Paddan: Kanske borde fördjupa mig i den roterande loggan som jag debrilt sökt här på internet vid flera tillfällen faktiskt.
[bild]l.yimg.com/a/i/ca/cl/mob/v3/prtr/mtv_logo_2_1.gif[/bild]
Den såg ut lite som den här fast man såg den lite uppifrån.
Den var trekantig till formen men "visade" fyra sidor. Först kom "MTV" sen "News", sen MTV igen, och det är här det underliga sker, och sen kom "News" igen.
Visst förstår ni...
Fast det innebär väl att den egentligen bara visade 2 sidor?
Paddan: Fredag seneftermiddag brukade vara ett rent nöje nör det gällde radiounderhållning. Lite snack, lite humor och mycket bra musik.
Men nu är det helt uppåt väggarna. Nåt skånskt "ring in och prata om dagens ämne"-program. Iofs lite musik emellanåt men...
Nä tacka vetja när man kunde slå på radion klockan 16 och veta att man kunde njuta i två timmar.
[url=
www.youtube.com/watch?v=0zrAlJUfORA]Metropol med bla Spanarna, Flipp eller Flopp, Göte Johansson och Ivan Boring.[/url][url=
www.youtube.com/watch?v=C1eMGy0Fu1Y]Rally med bla Leif Loket Olsson, Gundemannen.[/url]En riktig stjärna. Här kommer mina tre absoluta favoriter från Sveriges klart bästa komiker. Fyll på med fler bra exempel.
Robert Gustavsson - The Ambassador Robert Gustafsson - Ove Markstrom, klorin Robert Gustafsson - Hvad gør vi nu, lille duHellge: Du var ju inne på musik från "Down Under".
Lyssna på detta och njut. Skön Rock'N'Roll och ett underbart namn.
Johnny Diesel & The Injectors - Soul Revival Johnny Diesel & The Injectors - Cry In Shame Johnny Diesel & The Injectors - Lookin' For Love
Äh, nog med smet och utlänska nostalgitripper. Här är lite rak, bra svensk Rock'N'Roll.
Stigsson: 2 rätt av 3 är väl godkänt. För inte har BBB mycket med känsla att göra. Det är bara mest smetigt om du frågar mig.
Och innan nån opponerar sig så erkänner jag att Fancy är smetigast av de smetiga men man kan inte annat är avguda texten på denna låt. Av man dessutom fick se denna "ikon" på Kornsjöstrand en sommar ger han ju lite kultstatus. Han var redan då en gubbe och hans singback var katastrofal.
Men hans 3 svenska GOGosisar/körbrudar (fast det är en badkör i låten) var trevliga och dansade med vårt gäng efter showen. Tror dom var från Skåne
Och när vi ändå prata om det. Pete Burns i DoA var ju lite smetig redan då men det var ju hans image. Men har ni sett han nu...
OBS VARNING! Kan anses som stötande
JO detta är Pete Burns
Satt och jotobade och hittade igen denna grupp. Väcker det minnen?
www.youtube.com/watch?v=5qE7zFryeuo&feature=related www.youtube.com/watch?v=76Wp2HPVVh0&feature=related www.youtube.com/watch?v=ldW2L9sJ3YE&feature=relatedPå Idol ikväll så sjöng nån en gammal tryckarfavorit från ungdomen och vips så var kvällens tema klart och betalt...
Sam Brown - StopFriman SR: En cool trio får göra nattens trio. Westworld var namnet och 87 var året. En blandning av Rock'N'Roll, Punk och Glam var deras signum
Titellåten från deras debutalbum
Sångerskan Elizabeth Westwood visar klass
Och till sist deras enda hit.
hellge: Dags för en tripp nerför minnenas allé. Åtminstone för en och annan.
De andra tycker nog mest att det är konstigheter.
Vi börjar 1983 med en hyllningsvideo från 4 cykelgalna killar från Düsseldorf.
Sen hoppar vi över till de brittiska öarna samma år och 4 killar, även här, som börjat utforska sin mörkare sida.
Härnäst så blir vi lite mer avantgarde, både när det gäller musik och video.
Jag har sett många konserter och den är den bästa, jag har aldrig mött folk efter en konsert med ett sådant leende på läpparna som jag möttes av då...
- Vad har vi varit med om lixom......
Keep on rocking...