Inlägg: 3039541
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Huge: Det är inte så konstigt att Gällstedt lämnar. En tränarcykel är sällan längre än 4-5 år nuförtiden. Detsamma gäller Alcén de närmaste åren, om jag räknar rätt kommer han att ha gjort 6 år som sportchef efter den kommande säsongen, och det vore ingenting konstigt om han inte fortsätter. Det är väl ingen som någonsin trott att de här personerna kommer att vara i sina respektive roller i 10-15 år? Det är ju i princip ingen numera.
I Gällstedts fall kommer han att vara 60 år efter den kommande säsongen. Om han vill vara huvudtränare någon annanstans än i Brynäs innan pensionen är det dags att flytta nästa sommar. Jag tror egentligen inte att det är svårare än så, särskilt inte om han redan har fått smak för hockeyn och livet i Schweiz, och det finns ett konkret huvudtränarintresse därifrån.
I Gällstedts fall kommer han att vara 60 år efter den kommande säsongen. Om han vill vara huvudtränare någon annanstans än i Brynäs innan pensionen är det dags att flytta nästa sommar. Jag tror egentligen inte att det är svårare än så, särskilt inte om han redan har fått smak för hockeyn och livet i Schweiz, och det finns ett konkret huvudtränarintresse därifrån.
+ 1
Det senaste i konspirationsteoriväg är nu att Gällstedt inte vill fortsätta i Brynäs därför att Alcen inte lyckats värva ihop allt man letar efter innan midsommar.
Nån tomte anser sig kunna träna laget bättre än Gällstedt, en annan tycker att Svedman borde avgå om han inte sparkar Alcen, eftersom denne inte gjort klart med alla värvningar 3 månader innan seriestart.
Man får sig iaf många goda skratt när alla tokroliga teorier
presenteras, alltid nåt