Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen
« · 536795 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Rasistisk glass?
Lumber Jack: GB är rasistisk !
Det har dom varit sedan sin begynnelse. Så dä så.

Lumber Jack:

På tal om vart vi är på väg så såg jag att MQ ska ha ett bögpar med i sin nya annonskampanj. Hurra! Men hur stor är chansen att dessa killar klarar sig undan hot och andra löjligheter? Jag gissar på minimal. Gott om idioter finns det...

Poffa: Vid en snabb blick ser man ju vad det hela handlar om. Centrum mot rasism har en dold agenda. Man lägger ut dimridåer om sitt arbete, men i självaverket jobbar man mot ett helt annat håll.

Centrum står för Centralafrikanska republiken (Cent från landets namns början och rum står ju för "republiken", men för att inte avslöja sig allt för mycket har man bara tagit r och u samt bytt ut n mot m). "mot rasism" betyder inte mot i betydelsen against utan istället menar man towards.

Vad vill då denna organisation? Jo givetvis underblåsa stridigheter mellan de olika människogrupperna som bor i landet. Bandas mot Gbayas, Saras och Rungas mot vita kristna osv.

Låter det sinnesjukt? Givetvis är det sinnesjukt, lika sjukt som att anse en svart glass med det klassiska namnet Nogger skulle vara en rasistisk attack på svarta.

Vart är vi på väg i Sverige? Politisk korrekthet in absurdum.

Sv: Hitta bilden!
Ja ja jag vet det var ett dåligt försök men det var värt ett chansskott

Helg Ernest:

först upp var väl Eiffel själv

Salle: Nä, det var 2 alpinister under 60 talet (67 tror jag tom.) som besteg
Month Eifel. Jag misstänker att jag får nog göra armhävningar.
Jag hittar dom nämligen inte själv. (Ännu)
Men jag har sett bilderna på dom och läst hela storyn.
(Sitter uppsatt i Tornet)
Fast Franska Armens ingenjörstrupper var det som byggde det.
Dom klättrade som f..n upp och ner.

Helg Ernest: Inte tror inte att [url=www.alainrobert.com/photos/album/grandes/1997-0101_gamma_tour-eiffel.jpg]Alain "Spiderman" Robert [/url]var först då tornet funnits ett bra tag men jag chansar.

Bergius: förlåt ja tar tillbaka det senaste inlägget fick nyss bevis på att CMR kan ha rätt.

upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/hitler28.jpg

Myggan: Ja bara att instämma, kan man inte utmärka sig i media i någon postiv mening måste man komma med korkade påståenden. Så löjligt när en organisation mot rasism ska komma med sådanahära uttalanden. Deras rikskassa hemsida verkar ha däckat nu också. Måste skriva till dem å gnälla så jag får reda på hur detta motverkar rasism.

Robban: Jag tycker också att det är långsökt. Man ska kunna skilja på ett "o" och "i" när man läser.

slashpuppie: Vilket strutprat.

65selander: Piggelin kanske hade smält till de andra?

Känns lite som ett försenat aprilskämt faktiskt.

slashpuppie: sandwich...

65selander: det skulle kunna bli en sanbwich av det hela!

Salle: Tänk om den Hurtfriska Piggelin hade lags sig i bråket

65selander: Tur att inte Lakritspuck var med för då hade det blivit slagsmål.

Salle: Men nu är det så här att det stämmer...
På lunchen i dag så hörde jag Nogger vråla "Svenne J-l" efter Puckstång

Poffa: Jag såg annonsen idag (E4 badhusbacken norrut högersida) och inte läste jag "Nigger + lakrits = sant" såsom Stig Wallin, ordförande för Centrum mot Rasism, gjorde fast avståndet var rätt långt. Snacka om att vilja få sin röst och förening hörd i mediabruset. Eller så är ett optikerbesök på sin plats.

Skulle dom döpt glassen till Nigger så kan jag förstå reaktionen (fast det skulle nästan varit roligt & coolt om GB vågat göra det).

Robban:

Fruktansvärt långsökt. Har CMR (Centrum Mot Rasism) inget bättre för sig än detta borde de kanske fundera på att avveckla sig själva.

Rasistisk glass?
Verkar jävligt långsökt enligt mig.

Mats Edström: En liten utmaning !
Den första som klättrade upp för Eifel tornet.

Helg Ernest: Duger utmärkt!

Välkommen in i spelet. Du ställer frågan, vi ger svaret...

Helg Ernest: Nytt försök då !

Mats Edström: Om denna duger var det för lätt Mats. ( c :

Salle: Den sidan är kanonkul och vilka nostalgitrippar sen...!

Jag önskar mej en bild från Trafikbolaget Ingalunda Jernväg.

Sv: Vetenskaplig undersökning: Stugsista
Poffa: Jag har hört att ni har en annan rolig hobby också.
Varma sommarnätter när krogarna slårt igen, går ni ut i kohagarna och knuffar omkull sovande kor. Stämmer det ?
Jag har fått detta bekräftat av 12 konsulter från Ö-vik.
Har svårt att tänka mig att alla 12 satt och ljög.
Fanns tydligen inget roligare än att se Konas bryska uppvaknande liggande på marken.

