Inlägg: 3038978
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Huge: Om jag som chef hade en anställd som inte lyckas med sitt jobb, alltså att värva spelare för att ställa ett konkurrenskraftigt lag på isen, så skulle jag vara rejält missnöjd.
Att Brynäs går på mina efter mina när det kommer till att värva meriterade spelare är ju inget annat än ett katastrofalt misslyckade. Att man dessutom försöker släta över sina egna tillkortakommanden med "Nää men det är ju bara begränsade spelare vi ersätter" för att kunna värva bredd istället är ju inget annat än pinsamt.
Man kan säga vad man vill om Brynäs sista åren, men faktum är att de ekonomiska resultaten är ett direkt resultat av två bra säsonger. Ett bra lag säljer säsongskort. Lösbiljetter. Merch. Korv i paus.
Ett mediokert lag utan möjlighet att utmana, not so much.
Man kan prata Brynäsare in i själen och brynäshjärta bäst man vill, men faktum är att man behöver få medgångssupportrar och folk som är måttligt intresserade egentligen att vilja gå på matcher om man ska lyckas. Det får man INTE genom att ställa en sämre version av förra årets lag på isen.
Det bör vem som helst fatta.
Så jag har extremt svårt att se att man ska vara nöjd med Alcen såhär långt. Visst, inget är över, men det är fan kniven mot strupen nu.
Annars står vi där snart igen med 5200 på en lördagsmatch mot Färjestad och 3600 en tisdag mot Malmö.
Att Brynäs går på mina efter mina när det kommer till att värva meriterade spelare är ju inget annat än ett katastrofalt misslyckade. Att man dessutom försöker släta över sina egna tillkortakommanden med "Nää men det är ju bara begränsade spelare vi ersätter" för att kunna värva bredd istället är ju inget annat än pinsamt.
Man kan säga vad man vill om Brynäs sista åren, men faktum är att de ekonomiska resultaten är ett direkt resultat av två bra säsonger. Ett bra lag säljer säsongskort. Lösbiljetter. Merch. Korv i paus.
Ett mediokert lag utan möjlighet att utmana, not so much.
Man kan prata Brynäsare in i själen och brynäshjärta bäst man vill, men faktum är att man behöver få medgångssupportrar och folk som är måttligt intresserade egentligen att vilja gå på matcher om man ska lyckas. Det får man INTE genom att ställa en sämre version av förra årets lag på isen.
Det bör vem som helst fatta.
Så jag har extremt svårt att se att man ska vara nöjd med Alcen såhär långt. Visst, inget är över, men det är fan kniven mot strupen nu.
Annars står vi där snart igen med 5200 på en lördagsmatch mot Färjestad och 3600 en tisdag mot Malmö.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Huge: JA har under årets silly inte levererat något som inger förhoppning om ett bättre lag och ledarskap inför säsongen.
Så han behöver verkligen leverera för att komma upp i mer än två plus.
Så han behöver verkligen leverera för att komma upp i mer än två plus.
+ 3
Att han skulle vara missnöjd med Alcens arbete bara för att nåt till synes oförutsätt hänt när allt mer eller mindre varit klart, är ju bara trams.
Alcen borde ha avvaktat till dess att alla tänkbara varianter hade varit undanröjda och som skulle kunna sätta käppar i hjulet för den här värvningen.
Det är det enda Alcen ska ha kritik för.
I övrigt har han gjort ett riktigt bra jobb med att de facto vaska fram Välimäki som värvning, det kan ingen ta ifrån honom.
Det mest sannolika är ju att Välimäki och Carolina hade tagit det här beslutet även om Alcen hade avvaktat och inte gått ut med nånting förrän allt varit klappa och klart.