Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen
« · 530621 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!

Salle:

Du menar att jag skulle vara maktmissbrukare? I så fall skulle jag stängt av er alla för länge sedan. Just for the kicks, så att säga. Nä, här ingrips det bara då det är på väg att gå över styr. T ex när Metal Guru med sina krumiluriga inlägg riskerar att få svar som för iväg tråden på stickspår.

Jag har stenkoll, mina vänner. Vad var det vi skulle hitta?

Salle: Jag trodde personligen liksom Paddan att det för en gång skull var en bildfråga (när man såg dina önskemål) där det inte gällde att vara först. Men det var det visst. Tråkigt tycker jag.

Frisco: Då jag låg på soffan slötittande på video & eftermiddagslurade lite medans ni jagade videobilder (bildbilder tihi tihi) så kunde jag ju inte godkänna DrOctagons riktiga länk.

När Paddan sedan 20 minuter efter doktorns inlägg for till Portugal och tog dig med sig och att Metal Guru som vanligt tog en chans när han ser en så spårade spårvagnen ur.
Att Poffa ingrep är fullt förståeligt även om jag tror att Poffa njuter av tävlingsledningsmakten litegranna.

Poffa: [Nu måste tävlingsledningen styra upp lite, märker jag. Den korrekta lösningen på Salles önskan lämnades av DrOctagon. Därför är det en Emmljunga twin cerox som gäller som önskning.]

Jag måste få ställa en fråga angående videoönskningen av Salle. Är dte inte han som då ska välja ut det svar som är rätt i hans ögon?

DrOctagon:
No First Blood from me!
Jag bara hjälpte till att visa det orimliga i situationen, på mitt genomkorkade sätt.

Ojjj! Så där stor var inte bilden på [url=www.hotellet.has.it]http://www.hotellet.has.it[/url] där jag "tog" den ifrån.

DrOctagon:

Det får godkänt.

DrOctagon: Man måste trycka på en siffra i vänsterkanten för att bussarna skall uppenbara sig!

Tjohej.

Jag vill se ett hus på Stationsvägen 1 i Vansbro kommun - Dala Järna

Poffa: Duger bra!

DrOctagon:

Om denna duger så vill jag se en bild på en buss målad i Byberg & Nordins färger.

Poffa: Tack

Ett förtydligande - jag har missat ett a - rätt eftersökt objekt är:

Emmaljunga Twin Cerox

Nu måste tävlingsledningen styra upp lite, märker jag. Den korrekta lösningen på Salles önskan lämnades av DrOctagon. Därför är det en Emmljunga twin cerox som gäller som önskning.

Metal Guru: Nä stopp där. JAg har önskat eftersom jag presenterat ett godtaget svar.

Håll er till reglerna nu!!

Så det är fria önskningar igen..?
Då vill jag se en flaska läskeblask. Av just märket "Läskeblask".

Då får väl jag önska då -

Jag vill se en Emmljunga twin cerox (d.v.s. en syskonbarnvagn)...

knaskamilla: Inget fel alls, enligt min mening, jag lade bara in en video av ett annat format än DrOctagon

knaskamilla: Ser ingen Lissabon bild i hans inlägg, bara en video.

Paddan och Frisco:

Jag fattar inte riktigt, vad är det för fel på DrOctagons bidrag?

Paddan: Om din videobild blir godkänd så vill jag lägga ut denna bilden: sakhado.9online.fr/lisbon2.html som är tagen från denna sidan: sakhado.9online.fr/lisbonne.html

Salle: Mitt bidrag är denna fina Video2000-maskin.

Min önskan, om bilden godkänns, är en bild från stadsdelen Alfama i Lissabon

Salle: VAd sägs 1978 är väl OK...

DrOctagon:

[bild]www.quasimondo.com/archives/wallboy.jpg[/bild]

[url=www.quasimondo.com/bragolincryingboy.php]Här är en sida med massa tåriga ungar[/url] spana speciellt in den längst ner på sidan. Kitsch will make you happy...

Jag vill se en riktigt gammal och STOR video. Ju äldre, större, fler LED-displayer och uddare videosystem desto bättre.

DrOctagon: JAg vill lägga till att kostnären skall vara G Bragolin alt. en hötorgskopia av ngt av hans verk.

El Maco: Kanon - jag vill se en hötorgsmålning med ett gråtande barn.

P3 Live!!!
Ikväll spelar Stratovarius Live på P3 kl 21 för er som gillar bra metal från Finland ;)

Sv: Musik
Paddan: Glömde tydligen ett "r" i bådskan. Tankar hem skivan i skrivande stund. En kille på DC hade den. Typiskt nog så var han från Ö-vik också.

