Café

Grupper · 49935 inlägg · 1048 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Lumber Jack:

Tack, det där såg bättre ut !

Herminator:

Helvete vad dyra sista minuten resorna är nu. Mellan 5 - 7000 per person / 1 v.

mattias - 74: Ladda med Mygg-A om ni ska till Zakhyntos. Myggdjäklarna är små men snabba som blixten. Chansen att se havsköldpaddor är hög men skippa "Smugglers Wreck". Det är en enda stor turistfälla.

65selander:

Tror det lutar åt zakhyntos nu som det set ut men vi har andra alternativ också. Ali är en törstig sate :)

mattias - 74: När du har bestämt dig så messa mig så skickar jag 66berglund dit. Då önskar du att ön vore lika stor som Australien. Fråga Ali;-) För några år sedan var jag på Egina och det var en rogivande plats ca 1h til Aten med flygbåt om man vill se lite trafik. Men allting växer ju efter tiden...

mattias - 74: När du har bestämt dig så messa mig så skickar jag 66berglund dit. Då önskar du att ön vore lika stor som Australien. Fråga Ali;-) För några år sedan var jag på Egina och det var en rogivande plats ca 1h til Aten med flygbåt om man vill se lite trafik. Men allting växer ju efter tiden...

Stigsson:

Ja vi kanske borde åka du och jag :)

mattias - 74: Du har alltså kommit upp till min nivå nu med andra ord. :-)

Stigsson:

Party ? Jag har slutat festa, nu är jag bara allt som oftast salongsberusad och lägger mig vid 22. Penisionärsvarning? :)

låter som ett bra resmål för mig.

mattias - 74: Väljer du Zakynthos så kan du välja Argassi som i alla fall var mindre party och lugnare för några år sedan då jag var dit.

mattias - 74: Både Zakhynthos och grannön Kefalonia är relativt lugna resmål, och dessutom lite grönare och lummigare än många andra grekiska öar.

mattias - 74: Icke! Ska man campa ska man göra det i Göteborg på Lisebergsbyn. Välkomna! :D

Stigsson:

Ok Tack, finns en del att välja på som det verkar. Det slutar väl med en Campingsemester i Borlänge på Mellsta :)

mattias - 74: Vi åkte till korfu förra hösten men valde bort staden och dom mera kända ställena på norra delen av ön. På sydsidan fick vi definitivt mer lugn och ro.

mattias - 74: Zakhyntos är fint, Jag har varit där o upplevde en jordbävning. Korfu är fint oxå som ett tips.
Agia Marina på Kreta är bra var där för nån månad sen.

Själv tänker jag nog inte åka till Grekland nåt mer eftersom det var så fruktansvärt dyrt. Dyrare än i Sverige pga av kronan är så låg. :(

LL:

Zakhynthos verkar mysigt, nån som vart där och kan berätta om det är ett bra resmål, likaså Lefkas och Patmos verkar intressant.

Salle:

Tackar för alla tips skall kolla opp det där.

mattias - 74: Agia Marina på Kreta är ett bra ställe. Jag och sambon åker dit varje år, det är inget partyställe men det finns många restauranger och en del barer och dessutom en mycket fin strand vid havet. Annars kan du också kika på www.kalimera.nu, det är en sajt bara om Grekland (kalimera är grekiska för goddag, för övrigt) med tips från resenärer om olika ställen.

mattias - 74: Skiathos är klockrent om du vill ha en lugn semester med sol och bad.

mattias - 74: Rethymnon på Kreta. Om det inte exploaterats sönder på sistone.

Annars är Malta ett, iofs ogrekiskt, alternativ.

Nån som har tips på förslag på vart i Grekland man skall åka på semestern med sambon om man vill ha lite lugn och ro och slippa vilda nätter och massa högljudda 18 åringar framåt småtimmarna utan bara njuta av semestern med god mat och trevligt socialt folk !

En artikel om några paleontologers utflykt till ett Creation Museum

"The 27 million dollar, 70,000-square-foot (6,500-square-metre) museum which has been dubbed a "creationist Disneyland" has attracted 715,000 visitors since it opened in mid-2007 with a vow to "bring the pages of the Bible to life."

Its presents a literal interpretation of the Bible and argues that believing otherwise leads to moral relativism and the destruction of social values."

"Daryl Domning, professor of anatomy at Howard University, held his chin and shook his head at several points during the tour.

"This bothers me as a scientist and as a Christian, because it's just as much a distortion and misrepresentation of Christianity as it is of science," he said."

mattias - 74: Läste nu och såg att det kunde misstolkas, ja det är härligt=bra att det höjs var verkligen på tiden (= Och eftersom dom nu tagit ett bra beslut kan dom fortsätta på den fronten och släppa sprit monopolet!

fettsteffe:

Det är väl bra att dom höjer straffet för mord ?

