Inlägg: 2092108
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Zzz: Svårt att avgöra ifall Rödin ser motståndaren och medvetet trycker till med skaftet eller om han är fokuserad på spelet/pucken och bara försöker trycka bort en spelare som helt plötsligt dyker upp och att borttryckanet då blir mer av ett sätt att skydda sig själv sas.
Utifrån Rödins rörelse med huvudet så SER det iaf ut som det sistnämnda scenariot.
Dock ingen garanti för att han ändå och i ögonvrån ser att spelaren kommer att backa in i honom.
Utifrån Rödins rörelse med huvudet så SER det iaf ut som det sistnämnda scenariot.
Dock ingen garanti för att han ändå och i ögonvrån ser att spelaren kommer att backa in i honom.
Sv: A proposito de nada
Zzz och magr: Först nu när jag såg klippet som jag tydligen missuppfattat vilken situation ni talar om. Jag avser crosscheckingen mot ansiktet framför målvakten i slutet, där Rödin delar ut en cross i ansiktet och med klubbskaftet, som det ser ut.
Crossen i klippet känns iaf betydligt lindrigare än den som Rödin fick 2+2 för.
Är han bara anmäld för den i klippet?
Crossen i klippet känns iaf betydligt lindrigare än den som Rödin fick 2+2 för.
Är han bara anmäld för den i klippet?
Sv: A proposito de nada
Zzz: Rödin har full koll på spelaren i 2-3 meter innan han agerar. HV-spelaren backar inte ens in i honom utan Rödin söker sig mot honom. Helt klart onödigt gjort av en frustrerad Rödin.
Tycker man bör diskutera uppsåt mer, det är inte Rödin som söker upp HV spelaren och 1 sek innan kollision har Rödin garanterat inte en tanke på att crosschecka.