Frisco:

Äh, inte behöver jag åka till "apön". Jag har redan fått låten, jag visste att det fanns vänliga människor här som kunde hjälpa mig.

Paddan: Ska hon ja tag på den får hon ta sig ut i övärlden.
www.orust.se/gov/bib/cd.shtml

Salle: Hmm, heter inte skivan "Pärlor ur Örnsköldsviks Skrattkista"?
Där ingår väl också den fina sketchen om fotbollsmatchen, vad den nu hette, med citat som "Skjut du, du som ha töjje studenten!" och "Han sköt så lösst så timotejen knappt vek sä"

Sannes: På en skiva som heter "Pärlor ur Örnsköldsviks skattkista" så finns den visan. Kolla efter den.

Jag har försökt en längre tid att få tag på en inspelning av en låt som heter "Begravningsfirman Bröderna Byström" med Olle Norell.

Enligt skivaffärerna här hos mig, så finns den inte att få tag på.

Någon som har denna udda låt i sin skivsamling? Tänk, vad lycklig jag skulle bli isåfall.

El Maco: På hennes hemsida så fanns hela serien (7bilder).

Bäst är nr 4/7 Williamsburg NY vs Morgongåva Uppland. Tyvärr kan man inte klistra in bilden pga copyrights.

[url=www.linaphoto.com]Klicka på "theme", "williamsburg vs sweden"[/url]

DrOctagon: Okejdårå. Med tvekan godkänd. Vad vill du se?

Här är en bild på williamsburg och svensk bondhåla.

El Maco: Vad sägs om det här? Bild = kartbild.

Visserligen ingen bondhåla men eftersom du skrev gärna så torde det inte vara en förutsättning.

El Maco: Är det inte dags för en New York-bild igen? Jomenvisst. Jag vill se en bild från Bedford Avenue i Williamsburg, Brooklyn. Gärna ihopklippt med ett foto från en svensk bondhåla.

Paddan: Om du återvinner Difzis önskan från tredje februari återvinner jag Portellos lösning

Salle: Jomenvisst, en rosa elefant i bildformat är min önskan.

Paddan: Den godkänns.

Antar att önskan om den rosa elefanten är den som gäller nu då.

Salle: Ok, då gör jag ett nytt försök

Paddan: Första kan jag inte godkänna på nån punkt. Den andra skulle jag kunna godkänt på kämpa med vilt djur men det är ju fel "person" som gör det. Du är på rätt väg men du får nog läsa min önskan lite noggrannare.

Salle: Eller kanske den här.

Salle: Är det här något som skulle kunna tänkas bli godkänt?
I sådana fall vill jag se en bild på en rosa elefant.

Salle: Jo, jag insåg ju att jag var ett antal årtionden för tidig i min tro att det var BP som fanns där då. Det torde väl vara just Shell, som du nämner, som var först just där med att sälja soppa (?).

Frisco: Njae, de rörelser som går att finna där i dagsläget är väl lite mer åt det ohälsosammare slaget. Ja, iaf den effekt som blir av det man kan inhandla där..

Nån annan som vet?

På tal om mackloggor, här är mina topp-3, rent utseendemässigt:

1:

2:

3.

Frisco:

[bild]www.friskaviljor.y.se/backe.gif[/bild]

Jag vill se en bild (foto finns nog inte) på John Paul Clayton i "bråk" med ett eller flera vilda djur precis som hans mer kände far brukade göra.

Salle & Frisco:

Jag håller med er i detta. På bilden ser man en skylt med en ring och en text som skär genom ringen i vänster och höger båge. Om jag inte missminner mig så hade mackägaren i Lugnvik en sådan liggande inne i sin "Gör det själv"-hall. I så fall skulle det kunna stå "Petrol" på den.

Här kan nog Lumber Jack rätta mig, han har säkert också gått omkring där inne och tittat på någon gammal skrothög som skulle renoveras till nyskick.

Dream Team: Rörelser i bankhuset? Njae. Då är jag helt borta. Friskis och Svettis kanske?;-)

Dream Team: Vet ej om det står GULF på skylten. Jag och Salle tycker inte att det påminner om någonting.

Kan det vara en STANDARD skylt?
web.telia.com/~u47202555/bolag.html

Något snabbar, enklare.
Jag vill se en bild på Paradiskullen. Där finns det ju faktiskt X antal bensinmackar vid bromsplan (som för närvarande inte finns alls).

« · 530621 · »