Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen
« · 540989 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!
Poffa: Jag vill se en FETSTOR nationsflagga. Det skall finnas folk som håller i den så man ser hur FETSTOR flaggan är. Jag betonar återigen FETSTOR. Ju större desto bättre.

Salle:

Bilden är rätt, det du skriver är också rätt. Bästa köp jag gjort.

Önska.

Dream Team:

En bild på en Dreambox av modellen 500s.

Poffa: Japp, helt riktigt. Ca. en månad kvar till årets höjdpunkt på Solvalla nu. 

Önska på.

Dream Team:

En bild på Pine Chip, slagen 1994 av Copiad med Erik Berglöf i sulkyn.

Salle: Tack. Då vill jag se en blid på den häst som i en klassisk batalj under Elitloppet 1994 rullar över i galopp och därigenom får se sig slagen. Slagen av en svensktränad häst, för övrigt.

Paddan: Det där är fel. Det är väl den dom ansökte med. Jag vill se den åffisejella loggan. Den heter Illanaaq som är inuit för vän.

Salle: Detta är väl den officiella?

[bild]www.vancouver2010.com/Gallery/vancouver2010_logo_120x148.gif[/bild]

muzze: Jag vill se loggan till vinter-OS i Vancouver 2010, Illanaaq.

Salle:

Kanon. Make a wish

muzze: Honken - the original i London Lions färger.

[bild]www.angelfire.com/space/u_line/honken-splash.jpg[/bild]

Salle:

Då vill jag se en bild på Honken iklädd ett engelskt Hockeylags tröja.

muzze: Mycket bättre. Snygga "ufo"-ljus på "Encounter" dessutom.

Wish Away!

muzze: Nope ingen av bilderna duger. Första är i gryningsljus och andra i dagsljus.

Gör om, Gör rätt...

Salle: Om alla bilder är godkända (?) så är det väl jag som skall önska antar jag...

Bumbo-bilden var ju tagen ovanför Los Angeles Intl. Den flygplatsen har en lite frän byggnad som relaterar lite till andra flygande objekt än just flygplan. Den skulle jag vilja se i solnedgångsljus.

mangan: Om du läst texten under bilden så hade du sett (bla) detta: "It's a real air-to-air picture, no discussions please!" (ursäkta färgen).

Det är troligen taget från ett snabbt flygplan i brant sväng för att minimera passagetiden framför det startande planet. Men det är bara min gissning. Skulle dock vilja veta OM det var godkänt före annars skulle det nog bli lite rabalder från FAA.

Salle: Kan det vara så att de fotat från en satelit? Man kan ju zooma en hel del på de bilderna..

Salle:
Din bild är mycket bättre än min.

Min önskan dras tillbaka

mangan:

Ett lyftande flygplan av typen som efterfrågas
www.melieste.nl/FS2002/archives/000091.shtml

Om det godkänns vill jag se en bild på Honken iklädd ett engelskt Hockeylags tröja.

mangan: Utan att ditt frimärke godkänts så kan jag inte låta bli att visa denna Jumbo-bild.

[url=www.airliners.net/open.file640853/L/]Hur f-n har dom fotat denna...[/url]]

muzze: Är det detta som avses? Jag vill se en bild på en Boeing 747 under take-off.

Jag vill se ett äkta svenskt frimärksmål

muzze:

Fan mangan hann före

NuMo: Bild på den fruktansvärt fula Maraboustorken har du här.
Är det rätt vill jag se en tecknad älg.

Salle: Hmm? kort om tid. Jag vill se förebilden till en Svensk "choklad-stork".

NuMo: Snyggt jobbat . Nästan så att bonus skulle delas ut för historien och extrabilder.

Bilden från macken är jävligt snygg förresten.

Wish Away!

NuMo:

Har man väl fått se bilden en gång så får man se den även om man klickar på dina länkar. Detta eftersom den då finns i cachen på din dator.

Frisco: "kopiera in" Hur menar du då? Din länk fungerar ju, men den ser ju lika dålig ut som den som spärren erbjuder så att det blir fel. Konstigt.

NuMo: NuMo: Bra jobbat. Angelfire har som passagen nån typ av spärr vilket gör det svårt att direktlänka till bilder därav problemen. Men kopierar man in länkarna fungerar det perfekt.

Man kan även klicka på länken nedanför om man vill se din bild (tror jag).

www.hockeysnack.com/user/files/20/victoryporsche.jpg

NuMo: big little bastard #%¤#*!

www.angelfire.com/in4/jamesdea

Den gör sig omöjlig, men om man sätter ihop delarna så skall det gå.

n/victoryporsche.JPG

NuMo: Ndär sista länken funkar tydligen inte.

www.angelfire.com/in4/jamesdean/victoryporsche.JPG

NuMo: Här är bilen ("The Little Bastard":

www.findadeath.com/Deceased/d/James%20Dean/Dean%20Spyder.JPG

members.shaw.ca/giant/crash5.jpg

Här skedde det, strax innan staden Cholame:

"Just a correction to your info on James Dean.
In 1955 the road he was killed on was 466, it was changed to 46 a few
years after he died. " - Jag vet inte om det stämmer.

images.google.se/imgres?imgurl=http://www.jamesdeanmemorialjunction.com/images/Turnupseed%27s%2520point%2520of%2520view.jpg&imgrefurl=http://www.jamesdeanmemorialjunction.com/The_Fateful_41-46_Intersection.htm&h=538&w=356&sz=20&tbnid=QUE_17O3ePUJ:&tbnh=130&tbnw=86&start=2&prev=/images%3Fq%3DDonald%2BTurnupseed%26hl%3Dsv%26lr%3D

