blivit färre. Men hur vet han det? Kan inte skytten då ha tagit ett annat beslut, klivit några meter till, och fått ett bättre läge?

Omöjligt att veta, mer än att den professionella hockeyspelaren efter direktiv från professionella hockeytränare gjorde en professionell bedömning i om han skulle försöka blockera eller inte.

Rodrigo: Att jämföra olika skottsituationer och likställa det i en slags uträkning i hur varje resulterade i mål eller inte, beroende på om det försökte blockeras eller inte... Hoppas han inte får betalt för att leverera sånt trams-content.

Rodrigo: Fler mål när skotten blockerats eller misslyckat med att blockerats -> Hade blivit färre om de tillåtits, baserat på att de tillåtna (helt andra situationer) gav färre mål. Jag blir mörkrädd.

Rodrigo: Roligt att du pratat statistik som om du har "hockeyvärldens expert-forskning" bakom dig. Så är det sånt här larv du refererar till.

honken21: Så det är så med corsi också alltså? Helt omöjligt att räkna på eftersom man likställer alla skottsituationer.

Man gör så för att lag tenderar att dra mot samma skottprocent, dvs det finns egentligen inte "olika" skottsituationer på det planet. En viss procent av skotten går in oavsett skottsituation, så enkelt är det. Fler skottförsök tenderar att ge fler mål, det är alltså aldrig bra att låta motståndarna skjuta. Sen kan du spekulera fritt i hur du tror att det är, det är väldigt lätt att vrida och vända på allt om man ska spekulera sådär.

« · 1768100 · »