Inlägg: 3039005
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Jugge: Exakt så. Men sedan kvarstår faktum - Finnen borträknad - att Alcen har sagt att ha ska värva spets till forwardssidan, har misslyckats med det i flera månader, för att ni börja köra sin "Näääämen vi har ju jättebra spelare, och vi ersätter bara begränsade spelare".
Det är tamefan exakt samma sak som förra året när det sket sig med en back. Han har lärt sig exakt noll.
Nu står vi där IGEN i samma jävla sits, trots att man har sagt att laget ska vara klart tidigare... Det kan inte ses som godkänt. Hur lång tid tar det innan vi får första "Nämen det är en dålig marknad, det finns inga tillgängliga!"? Två veckor?
Nä, hade du gjort ditt jobb i april som alla andra sportchefer som lyckats värva toppforwards så hade vi kanske inte varit här heller....
Och angående att man släpper Välimäki innan sista juni - Den personen, oavsett om det var Alcen eller någon praktikant, som tyckte att det var en bra ide borde få gå på dagen.
Det är ju tamefan tjänstefel, det är pinsamt och uselt skött. Att man dessutom knappt uttalar sig utan lämpar över ansvaret på ishockeyförbundet... Ja, vad ska man säga?
Det är tamefan exakt samma sak som förra året när det sket sig med en back. Han har lärt sig exakt noll.
Nu står vi där IGEN i samma jävla sits, trots att man har sagt att laget ska vara klart tidigare... Det kan inte ses som godkänt. Hur lång tid tar det innan vi får första "Nämen det är en dålig marknad, det finns inga tillgängliga!"? Två veckor?
Nä, hade du gjort ditt jobb i april som alla andra sportchefer som lyckats värva toppforwards så hade vi kanske inte varit här heller....
Och angående att man släpper Välimäki innan sista juni - Den personen, oavsett om det var Alcen eller någon praktikant, som tyckte att det var en bra ide borde få gå på dagen.
Det är ju tamefan tjänstefel, det är pinsamt och uselt skött. Att man dessutom knappt uttalar sig utan lämpar över ansvaret på ishockeyförbundet... Ja, vad ska man säga?
+ 13
Sv: A proposito de nada
Jugge: Det är inget konstigt med förutsättningarna gällande NHL och SHL, det hade varit konstigare att presentera honom när han redan försvunnit.
+ 2
Det hade varit skillnad om Välimäkis säsong tog slut i april och man presenterade honom då. Nu spelade han fram till förra veckan och det fanns en uppenbar risk att han skulle bli kvar fram till 1/7 på grund av succén i Calder Cup. Varför då presentera spelaren när han gjorde? Finns absolut noll argument för det.. Har man väntat så länge kan man lika väl vänta 1 vecka till och vara helt säker på att spelaren är klar.
Jag är inte arg och besviken för att Välimäki väljer att spela kvar där borta, det gör alla som har möjligheten. Brynäs kan heller inte erbjuda 9 miljoner i lön.
Hade Brynäs gått ut och förklarat efter att Välimäki signat med Canes att man har ett 2-års kontrakt med honom men att man valt att avvakta att gå ut med nyheten just på grund av risken att förlora honom, då hade Alcén framstått i betydligt bättre dager.