Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen
« · 535768 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!

NuMo: Vill inte vara den som är den men jag hittade detta i mittt googlande.

"However, around this time, a Finnish policeman, Pauli Siitonen, started experimenting with keeping only one leg in the groove and using the other for pushing off. Of course soon one leg would get tired and he'd have to switch legs. This was known as the 'Siitonen Step' or 'half skating'."

Frisco: Bra gjort. Det var andra gången gilt det. Nu jävl.. är det du som önskar.

Frisco: Fint. Bonus till dig, men inte fullt godkänt. Klapp. klapp, klapp!

NuMo: Undra vem du kan mena?

www.sandskiing.com/images/koch02.jpg

Salle: För attt hylla hockeyn lite, så vill jag se en bild på längdskidåkningens skridskostils grundare när han åker skidor. Fast jag vill ha honom i den klassiska stilen. Skatingstilen är bonus, värt en applåd.

NuMo: Liten bild på dagens STORA hjälte i gbg.

Wish Away!

Frisco:

Jag vill se en bild på finalavgöraren...

Grattis Frölunda!!!

Salle: Det kan tänkas vara en skruvmejsel ja.

Önska!

Poffa: Verktyg var det. Jag vill se en blandning av vodka och juice av apelsin.

Frisco:

Fågel, helt klart. Inte nog med att jag fick se en, jag fick se flera. En sådan som är överst har undertecknad, perfekt verktyg om man skall sätta upp paraboler.

Önska, vettja.

Poffa: Fågel - fisk?

www.nelco.se/News/N324/n324s.jpg

Metal Guru:

Då vill jag se en buntbandstång. Även kallad strippdragare.

Sv: Roliga länkar
Salle:
urban legends?

Sv: Roliga länkar

[url=web.telia.com/~u52506885/stella.htm]Årets vinnare av Stella-priset eller Only in the US of A[/url]

Metal Guru: Håller med dig. Bollen är Poffas.

www.hockeysnack.com/user/files/20/pict4370.jpg

ha!
den lyser ju till och med blått, fast den är oinkopplad!
bollen är din, Poffa:

Metal Guru:

Nu är ju detta en Belkin dongle, men det kanske är rätt det också.

NuMo:
Eftersom jag inte kan hitta på nåt klurigt vill jag se en Belkin-dongel.

Sv: HTML Audio
Dagens språkchock blir annars att pröva hur detta stycke låter uppläst på finska, och i "Robot Mode":

Displays or modifies file extension associations

HTML Audio
Herre jävlar!
När ni tröttnat på att få era privata mail upplästa med muminaccent, pröva då lite sjysst HTML Audio - tryck in lite html-kod, med taggar och allt, och låt mockapären göra sitt bästa. Helt sanslöst - ni har ALDRIG trott att lite simpel kod skulle låta på det här viset...

tyvärr är det väl omöjligt att skicka med lite provkod som text här, men pröva ett sjysst stycke med lite grymma styrtecken som dubbelfnutt, hakparanteser och slashisar.

Hoppas att den här länken går att lägga ut då

images.google.se/imgres?imgurl=http://therem.net/images/covers-leguin/dispossessed.jpg&imgrefurl=http://therem.net/covers-leguin.htm&h=325&w=198&sz=41&tbnid=ddcTRacR-nIJ:&tbnh=113&tbnw=69&start=1&prev=/images%3Fq%3DThe%2Bdispossessed%26hl%3Dsv%26lr%3D

Metal Guru: Mycket bra. Jag lägger ändå ut en riktigt avslöjande bild på Anarres, taget från den bördiga planeten Urras.

therem.net/images/covers-leguin/dispossessed.jpg

The Dispossessed, © 1974
Avon, 1975

Din tur.

Metal Guru: Mycket bra. Jag lägger ändå ut en riktigt avslöjande bild på Anarres, taget från den bördiga planeten Urras.

therem.net/images/covers-leguin/dispossessed.jpg

Varsågod.

