Café

48312 inlägg · 1042 ämnen

Det finns idioter

« · 1500358 · » Till forumet


Sv: Det finns idioter
Wayne Gresky: haha det fortsätter, nu tror nån att de är en uggla, måste varit en jävla stor bjö...uggla.
Kommentera

Sv: Det finns idioter
Wayne Gresky:
Kan det vara så att han rivits av en järv? 
Kommentera

Sv: Det finns idioter
Metal Guru: Ny spännande twist och Gävlepolisen imponerar...
Kommentera

Sv: Det finns idioter
ante08:
Det kanske var en teddybjörn..? 
Kommentera

Sv: Det finns idioter
Pinsamt dåligt försök till rivsår från björn.
Kommentera

Sv: Det finns idioter
Hur kan tankegångarna gått här i val av gas i ballongerna?
www.aftonbladet.se/nyheter/article14780936.ab
Kommentera

Sv: Det finns idioter

Wayne Gresky: Haha! Det låter som en wicked fest det där.

Edit: Något som ständigt förbryllar mig är hur människor inte verkar bedöma potentiella risker när det gäller att umgås med kriminella personer.

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Det finns idioter
Våldtogs på Söderstadion i Stockholm under match"

Kommentera


Sv: Det finns idioter

Storhonken:
Här får du en länk som täcker ett annat aktuellt område, 

Det står också på Internet, och bör väl därför vara precis lika sant som Innebandybloggarens alster.

http://www.mirror.co.uk/news/weird-world/2012/01/09/kim-jong-il-mourned-by-grieving-bears-crying-over-the-death-of-the-dear-leader-north-korea-state-media-claims-115875-23691324/

Kommentera

Sv: Det finns idioter

Wayne Gresky  Möjligt,men den som siriustänaren enligt bloggen hittade ute

i matchkläder kan man ju undra var han hade mobilen.

Kommentera

Sv: Det finns idioter
Storhonken: Det var väl minst ett par som gjorde det i olika omgångar?
Kommentera

Sv: Det finns idioter
Wayne Gresky:Han som stod ute och frös i matchstället...
Kommentera

Sv: Det finns idioter
Wayne Gresky: Det krävs snart att det stått ett helt pojklag och väntat utanför hallen för att få storyn att gå ihop.
Kommentera

Sv: Det finns idioter
Storhonken: Vilken av dem?
Kommentera

Sv: Det finns idioter
Metal Guru:Man undrar ju om pojken hade mobilen i kortbyxorna...
Kommentera

Sv: Det finns idioter

Ja visst ja,
glömde bort att det stod på Internet,
och per definition därför är sant.

My fault.
 

Kommentera

Sv: Det finns idioter
Dream Team:
Är du 100% säker på att allt som blogginläggarens skriver är helt autentiskt, och har hänt i lördags i det verkliga livet där du och jag lever?
Kommentera

Sv: Det finns idioter
Wayne Gresky: Massor med plus på det där blogginlägget. Även om det ter sig tämligen självklart och innefattar säkert det som skrivs så behöver ju pappajäveln få lära sig en hel del folkvett och på vilket sätt man INTE bör uppfostra sina barn.
Kommentera

Sv: Det finns idioter
Wayne Gresky:
Jobbigt läge, om det nu är en Klintbergare som har fabricerats dels med medias hjälp. 
Kommentera

Sv: Det finns idioter
Wayne Gresky: Och här är källan till allt.
Kommentera


Sv: Det finns idioter
mattias - 74:
Det är alltså Sirius innebandys A-lagstränare Conny Eriksson som är idioten i det här fallet?
Kommentera

Sv: Det finns idioter

Metal Guru:

Saxat från Aftonbladet.

Tränare hittills enda vittnet

Den enda som direkt vet något om fallet är Sirius innebandys A-lagstränare Conny Eriksson, som uppmärksammade pojken.

