Grabbarna kommer hem ikväll, varav en kompis som vi inte träffat på 3-4 år. Jag har ett gäng tjecköl och en Wildturkey på kylning inledningsvis. Egentligen skulle man haft ett liveband också, fast det går ju inte. Men jag gör det bästa av situationen och drar igång med följande (på CD):
Förmodligen är min tonårsdotter fortfarande hemma vid denna tid och kommer att komma upp och skrika - Väx upp för fan! Fast då säger jag bara näää och så fortsätter vi med:
Så han har varit i Sverige, det hade jag inte en aning om. Han gör ju en del justa covers också. Suspicious Minds (soundtracket till Honeymoon in Las Vegas) är ju en av dem, Crazy Little Thing Called Love, en annan. Han skall även gjort en version av ZZ Tops, I'm Bad, I'm Nationwide, men den har jag inte hört ännu.
Et tu Brute: Jodå, han letade sig ner i bergtäkten och lirade en kväll:-) Får leta på de låtar du nämner och se om det är nåt som faller en i smaken:-) Ha en trevlig kväll nu med dina tjecköl, får nöja mig med danska ja;-)
Tack! Som sagt är jag lite allergisk mot den traditionella hästjazzen. Dock så går ju Dwight utanför ramarna och blandar friskt. Av hans eget material måste också Wild Ride och Long White Cadillac nämnas.
Jag är nog mer åt Bluegrass-hållet när det gäller de traditionella amerikanska musikstilarna. Den ligger också närmare bluesen.
I'm a man of constant sorrow av Soggy Bottom Boys (Oh Brother Where Art Thou) är en favorit. Sedan är ju inte steget långt till mycket av det som Lynyrd Skynyrd, Canned Heat och Credence har gjort. Back to basic, med andra ord.
(Rufus Thomas gjorde originalet, men hade ingen hit med den förrän 1965, alltså året efter Stones. Här framför han en senare version 80-tal?, av sitt eget original)
Randy California (Captain Copter), finska The Hurriganes är några ytterligare som haft den här låten på repertoaren. Kolla gärna på länken och fundera på om detta var ett fenomen redan för 40 år sedan.
Du skall inte förlöjliga mormoner med öknamn. Don't mess with missionary men, som någon annan sjöng.
Letade egentligen efter Blue moanin' men den fanns bara som cover. Taking care of business är väl annars deras signum. Den låten har väl också något rekord i Guiness. Tror man samlade ett antal tusen gitarrister som drog igång samtidigt.
I Sverige möjligtvis. Internationellt är det nog Taking care som gäller. Slog väl egentligen inte igenom i Sverige förrän med LP:n Not Fragile, som var deras tredje. Hey You, från Four Wheels Drive är nog en annan låt som klättrade ganska högt på svenska singellistan.
Et tu Brute: BTO gjorde en spelning i Lund för en massa år (90-talet) sedan.
Min bror och hans då i Malmö boende polare pallrade sig dit. Efter att gruppen kört igenom sin, alltför korta, spellista så blev dom intjoade av publiken. Några extralåtar och sen skedde samma sak. När dom då kom ut så sa dom att dom inte visste vad dom skulle spela. Då blev det rena rama "ring så spelar vi" när publiken fick önska. Det blev lite annat än BTO också men ingen klagade. Efter en extra timme eller nåt så hade alla fått nog.
Salle skrev: "BTO gjorde en spelning i Lund för en massa år (90-talet) sedan"
Undra hur mycket som återstod av originaluppsättningen då? Har för mig att de började försvinna åt olika håll redan vid tidigare nämnda Rock'n Roll Nights.
knaskamilla: Sa någon Cirkus? Circus med Erasure från 1987, en av tidernas gayigaste skivor, men kan man överse detta faktum så är det rätt trevlig synthpop.
Victim of Love www.youtube.com/watch?v=Q6G6G6A5Zx0 (I en dräkt som med lite välvilja kan föra tankarna till brottning...Själv väljer jag att inte kolla på den här videon. :) )
Wayne Gresky: Trådstöld. I går på väg hem från nöjsamheter 21 eller liknande så intervjuade P3 någon från gruppen deathstar som jag aldrig hört talas om. Men jag fann låten de spelade ganska trevlig. även fast jag inte direkt är någon som lyssnar på just den musikstilen. Är det någon som har koll på vilken låt det var? Vore roligt att veta då jag chansar på att jag inte kommer tycka de andra låtarna håller samma kvalitta.
Salle: Blir liksom lite jobbigt när man inte har vad låten heter och man lär väl få upp ett antal alternativ. Just nu så kan jag inte gå in på youtube eller liknande då vårt upperligt trevliga smartfilter tar bort alla roliga sidor.
Får prova med att endera vänta tills man är hemma eller så kanske man kan skicka ett mail till P3.
MorganaLefaey: Här har du en av deras singlar , tror nog det kan vara den låten du hörde på radion . Bandet började som en Göteborgsband , men flera av medlemmarna har flyttat till Stocholm nu , och dom låter mycket som Sisters of Mercy .
Dagens Dam. 40 år med Marianne. Övervann sin cancer förra året. Har även gjort en hel del film. Sågs bl. a. i förra årets stora kostymfilm, Marie Antoniette.
Den sista med honom själv, även om han nu inte syns i bild. The Omen spelades en hel del i radion på 80-talet och den tror jag han fick behålla för sig själv, men den gick inte att hitta.
Bara för att du sa't så måste vi väl gunga lite tungt dårå.
[url=www.youtube.com/watch?v=6l19Vv_6UsU]Mustasch - Black City[/url]
[url=www.youtube.com/watch?v=0k_w4nYXlRE]Mustasch - Down In Black[/url]
[url=www.youtube.com/watch?v=z77Fspd5hlg]Mustasch - Double Nature[/url]