Sådärja.
Nu är vi kompletta.
Markbild, karta och översikt.

Om du behöver en karta.

NuMo:
i och för sig en bild tagen på Anarres.

Chief: Hmm?

Ja, då vill jag ha en bild av planeten Anarres.

NuMo: Jepp. Så sätt igång, vi förväntar oss nåt riktigt klurigt.

Chief: Skit. Det betyder att jag måste komma på något avancerat igen.

www.stockholmskarate.com/main.htm

NuMo: Woho! My wish is your command...

Själv är jag inte så avancerad, jag nöjer mig med en bild på Brian Fitkin "in action" tillsammans med Dolph Lundgren.

Chief: Helt rätt. "Papi" Henri Charrière med tillhörande tatuering, långt uppe på halsen nästan.

Och så var bollen din.

Chief: Kanske skulle lägga in länken också...

NuMo: Okej, det syns dåligt (han var väl lite till åren och bilden är svartvit), men nog är det en tatuering va? Eller är det bara hår...?

Salle: Tyvärr. Du har hittat en bild på skådespelaren Steve McQueen. Det är bara en "replica" alltså.

Chief: Kunde du inte hittat en coolare bild på Snake Plissken???

Men om NuMo (bara) godkänner min fjärilsbild så ger din ormbild dig klartecken att önska.

Salle: Gör ett försök....

NuMo:

[bild]stevemcqueenweb.free.fr/images/papillon.jpg[/bild]

Om detta är riktigt så vill jag se en annan fånge som på ett annat sätt slogs för sin frihet en cool film. Dock var det i en storstadsdjungel som flykten utspelade sig. "Dont call me Snake..." är en ledtråd.

Metal Guru: OK.

Jag vill se en bild på "Papillon" och hans tatuerade fjäril. Endast orginalet gillas

NuMo:
Det här är bilden som jag hade. Men din är minst lika mycket teodling - med en bonustext över området dessutom.

Skulle ni backpacka i sydostasien, och värmen skulle bli för jobbig rekommenderar jag en två-tre dagar här. Svensk sommarvärme, fjärillar och jordgubbar.
Extremt exotiskt, och svinkallt. är den lokala uppfattningen.
Break, tycker vi.

Bollen tillbaka till numo.

NuMo:
Ja, jag hade nog underkänt min bild, han hade ju lite för mycket, eh, 'kött på benen' så att säga.

För prick ett år se'n låg jag på ett hotell i Cameroon Highlands på andra sidan jorden. Jag sov, ivrigt försökandes få en vettig dygnsrytm i kroppen inför ett jobbärende kommande övermorgon.
Telefonen ringde. Ett meddelande om att Mora var i elitserien. Det var inte hög IQ på det jag tänkte eller svarade. Se'n hade jag svårt att somna om.
På morronen tog jag en promenad i den "svenska" sommarvärmen, och irrade från jordgubbsodlingarna, snirklade in bland teodlingarna.
Jag flinade mest hela tiden.

Jag vill se en teodling därifrån igen.

NuMo:
Det vill jag också. Det är bara att stoppa in huvudet och kika.
Varsågod!

Salle: Jaha, då så. Fick för mig att jag visat en sådan där, ungefär.

Jag vill se ett abborrskelett.

NuMo: Då jag missat i mina garderingar så får jag väl godta din Spitfire MkI av märket Triumph.

Jag ville dock se en sån här:

[bild]www.supermarineaircraft.com/Images/About/gpjones%201a.jpg[/bild]
[url=www.supermarineaircraft.com/About.htm]Supermarine Aircraft Spitfire MkXXVI[/url]

NuMo: Med risk för förvirring. Det är ingen riktig Spitfire utan en stor modell, så stor att det finns en variant med 2-sits cockpit (tandem).

Ähh det är en replica helt enkelt.

« · 535768 · »