Han har berättat att han lånade pojkens mobil och ringde upp pojkens pappa, som då ska ha sagt att tränaren inte hade med saken att göra och att pojken spelat så dåligt att han kunde gå hem till Stockholm.

Kommentera

Sv: Det finns idioter
Metal Guru: Hela situationen är ganska skum. Du hittar ett övergivet gråtande barn som blivit bortstött av sin egen far. Vad gör du? Tar du reda på pojkens och faderns namn? Nix! Du släpper iväg en pojke till en familjesituation som måste vara fruktansvärd, utan några som helst uppgifter utom möjligtvis i vilket lag han spelar i (vilket dessutom verkar ha varit felaktigt). Sedan känner du dock att du måste kontakta någon, så du kontaktar TT! Om pappan finns så verkar han störd, den hjälpande ledaren gör honom dock gott sällskap i det facket. 
Kommentera

Sv: Det finns idioter

Metal Guru:

Nån hade ju fått tag i pappan enligt Uppsalanyheterna och ringt upp pappan och fått svar " han var för dålig och får då ta konsekvenserna "Tror att det var den tränare i Sirius ungdomslag som hittade honom.

Då kan man undra, vem ljuger? Pojken eller tränaren? Att tränaren dessutom säger att pojken stod och frös och grät i bara matchkläder i minusgrader utanför Fyrishov gör det ju mer troligt att det inträffat eller?

Kommentera

Sv: Det finns idioter
Innebandyklubben med den dumma pappan svarar:
http://www.laget.se/ACKERSP00/17833-nyhetsarkiv-item-2045071.html 
Kommentera

Sv: Det finns idioter

mattias - 74:

Jag vill påstå att det händer då och då, att en kvällstidning gör en artikel om någonting som indignerar vanliga människor, som sedan visar sig inte ha hänt. 
Är det så även den här gången?

http://www.expressen.se/nyheter/1.2673755/ingen-vet-vem-pojken-ar 

Kommentera


Sv: Det finns idioter

ante08:

2 dödsskjutningar på 2 dagar och 5 dödsskjutningar sedan 24 November. Inte konstigt att fok är rädda för att gå ut i Malmö. Vad fan händer i Malmö. Inbördeskrig mellan etniska falanger och rån , mord, skottlossning var och varannan vecka. :/

Kommentera

Sv: Det finns idioter
sådärja. En ny dödskjutning i Malmö idag vid lunch.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Det finns idioter

mattias - 74: Snarare ett bevis på hur långt mänskligheten kommit de senaste 20 miljoner åren.

Utan den sexuella könsdriften skulle fan hjärnan ta över.

Kommentera

Sv: Det finns idioter

NuMo:

Frågan jag ställer mig är, vad är det för slags kvinnor som skriver sådana här brev? Verkar ju sinnessjukt.

Kommentera

Sv: Det finns idioter

Så. Nu är brevlåda öppen för alla kvinnor runt om i iskalla norden, som får blöta pirrande skrev av Breivik.

När får han börja ta emot besök av dessa? Det är hög tid.

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Det finns idioter

också finns det landstinget...

Kommentera

Sv: Det finns idioter
Ni hänger väl med i dårarnas paradis?
www.volvooceanrace.com/en/racetracker/rdc.html

Var faan är båtarna nu? Hur fort går det nu? Vart faan är konkurrenterna nu? Hur jäkla långt har de hunnit nu? Å hur fort kan man segla? Det ser man där, vilket är en del av den i övrigt grymma sajten www.volvooceanrace.com/en/home.html

Surfa runt och fascineras...

Som seglare undrar jag då: Groupama sailing team chansning vid den afrikanska västkusten kommer nog inte att hålla, gör den det då är det fantastiskt, men de lär hamna i stiljten runt Ekvartorn de med...

Sail on...
Kommentera


Sv: Det finns idioter
Ja just det, det finns idioter som är mina hjältar...