Jag förmodar att Storbritannien inte har lika stora nedskärningar inom skolvärlden som här i Sverige. Man kommer i varje fall, från och med nästa år, att i Storbritannien införa ett lärartest som ska förnyas vart femte år för att "se till att dåliga lärare utgallras". Om jag förstår rätt så ämnar man också minska det statliga inflytandet på skolan.

ante08: haha, ja för 20 åringarna köper ju absolut inte ut åt minderåriga? Man får supa sig redlös på krog som 18åring, bland massa skumma typer. Men man får fan inte köpa ett 6-pack på Systemet som man kan ha till fotbollen, med ett betydligt tryggare umgänge? I Norge har dom iaf vissa delar av sortimentet tillämpade för 18åringar.

Btw, Sfi-bonus vad fan är det här? Måste dom ha pengar för att lära sig svenska när dom ska bo i sverige, jaja, mer skatt alltid lika roligt! Slutar väl med att sossarna tar över då, då jobbar man ju nästan gratis......Lätt för Mona att säga "mer skatt" när dom tar in en årslön som månadslön..

mattias - 74: Att det blir brottsligt för vuxna att ha kontakt med underåriga i sexuellt syfte är väl bra? Studiemedel med större bidragsdel för arbetslösa är också smart.

Det finns med andra ord ett stort antal av de där lagarna som jag är för. De flesta kommer dock aldrig att beröra mig.

fettsteffe: om vi skulle sänka åldern på Systemet. Hur många 18 åringar skulle köpa ut till 16 åringar och 14 åringar då tror du.

mattias - 74:
"Det tidsbestämda straffet för mord höjs till 18 år. Straffskalan för mord ändras från fängelse i tio år eller på livstid – till lägst tio år och högst 18 år, eller på livstid. Syftet är att skapa ett mer nyanserat straff för mord och höja straffnivån för det tidsbestämda straffet"

Härligt, nu fattas bara att System bolaget blir utan monopol, det är ett stort jävla skämt, samt åldern för att få handla på Systemet.....

Längtar till hockeysäsongen. Bajen Fans Hockey!

www.vimeo.com/3305493

Alisandali:

Vilken tar du först ?

mattias - 74:Kul med nya lagar att få bryta emot , började bli less på att bryta mot dom gamla .

Här kommer en del NYA lagar som träder ikraft imorgon.

Ser ni nånting ni gillar på listan så var inte rädd och skriv :)

Hej jag behöver hjälp att hitta en sketch som gick på tv för ca 10-20 år sedan. Kommer ej ihåg kanal eller programtitel. Sketchen visar en kille som berättar om 3 saker som han ångrar mest,

1 han sitter på en bänk i en lekpark och sparkar i sanden då han hittar en spruta som han med en glad uppsyn "skjuter" upp i armen.

2 Ute och kör bil, får syn på en polisbil kör om den samtidigt som han halsar en flaska sprit och fuckar åt dem.

3 Han är på NK och handlar när han betalar ser han en ankpress för endast 79 000:-, som han impulsköper. När expediten frågar om han vill ha kvittot svarar han nej det behövs inte.

Det kan vara Felix Herngren, men är absolut inte säker. Det kan väl inte bara vara jag som har sett detta?

mattias - 74: Det där var ju ett sätt det också, påminner lite grann om det Mythbusterstestet där någon sades ha sjösatt båten och glömt bort att koppla loss släpet från båten.

ante08: ja nu lär ju inte hyresvärlden efter balkong raset i Skellefteå få det lätt. Som krävde ett liv och en ligger nedsövud på akuten. Tragsikt är bara förnamnet.

Wayne Gresky:
Festivus, klockrent

Per HApps: En annan personlig favorit.

Lumber Jack:
på tal on Seinfeld, håll till godo
http://www.youtube.com/watch?v=L2LdHH0hmHY

Wayne Gresky: Where could I be? Believe it or not I´m not home! Hur bra som helst, för att använda en Hasseism.

Lumber Jack: Jag trodde du menade den här.

Dragan 2k: Du får köra en Seinfeld.

www.youtube.com/watch?v=VXjAIizqZNI

För övrigt undrar jag hur länge jag ska, trots min fina NiX, förpestas av samtal från 031 780 68 30 angående premiepensionsval. Nej tack i lördags. Nej tack igår. Och som en bumerang eller en kärlekskrank hund kommer de tillbaks. Om och om igen och igen och igen och igen och igen.

Per HApps: Lugn, Discovery Institute kommer snart att slå hål på denna teori med en övertygande argumentation. Som vanligt...

Dragan 2k:
Nu har jag släktforskat klart, kommer inte längre bak..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5183848.ab

mattias - 74: Du är uppskattad av många. Det är väl mest dom självupptagna, perfekta super skribenterna som klankar ner på andra. Men å andra sidan så saknar dom respekt för andra människor. Det är en enorm svaghet.

På återseende!

Rubrik i dagens Expressen:

"Robin Williams opererad - fick ny hjärtklaff av en ko"

Ja, jag säger då det.
En ko som hjärtkirurg.
Kreaturen blir mer och mer välutbildade.....

« · 1166701 · »