Mats Edström: Självklart är önskningen din.

Mats Edström: Snyggt jobbat. Kul sida det där förresten. Många välkända namn och ansikten som man inte känner igen. Arne Weise tex

Poffa: Nej

Salle: Här är han, i egen nyrakad version!

Poffa:

Västerbotten: Stugsista
Hälsingland: Lyskväll (Söderhamn är mitt empiriska exempel)

ZZZzzzZZZ

Sv: Chad Hinz
knaskamilla:

Ja eller som Magnus uggla en gång påpekade, Den var aldrig inne =)

Vetenskaplig undersökning: Stugsista

Här i Örnsköldsviksområdet finns något som vi kallar för stugsista. Vad det är tänker jag inte säga, inte till en början. Jag hoppas andra också kan låta bli, bara för att få en stabil grund att stå på i denna högst vetenskapliga undersökning.

Frågan är alltså:

"I det område där du bor, firar ni något som kallas för stugsista?"

Om svaret är ja, så vill jag att ni svarar och skriver var i Sverige detta sker. Efter ett tag hade jag tänkt avslöja vad det är och på så sätt se om det finns på andra orter än här i Örnsköldsvikområdet, med då under ett annat namn.

Svara på, är ni snälla.

Frisco:

Mera Vasaloppetrelaterat vill jag se, Vasaloppskommentatorn framför alla andra, Sven Pettersson anno 1964.

Salle: Eftersom du din vaan trogen önskar innan jag godkänt så.... ÖNSKA!

Sv: Chad Hinz

Stigsson:

En gammal klassiker, har jag hört...

Sv: Idioter?

nosasurr:

Vi satt och klurade på andra alternativ här annars. Att t.ex. ha två oskulder som man hotar med ska ha sex med varandra utan att gifta sig om man inte får in en viss summa pengar. Snacka om att dumma, kristna amerikaner skulle vilja öppna plånboken! Ett annat alternativ är förstås att ha två oskulder som man säger SKA ha sex med varandra om man får in tillräckligt mycket pengar. Eller ställa de två alternativen mot varandra, och på så vis pressa ännu fler idioter på pengar?

Chad Hinz
"Jag drack efter att jag kört av vägen"

Vilket skämt!

Sv: Idioter?

Idioter?

"Kaninen Bernd har redan offrats som påskmiddag – trots att ägaren fick över 70 000 euro.
  Nu håller den isabellfärgade kaninen Tobys ägare sitt husdjur som gisslan."

Vilket bra sätt att tjäna pengar...

Stigsson: Jag betvivlar inte dina uppgifter. Från början var ju spåren inte mycket mer än just två spår i djupsnön heller, vilket fick till följd att någon började med att skapa ett "skridskoskärsspår" ut i periferin och resten följde med ut i det spåret. Numera så är ju skidspåren hur breda som helst, fast utan skidspår.

NuMo: Inget belägg alls förutom ett mångårigt arbete inom svensk skidsport och Vasaloppet. Berättelserna kring fristilen är mestadels hämtade ifrån Ola Hassis själv och även Lasse Frykberg som dominerade långloppscuperna stort i skatingens barndom. Ola har berättat hur han sett Siitonen stå och kicka med ett ben ute på en sjö och sen gick han hem och testade själv och förfinade tekniken innan han vågade testa detta på tävling. Detta var ju en teknik som framför allt lämpade sig för just långlopp eftersom dessa banor oftast var mycket flackare än traditionella banor. Man får komma ihåg att det under många år endast var frågan om spark med ett ben för att hjälpa till med att hålla farten och inte med två ben som man gör idag.

Stigsson: Låter rimligt, men hur belägger du detta?

NuMo: För att klargöra lite ang. skatingstilen så var det helt rätt Pauli Siitonen som uppfann det hela. Däremot så var det orsakillen Ola Hassis som först införde den i tävlingsform när han började använda sig av den i långlopp över Europa och Bill Koch gjorde den allmänt känd genom att införa stilen i den "riktiga" världscupen.

Som så många gånger förr så är det inte den riktiga "uppfinnaren" som får den beröm han förtjänar utan det får han som spred budskapet till en större publik.

Salle: Jo nog kan fler ha nyttjat den stilen, men inte räknas de som grundre för det. Kommer ihåg att jag själv körde den stilen när jag samlade på mig Snöstjärnor som bäst i början av sjuttiotalet, utefter Djupöspåret.

Frisco:

[bild]oxberg.mora.se/bilder/SuneVasaloppsseg-59_WEB.jpg[/bild]

Mera Vasaloppet. Om godkänt så vill jag se, Vasaloppskommentatorn framför alla andra, Sven Pettersson anno 1965.

Salle: Ett felskär tror jag.

NuMo: Mera skidor.

Jag vill se en bild på Vasaloppsvinnaren 1959.

« · 536795 · »