Formula 1 är bara trams... På söndag startar racet som skiljer agnarna från vetet. Screaming 60'ties bland isberg, containers, valar och vete faan vad som kan dyka upp i det svarta mörkret som ska hanteras. Skulle du ens kunna tänka dig att segla 35 knop i en segelbåt då??? Vattenskidor???? Men, det bekymmrar icke dessa galningar, deras jobb är att trimma båten så att den går ÄNNU fortare, ÄNNU högre runt vår jord. Seglarlivet det är härligt, men för veklingen förfärligt, bomfaderifaderallanlej...;-)
Kommentera

Sv: Det finns idioter

Det är inte hälsosamt att vara motståndare till vargmotståndare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13879041.ab

Kommentera

Sv: Det finns idioter
Nu funkar det?.(IE8)
Kommentera

Sv: Det finns idioter
NuMo: Alternativt så är hockeyn och attityden, vanligen under slutspelstider, den att "allt är tillåtet", så länge det inte innefattar regelrätt misshandel (men här finns det ju, uppenbarligen, tillfällen där tvivel uppstått var nånstans gränsen går). Vad som kommer ur ens mun "ses det nog bort ifrån", kanske är den generella åsikten? Det är inte fråga om liv eller död, det är mycket värre än så. Vinna betyder allt. Förlorare räknas inte.
Kommentera

Sv: Det finns idioter
Wayne Gresky: Ja, absolut, syftet är det nog inget man kan missuppfatta.

Det tragiska i det, enligt mig, är kanske att Sevc är en bekräftelse på det samhälle han är uppväxt i. Kommer det att förändras?

Vilken ursäkt Ledin hade när han kallade en svensk för " din tjocka tattare" är mer gåtfullt. Vi är ju upplysta svenskar ju. Eller så är det dystra att vi själva är så full av hycklande fördommsfrifylleri att det egentligen det också är en bekräftelse på det samhälle han är sprungen ur, nämligen ditt och mitt.
Kommentera

Sv: Det finns idioter
NuMo: Att han försökte fälla en nedlåtande kommentar tror jag att de flesta är ganska överens om. Det jag inte riktigt förstår är att alla tycker att han lyckas så otroligt bra med det.
Kommentera

Sv: Det finns idioter
Wayne Gresky: Tänk och bli kallad Timråit..Då jävlar ..
Kommentera

Sv: Det finns idioter
Wayne Gresky: Eller så tänker man så här:

Eftersom Sevc kommer från det land i europa som antagligen har det mest rasistiska utgångsläget angående Zigenare/Romer så är det inte så konstigt att han inte klarar av att sortera vad som är ett lämpligt sätt att håna sina motståndare på, jämfört t.ex. med oss Svenskar, som ju är ett föredöme att inte ha några fördomsfulla tankar om andra etniciteter.

Det är alltså en förmildrande omständighet att man är Tjeck i det här läget.

Man kan tänka på så många sätt.
Kommentera

Sv: Det finns idioter
Frella: Rahimi har alltså iranskt ursprung och blir kallad zigenare och då är det en jätteskandal. Hade han blivit kallad, norrman, dansk, finne, bulgar, kines eller kanadensare så skulle inte en jävel brytt sig. Men eftersom samhällets syn är som den är på zigenare/romer, så är det jättehemskt att kallas det.

Jag undrar om det skulle vara lika grovt om någon kallade mig för jäkla neger?
Kommentera

Sv: Det finns idioter
NuMo: Ett något mer sansat inlägg i debatten långt från alla sensationsrubriker...
Kommentera

Sv: Det finns idioter
Frisco: Ja, det kan man undra.

Fast jag kom inte ihåg att det blev annan uppståndelse än att "Den där Ledin. Han är bra ful i mun han. Meeen. Det är ju slutspel."

Jag tror inte ens att han i vid videogranskningen var tattare, fast han var tjock.

Man skall inte kasta etniska folkgrupper på varandra.
Kommentera

« · 1500358 · »