Här är föraren - Donald Turnupseed - i bilen han kolliderade med. (Fast då var bara 23 år gammal, vilket han inte verkar vara på fotot. Han dog 1995 av lungcancer förövrigt.)

images.google.se/imgres?imgurl=http://www.jamesdeanmemorialjunction.com/images/Donald%2520Turnupseed.jpg&imgrefurl=http://www.jamesdeanmemorialjunction.com/Photograph%2520of%2520Donald%2520Turnupseed.htm&h=287&w=215&sz=9&tbnid=aUoq6JcimdwJ:&tbnh=109&tbnw=82&start=1&prev=/images%3Fq%3DDonald%2BTurnupseed%26hl%3Dsv%26lr%3D

Sen fick Dean åka ambulans:

www.findadeath.com/Deceased/d/James%20Dean/Dean%20Ambulance.JPG

Vännen och mekaniker Rolf Wutherich som var medpassagerare till James Dean och som miakulöst överlevde oluyckan, trots, eller kanske tack vare att han slungades ut, dog i en bilolycka 1981. Ödet upprepade sig.

www.angelfire.com/in4/jamesdean/victoryporsche.JPG

Salle: Är du ute efter det mer makabra så får du en "fin" bild av det också.

www.geocities.com/jamesdeanisnotdead2/jdnd/beath_1.jpg

Salle: Jag kan tror jag kan ge en ledtråd.. Han körde Porsche och gjorde reklam för Pepsi...jag länkar....fast bilen på länken den kraschades nog tidigare än den bil som var inblandad i den för föraren så ödesdigra kraschen som gjorde så att han dog ung, fast vackert lik det får ni tjöta med begravningsentrepenören om......

Är jag helt ute och cyklar, märk väl ej seglar för det gör jag själv, nu....? 

Helg Ernest: Då vill jag se en bild på förare och bil som var inblandade i en fatal frontalkrock med en 1950 Ford Custom Tudor Coupe på Highway 46 (16 junction?) i närheten av San Luis Obispo, Californien en fredag i slutet av september 1955.

Helg Ernest: Om Fogerty's version av "Rockin' all over..." är 10 ggr gånger bättre än Quo's då är Doors originalversion av "Roadhouse blues" typ tusen gånger bättre än Quo´s....

Långt hår, slitna jeans och Barre accordens mästare, då var man lite ohotad..;-) 

Men, mitt bästa Quo minne är det året då Francis Rossi fick migrän och de ställde in spelningen på Hultsfred, när deras scen och utrustning fanns på plats och Sven-Ingvars fick låna den.... Herregud, det blev r&r och vilken allsång det blev, herregud dessa värmländska kvinnor och jag säger så här, jag som hatar dansbandsmusik men det jag fick uppleva då det var helt obetalbart.......;-) tack Quo för migränen...

Caroline är och förblir Quo's bästa låt....

Salle: Köpte mitt första album Dog of to Heads 1970.
Sen har det malt på, så nu ligger det nog runt 40-50 LP skivor i amerika kofforten. 10 CDn osv.
Dom har ju gjort John Forgotys Rocking all over the world.
Frances sa att det var de bästa låt dom någonsin spelat in, enda felet var att dom inte hade skrivit den.
Men jag vidhåller att Fogortys version är 10 ggr bättre.

Salle: Du får godkänt, fast 70 hade dom i princip det utseende dom har nu.
Fast med lite mera hår ( Fraces Rossi håller ju på bli flintis)
Samma Jeansvest hårlängd osv. bara lite yngre ( c :

Sv: Tidernas Bästa rocklåt?
1. Bruce Springsteen, Thunder Road

2. Elvis, Jailhouse Rock, Elvis

3. Black Crowes, Go Faster

4. REM, Losing my Religion

5. Chuck Berry, Johnny B. Goode

6. Rolling Stones, Honky Tonk Women

7. Doors, Roadhouse Blues

8. Jimi Hendrix, Purple Haze

9. Janis Joplin, Piece of My Heart

10. Queen, Bohemian Rapsody

Sv: Hockeyfrilla!
kan inte låta bli att bjuda på detta citatet från förstasidan:

Skapelsen
…Och Gud sade: "Varde en frisyr som skiljer vett från vansinne." Och Gud skapade en frisyr som var kort där uppe och lång bak i nacken och skiljde på så sätt vettet från vansinnet. Och Gud såg att det var gott. Och Gud sade: "Må den nyskapade frisyren bliva känd som Hockeyfrillan, och låt frisörernas tumregel kallas 3:1, minimum tre gånger så långt i nacken som uppe på huvudet." Och det skedde så. Och det blev afton, och det blev morgon den åttonde dagen.

Hockeyfrilla!
En ung man har vigt sitt liv år att decoda fenomenet "hockeyfrillan".
Begrunda hans livsverk på länken.

Helg Ernest: Här är en bild på Status Quo från 1968 som jag inte kunde låta bli att visa. Men du ville ju se en bild från det fina året 1970 så klicka på bilden för den.

[url=www.usuarios.iponet.es/asha/71a.jpg][bild]http://www.usuarios.iponet.es/asha/68A.jpg[/bild][/url]

« · 540989 · »