Inlägg: 3039061
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Fast free agancy är ju inom nhl systemet. Det här gäller ju en transfer utanför nhl systemet.
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Fattat att det är så det går till inom NHL men nu går han inte inom NHL. Sedan kan det ju vara så enkelt att det finns en klausul i kontraktet mellan honom och oss som ger honom rätt att teckna ett nytt avtal i NHL fram tills ett visst datum. Eller att vi inte vill bråka civilrättsligt om en spelare som, förståeligt, hellre spelar i NHL.
Fattat att det är så det går till inom NHL men nu går han inte inom NHL. Sedan kan det ju vara så enkelt att det finns en klausul i kontraktet mellan honom och oss som ger honom rätt att teckna ett nytt avtal i NHL fram tills ett visst datum. Eller att vi inte vill bråka civilrättsligt om en spelare som, förståeligt, hellre spelar i NHL.
Free agency börjar först 1/7.
Först då kan andra klubbar signa fria spelare utan gällande kontrakt.
Nu blev ju inte Välimäki fri 1/7 eftersom Carolina hann förlänga gällande kontraktet till 2027 innan dess.
Tolkar jag det från soffan - utan att ha läst reglerna :-)