Café

Grupper · 50045 inlägg · 1048 ämnen

Christer Pettersson sköt Palme

Christer Pettersson sköt Palme
Har nyss sett dokumentären på tv.
Snacka om att vara insylltad.
Jävligt intresant om det kommer i rullning nu.
Undra vem polisen som är inblandad är ?
Men vi lär nog snart se när huvudena börjar rulla

Sv: Christer Pettersson sköt Palme
För er som inte fattar vad jag pratar om.
Nya uppgifter 20 år efter mordet
I dokumentären Jag såg mordet på Palme kastar filmaren Mikael Hylin nytt ljus över vad som egentligen hände utanför biografen Grand på Sveavägen den 28 februari 1986. Efter sex års grundliga efterforskningar kan nu spektakulära uppgifter om polisutredningen av Palmemordet presenteras. Det handlar om bevis som försvinner och dokument som förvanskas, information som kunde varit avgörande för att få fast Olof Palmes mördare. I filmen intervjuas personer från Stockholms undre värld som för första gången talar ut om vad de vet.
SVT2 sön 26 feb kl 20.00

Se gärna reprisen!
Se längst ner i länken

Sv: Christer Pettersson sköt Palme
Helg Ernest: Ytterligare en intressant teori, helt klart. Men de som följt diverse spår i jakten på Olof Palmes mördare förmodar jag rycker på axlarna och känner "ytterligare en tänkbar teori".

Gångerna är många då jag känt "så måste det vara". Problemet är att de bara blir fler ju längre tiden går. Just nu känns det som att det skulle kunna göras många spännande thrillers, bland de som redan finns, med scenariot "så mördades Palme".

Jag tror dock att mordet kommer att få sin lösning. Även om utredningen sköttes klantigt till början tror jag att någon kommer att lägga pusslet. Världens näst största mordutredning, efter Kennedymordet, får inte bli olöst. Om inte annat så för Lisbeth och Mårten Palme.

Min högst personliga uppfattning är att Pettersson tog med sig en hemlighet ner i graven. Han är kapabel att mörda, dessutom attackerade han enligt de brott man känner till att Christer gjort, sina offer bakifrån. Precis på det sätt Palme mördades.

Jag hoppas att fallet får sin lösning. Kanske får Hylins dokumentär ett genombrott i utredningen.

« · 682202