Inlägg: 3039060
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Väldigt märkligt, en re-sign är ju ett nytt avtal. Om inget finns reglerat mellan NHL och SHL så förstår jag inte hur ett NHL avtal kan trumfa ett SHL avtal bara för att NHL avtalet inte löpt ut eller att SHL avtalet inte börjat gälla i tid. Förklara gärna mer utförligt för en som inte begriper .
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Zzz:
Free agency börjar först 1/7.
Först då kan andra klubbar signa fria spelare utan gällande kontrakt.
Nu blev ju inte Välimäki fri 1/7 eftersom Carolina hann förlänga gällande kontraktet till 2027 innan dess.
Tolkar jag det från soffan - utan att ha läst reglerna :-)
Free agency börjar först 1/7.
Först då kan andra klubbar signa fria spelare utan gällande kontrakt.
Nu blev ju inte Välimäki fri 1/7 eftersom Carolina hann förlänga gällande kontraktet till 2027 innan dess.
Tolkar jag det från soffan - utan att ha läst reglerna :-)
+ 1